Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (389)

Claw 

všechny recenze uživatele

„Ambulance“ je film, který nastartuje svůj motor adrenalinovým impulsem a pokračuje v jeho udržování. Hned na začátku se na nás vrhnou dvě věci, a to postavy a samotný děj. Hned v prvním dějství se film rozjede na velmi rychlá kola, která v mžiku představí postavy, příběh a vše ostatní. Jednou z mála věcí, které se snaží upoutat naši pozornost, je akční a napínavé podání, které však funguje pouze jako steroidová vzpruha, a ne jako nástroj, který by nás přiměl do příběhu více investovat. Nelíbilo se mi, jakým způsobem tento film natočili a sestříhali - roztřesená kamera (díky některým záběrům, natočených pomocí dronu, si připadáte jako na horské dráze), extrémně rychlé střihy mezi scénami, Jake Gyllenhaal se celý film chová jako maniak, neustále řve, policisté dělají hloupá rozhodnutí. Nejlepší filmy Michaela Baye jsou akční filmy jako „Skála“, „Mizerové“ atd. Tohle vypadalo, že půjde v těchto šlépějích, ale bohužel tomu tak není. Nejlepší na tomto filmu je úvodní přestřelka a od ní to jde všechno hodně, hodně rychle z kopce. Příběh je jednoduchý, hloupý, nevěrohodný a dost natahovaný. Film by potřeboval rázně osekat, protože asi 80% stopáže se odehrává v jedoucí sanitce. „Ambulance“ se Bayovi bohužel moc nepovedla a film doporučuji těm, kteří si chtějí užít bezmyšlenkovitou akci. Já jsem byl na tohle všechno připravený a film jsem si přes všechny chyby a nedostatky dokázal alespoň trochu užít. /50%/ ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Těžko se rozhodnout, ze které strany film uchopit, protože snad ve všech aspektech, které mě napadnou, film boduje na plné čáře. Dějová kostra jakoby z příručky “jak sestrojit akčni robbery naháněčku” a kde bych jiný podobný film bez zájmu odbyl, zde jsem maximálně spokojen, protože Ambulance má obrovskou přidanou hodnotu. Herci jsou skvělí - Gyllenhaal je klasický vyšinutý badass, Abdul-Mateen jako jeho bratr je skvělý a chemie mezi nimi funguje perfektně a Eiza González alias Megan Fox z aliexpressu je naprosto perfektní, krásná a dobře se na ni dívá. Stejně tak postavy nejsou nudné a VŠECHNY dostávají solidní background, okolo kterého může divák stavět svoje emoce, a tak fandí vlastně všem a na všech stranách, policajti nepůsobí jako dementi, naopak i ti zde dostanou prostor ukázat svoje strategie, a tak jednoduše sledujeme dvě hodiny plné nařachané akce, ve kterých až do finále nevíme, komu dřív fandit. V režisérském křesle kdo jiný než Michael Bay a chlapec nás zas a znova nezklamal - auto honičky zabírají 60% filmu a jsou jednoduše excelentní, akce je drsná, vizuálně i zvukem realistická, zbraně střílejí o stošest a v neposlední řadě musím pochválit místy netradiční, ale o to víc poutavou a vtahující kameru (záběry z dronů jsou prostě slast pro oči!!!) a hlavně výborný soundtrack, který filmu dodává koule. Čekal jsem tuctový průměr a dostal jsem akční jízdu, o které se mi bude ještě dlouho zdát. Ambulance je za mě definice dokonalého akčního filmu, kombinujícího všechny druhy akce, navíc se skvělou kamerou, trefným humorem a áčkovou tvůrčí sestavou. Jako u každého akčňáku - kdo chce, chyby si najde, kdo si chce film naplno užít, tak prostě vypne a nechá se 2 hodiny unášet. ()

