Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (384)
[ČSFD projekce] Ve výsledku šílenost, na které vás přes všechny absurdně zamotané nesmysly neustále něco fascinuje. Jestli je to sebe parodující složka? Těžko říci. Míša Zátoka to zas krapet přehnal a zřejmě zapomněl, že netočí další Transgendery. A Jake? Toho chlapa musíte zbožňovat i v roli záporáka. O detailech tohoto dílka později, až to vnitřně zpracuji.. 50% ()
[90%] Viděno v kině. Ambulanci jsem určitě plánoval vidět na velkém plátně, neboť Bay je můj velký oblíbenec. Je mi jasné, že ho spousta lidí už moc nemusí, jeho přepálené akci asi leckoho už omrzí viz jeho Transformeří série apod. Jenže já si stěžovat nemohu a to ani v tomto jeho novém počinu. Ani jsem nečekal, že dám nakonec plný počet hvězd. Akce je určitě přepálená, ale skvěle a vymazlene natočená. I ta kamera je zde výborná (tolik různých pohledů) a i obstojných zpomalovaček. Navíc to působí opravdu velkolepě, áčkově a má to spoustu nápadů. Ty destrukitvní automobilové scény mi krásně připomenou třeba pátý či šestý Fasnt and Furious. I přestřelky jsou zde dobré, dynamické, pěkně ozvučené. Co se týče nějakého příběhu, tak ten je prostý, přímočarý, ale krásně funguje s postavami, které mě zde bavily. Gyllenhaal je vždy záruka jisté kvality a v tomto případě to nebylo jinak. Bavil mě i jeho filmový bratr Yahya Abdul-Mateen. K tomu charismatická Eiza González. Patos tu určitě také je, trochu ohraný, ale nijak mi zde nevadil. Jak jsem psal, film má dobré nápady, některé úplně šílené, třeba operace policisty v rychle jedoucí ambulanci - to bylo asi trochu moc, ale to by nebyl Bay. Začátek vyloupení banky neměl chybu - k tomu ten audiovizuál. OST od L. Balfeho se opět vydařil, měl i emoční hloubku. Závěr byl docela napínavý a trochu i smutný. Já nevím, já si film neskutečně užil. Je to přeakčnělé, ale většina prvků pro potřeby takového áčkového akčnáku jsou splněné. Těším se na další shlédnutí. ()
Klasická Bayovina ... moc se tu nečeká a po 10 minutách filmu se vykrádá banka. Pak už je to jen velká dvouhodinová honička, s naprosto dokonalým sound designem a OST. Upřímně nechápu jak Bay dokázal některé kamerové parádičky, které jsem nikde jinde v žádném filmu neviděl a pokud by to teď používalo více akčních režisérů, tak si dobrovolně a milerád dochčiju trencle blahem : ) ()
Michael Bay nechá dva hrdiny po nepovedené loupeži ukrást sanitku i s rukojmím a začíná honička přes celé L.A. A je bayovsky efektní, plná zpomalovaček, šílených explozí a stylové práce s kamerou. Jenže tentokrát režisér zkouší být občas až nečekaně vážný a úplně nepodcenil práci s postavami. Bohužel to, co se chvilku tváří jako seriózní akční drama, které by mohlo i fungovat, nakonec stejně umlátí dětinským humorem, přestřelenou akcí a tím, že prostě točí to, co točil vždycky. Takže nakonec to je víceméně přesně ta divočina, jakou člověk od Michaela Baye čeká. Jestli je to dobře nebo špatně, si musí rozmyslet každý sám. ()
Americká akční odpověď na českou Sanitku. A doktor Štrosmajer by zíral, kam dnes operace, respektive akutní operační zákroky, prováděné urgentně v útrobách sanitního vozu, pokročily, a v jakých podmínkách a kalupu se provádějí. Ulice Los Angeles křižuje v ukradené sanitce bankovní lupič se svým partnerem ve zločinu, kteří prchají před zákonem a napakovali se tučnými 16 miliony. Sekunduje jim nesličná zdravotnice značky Tma a postřelený policejní strážník v kritickém stavu. Má to přes dvě hodiny, což je chyba, a celé to řídí Michael Bay. Bay umí, ovšem tohle má citelné zabarvení akční podívané z devadesátých let, to je nutné podotknout. Většina postav se chová a jedná v duchu devadesátkových akčních spektáklů, tedy plus mínus příšerně a snad i úmyslně naivní dialogy, silné kecy strážců zákona i policejních agentů, hlášky hlavního hrdiny, které mají podtrhnout tuhost i hravost toho všeho. Scénář je koncipován tak, aby se režisér dostal střelhbitě do svého živlu a rozbalil to ve velkém akčním stylu. Film je to pořádně zběsilý, ze svého tempa nepolevuje, tím je také vystaven divák mírnému riziku spočívajícím v překotně epilepticky neposedné kameře, která se ustálí, až se pořádně vyřádí ze svých kejklí. A to jsou jen vzácné okamžiky. Herecký zajímavě perlí jen Jake Gyllenhaal, který vystihl maniakální úroveň filmu, ostatní na mě dojem neudělali. To ale neznamená, že byli špatní. Jen Eiza González byla dokonce prudce otravná bába bez sexappealu. Bay už jiný nebude. Akce je jeho živel. Nejsem z jeho dalšího počinu v mrákotách extáze. A film mě k opětovnému zhlédnutí hned tak neburcuje, stíhací okruh/maraton se klidně dal o půlhodiny zkrouhnout. Ovšem když to má být zběsilé, tak to má být zběsilé. A Bay je na zběsilé akční manévry odborník za akční koule vzatý. A I když je film víceméně bez napětí a emocionálně plochý až místy poněkud infantilně trapný až k Bayovému pubickému ochlupení, je to v globální rovině celkem kvalitně odvedená záležitost se sklonem k rutinérství a chronické obsedantnosti. 7/10 ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- Skladba, která zní na konci filmu, pochází z jiného snímku Michaela Baye, ke kterému napsal hudbu Lorne Balfe. Jedná se o skladbu „Forgotten“ z filmu 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016). (radik92)
- Pôvodne si mala hlavnú ženskú rolu zahrať herečka Amber Heard. (MikaelSVK)
- V čase 01:38:00 střílí Danny (Jake Gyllenhaal) z otevřených dveří sanitky, ale v dalším střihu už je v kabině u řidiče. (Duoscop)
Reklama