Reklama

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Takový obvyklý den v LA. I přes svoji (klasickou) délku, mě to nenudilo a film mi celkem rychle uběhl, ale čekal jsem teda o něco větší nářez od Baye, musím to napsat, ale akce byla maličko nudná (často zbrklá kamera i střih). Každopádně, asi ze z toho vytřískalo co se dalo, co jiného do toho ještě nacpat, když celé dvě hodiny sledujeme jenom to, jak se snaží se sanitkou setřást všechny poldy z města. Občas jsem měl pocit, že sleduju záměrně přehlídku, těch nejlepších, émerických, policejních aut, jakože MY jsme ti nejlepší na světě prostě. Top scéna -  kulomet, kartel, jinak ale žádná echt akční zapamatovatelná scéna tu prostě není. Gyllenhall zahrál parádně a samozřejmě bílej musí umřít, jo a nechápal jsem tu teploušskou vsuvku (FBI agent), to jako vážně ?! No, předešlý Bayovo 6 underground, se mi líbilo o dost více. (559. hodnocení) ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Exploze, zpomalené záběry, americké vlajky, západy slunce a především exploze. Takhle stručně by šel shrnout Bayhem, charakteristický rukopis tvůrčího přístupu Michaela Baye. Tvůrce prvních dvou Mizerů, Skály, Armageddonu či prvních pěti hraných Transformers byl dlouhá léta brán jako ideální kandidát pro režii adaptace videoherní série GTA, kdyby přeci jen jednoho dne došlo na její zpracování. A Bay tentokrát skutečně dostal příležitost si vlastní GTA natočit tak trochu. Jeho předělávka dánského akčního thrilleru Ambulance z roku 2005 dokáže za pochodu hrané GTA připomenout skutečně výrazně. I díky tomu, že po letech Bay pořád o svůj výrazný rukopis nepřišel. Stačí to ovšem pořád k dobrému akčnímu řemeslu? Či alespoň slušnému výplachu? Bay se po pětici filmů Tranformers a Six Underground vrací ke komornější akci, což ovšem neznamená, že by ve svém měřítku nebyla Ambulance velkolepá. Opět dojde k mnoha výbuchům, mnoha zničeným autům, mnoha divokým vizuálním hrátkám s kamerou a ukázce toho, že ani na prahu šedesátky Bay o svou audiovizuální dravost nepřišel. Jeho Ambulanci tak nejvíce podráží nohy to, že chvílema jakoby neví, co by chtěla být. Jestli tou divokou zábavnou akční jízdou nebo ryzím akčním drsným thrillerem, který jakoby napsal David Ayer. Vzdáleně může Ambulance připomenout také Nelítostný souboj, kdy se Ambulance pokouší dva ústřední antihrdiny tak nějak polidštit. A opět za pochodu tak trochu selhává v tom, zda jich má člověk regulérně litovat či jim přát, aby jejich nahánění se strážci zákona prohráli. Tři ústřední herci rozhodně nezklamou. Jake Gyllenhaal má ve finále i v akční podívané šanci předvést svůj výrazný herecký rejstřík, ani tentokrát v hlavní roli nezklame Yahya Abdul-Mateen II. Velmi dobrá je ve finále i Eiza González, kde jen v rámci její postavy moc příliš nefunguje pracování s nějakým osobním traumatem. Snad vůbec poprvé v životě se ovšem v Bayově kariéře dokáže představit ženská postava, kterou by člověk dokázal označit jako silná ženská hrdinka. A tentokrát dokonce i výrazně chybí Bayův typický vizuální sexismus. Ambulance ve finále trvá 2 hodiny a čtvrt. Je to tak trochu moc, protože i když je nahánění v sanitce v ulicích Los Angeles sebepůsobivější, časem se přeci jen okouká. V průběhu toho všeho to ovšem pořád vypadá, že je Bay za kamerou pořád ta hračička, jako za mladých let, která si užívá, že může za pochodu páchat destrukci. Bay se tentokrát tak možná musí držet více zkrátka, než v případě pěti Transformerů, paseku ovšem dokáže nadále napáchat solidní. A i když se nahánění se sanitkou časem skutečně okouká, efektivní je rozhodně. Největší problém tak zůstává přesně v tom, že Ambulance působí dojmem, že chce být hrozně drsnou kriminálkou, pořád se ovšem pokouší o nějaký ten humor (a v průběhu dojde i na zmínku o tom, že si jedna postava připadá jako v GTA). Je to v jádru vlastně pořád ten starý Michael Bay, který ovšem v průběhu působí dojmem, že by se tentokrát chtěl pokusit o něco víc. Jenomže v rámci postav ten film nejde nikdy tak pod kůži jako zmíněný Nelítostný souboj. A skutečně vlastně za pochodu tak trochu mění přístupy toho, jak moc mají být hlavní hrdinové sympatičtí a jak moc lidsky odpudiví. Samotné vyvrcholení příběhu tomu ve finále též dvakrát neprospívá. V porovnání se Six Underground je možná Ambulance svatý grál, v rámci Bayovy kariéry ovšem pořád bude tahat za ten slabší provaz. Problém přitom nejspíš netkví v tom, že by se Bayův přístup okoukal či vyčerpal, spíše v tom, že se celé to nahánění vlastně rychle unaví. Ambulance ovšem nepostrádá alespoň ten výrazný vizuál a na tu destrukci se vlastně pořád pěkně dívá. Jen ta Ambulance celou dobu působí dojmem, že vlastně neví, čím chce být..... () (méně) (více)

Posheidon 

všechny recenze uživatele

Zrodila se legenda, ovšem ne na plátně, v což by někdo mohl tajně doufat, ale v kinosále na projekci ČSFD. Pokud budete pročítat první recenze, tak si určitě povšimnete, že se nejedna z nich zmíní o tajemné slečně, která nešla přeslechnout. Musím se přiznat, že i já jsem si říkal „musím si počkat, až se rozsvítí, abych viděl, jak ta slečna s hurónským smíchem vlastně vypadá.“ :-D Seděla hned o řadu za námi. Slečnu jsme pak potkali ještě na nástupišti v metru. Ač se zapojila s námi do rozhovoru, tak jsem se neprozřetelně zapomněl zeptat na její nick. Škoda, při příští její účasti na projekci bychom už věděli, do čeho jdeme :-D K filmu: Klasika ve stylu, vypni mozek a bav se. Byla tam snad všechna hollywoodská klišé posledních let: jedna z hlavních postav musí být černoch, když bude adoptovaný tak o to lépe. Musí se zde objevit alespoň jeden homosexuál. Musí zde být freecoolin policajt, co má domácího mazlíčka. Prostě něco jako Jake a Tlusťoch, ale mladší a akčnější verze. Musí tam bý alespoň jedna docela pohledná slečna, ideálně záchranářka. Musí tam být gang samozřejmě pokud možno hispánský. Musí tam být hodně bouraček, to mají diváci vždycky rádi, občas musí něco vybouchnout a musí se tam hodně střílet. Musí tam být vrtulník, když bude více než jeden, tak jen dobře. Z tohoto výčtu to může vypadat na slaboduchý akčňák. Ano, uvěřitelnosti to moc nepobralo. Některé scény, které v reálném životě jsou docela vážné např. boj o život, vyvolávaly v sále spíše smích, než zatajený dech. Těžko říct jaký byl skutečný záměr tvůrce. Celý film je jedna velká honička ovšem poctivě natočená. Když si odmyslím ty nesmysly, tak jsem se ve finále docela dobře bavil, neb spád tomu nechyběl. . . . . Pozor spoiler:🧍‍♂️🚶🏿‍♂️🔫🏦💰🚔👮🔫🏃🏃👮🔫🚑👩‍⚕️🚓🚓👮🏽🩸💉🚑🚓🚁🌉🚁🚑🚑🚑🚓💥⚰️🚓🔫🚑⚰️⚰️👩‍⚕️💵🙋🏿 ()

Galerie (39)

Zajímavosti (14)

  • V čase 01:38:00 střílí Danny (Jake Gyllenhaal) z otevřených dveří sanitky, ale v dalším střihu už je v kabině u řidiče. (Duoscop)

Související novinky

Michael Bay míří na pole dokumentu

Michael Bay míří na pole dokumentu

09.08.2024

Jsou tomu dva roky, co jsme v našich kinech mohli vidět zatím poslední akční snímek předního blockbusterového režiséra Michaela Baye (Skála, Transformers), kterým byla zběsilá Ambulance pro studio… (více)

Nový Sonic drtí všechny rekordy

Nový Sonic drtí všechny rekordy

11.04.2022

Kdo by to ještě před pár lety řekl, že tím prvním filmem podle videohry, který prolomí ono proslulé prokletí nepovedených, a především neúspěšných herních adaptací na stříbrném plátně, bude až Ježek… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

30.08.2021

Přestože se roky držel v komorních a nezávislých filmech, v posledních letech se Jake Gyllenhaal přesunul do blockbusterové produkce. Ve Spider-Man: Daleko od domova ztvárnil záporáka Mysteria a brzy… (více)

Reklama

Reklama