Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čaroději druhé kategorie Rumburakovi se ve světě lidí nevede nejlépe. Přes den poletuje po světě jako havran a lidské podoby si může užívat jen v noci. Největším a vlastně jediným jeho potěšením je půvabná krasobruslařka Helenka Trojanová, která každé ráno trénuje na zimním stadiónu. Naopak největší nepříjemností je inženýr Zachariáš, zavilý nepřítel zvířat, který po něm každý den střílí, a navíc se vytrvale dvoří Helence. Rumburak by se chtěl vrátit do říše zvířat, to by si však musel vzpomenout na odpovídající zaklínadlo. Zdá se, že největší šancí je spolupráce s počítačem, přezdívaným Kecálek. Znovunalezené zaklínadlo se však dostane do rukou Zachariáše, který se s jeho pomocí rozhodne nechat zmizet všechna zvířata. (TV Nova)

(více)

Recenze (167)

soukyd33 

všechny recenze uživatele

Hodnotím obě části jako jeden celek. (Česká Televize má film rozdělený na dvě části.) Je to slušný blázinec, jak se připojí počítač a kouzla. Inu jako v Arabele, i tady je to znát, že sem nepatří Rumburak ani jeho kouzla. Nečekejte nic velkého, a nebudete zklamáni. Je to jen pohádka. 👍 Poznámka: Věřili by jste tomu, že i Rumburak se může napravit? Poznámka: A na závěr krásná melodie. Hvězdiček 4 ()

easaque 

všechny recenze uživatele

nostalgické +2* není divu, že po úspěchu Arabely chtěli autoři z projektu vyždímat co se dá a tak vznikl Rumburak. Mýma dětskýma očima to nebylo tak špatné, ale s odstupem času musím uznat, že to za moc nestálo. Rozhodně to však není takový propadák jako "Arabela se vrací". [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Reklama

kubilov 

všechny recenze uživatele

Milá pohádka s fantasy a sci-fi modely, která docela dobře funguje jako sequel původní řady Arabely. Jiří Lábus zde jako Rumburak dokazuje, že to, že funguje v seriálu jako antagonista, neznamená, že je zlým černokněžníkem - jde jen o postavu, která byla ke svým činům donucena ostatními. Milé, bláznivé... nechápu nízké hodnocení. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Rumburak je sice složen z nekonečné řady stejných drobných kreténismů jako o rok starší a v mnohém podobný Létající Čestmír, ale velké kreténismy se na skromnější ploše naštěstí nestačí rozvinout, k čemuž podstatně přispívá skutečnost, že ústředními protagonisty jsou tentokrát dospělí a ne děti. Záhy po velmi pitomém prologu se Rumburak začíná pěkně rozjíždět, Lábusovo sólo sežvejkaného bývalého mistra zla je famózní a třeba takový Hašek místy dosahuje až smoljakovských poloh. Navíc stačilo obsadit místo Andrlové Jeníčkovou a hned to má jiný grády, díky čemuž je také ústřední dichotomie příroda - technika (sice provedená až hloupě primitivně, ale ve své extrémnosti a šikovné dramatické výstavbě docela půvabně) obohacena o jakousi moderní verzi mýtu o manželovi či ženichovi, který je v noci člověkem a ve dne zvířetem (vlastně nevím, jestli nějaký takový mýtus existuje, ale určitě to aspoň v nějakých exotických pohádkách bude). Což by s Andrlovou dost dobře nešlo, kdežto Jeníčková je zde, abych tak řekl, přirozeně mythopoetická. Teda jestli mi rozumíte. Důležitý komentář má vypravěč, ostatní netřeba číst. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že mi ten film v dětství přišel dost depresivní. To, že se z Rumburaka stal nemytý bezďák se slámou ve vlasech a v roztrhaném čarodějnickém obleku, na mě jako na dítě působilo neuvěřitelně skličujícím dojem. Když jsem to teď viděl po letech znovu, ty dětské emoce se mi vlastně potvrdily. Ten úvod, kdy Rumburakův voiceover líčí jeho neutěšené současné poměry, je prostě strašná depka, byť to asi mělo být zamýšlené tak, že to má být vlastně komické, a navíc spravedlivé za to, co Rumburak dělal v Arabele (protože karma, chápeš). V tomto ohledu mě zamrzelo, jak úzce tento spin-off na zmíněný seriál navazuje - pro člověka, který si ten seriál už moc nepamatuje (protože rok 2021), je to celé strašně vytržené z kontextu a člověk moc nechápe, co ten chudák Rumburak udělal tak strašného, že mrzne ve věži s havranicí, teda vlastně krkavicí Otýlií, která žárlí na jeho Vendulku utěšitelku, teda vlastně Helenku. Chápu ale, že to bylo natočené s tím, že to lidi viděli tenkrát v kině brzo po Arabele, takže to měli ještě všechno v paměti, a těžko asi proto dnes tvůrcům vyčítat, že se na začátku filmu neobtěžovali s připomenutím seriálového děje, který by film zasadil do nějakého kontextu. Co mi na tom filmu dnes přijde úchvatné, jsou asi celkem 3 věci: 1) naprosto dokonalé obsazení - v tom filmu hrají bez výjimky samé čs. herecké legendy, a i když mají jejich postavy často jen málo prostoru, všem se podařilo herecky excelovat a propůjčit tomu filmu nezměrnou míru komiky (za všechny prostě musím vypíchnout Lábuse, který je už nějakou dobu můj herecký bůh, a to co předvádí v tomto filmu, je podle mě něco naprosto neuvěřitelného, a pravděpodobně i nedoceněného); 2) nádherná, ale vážně NÁDHERNÁ hudba mého velkého oblíbence Michajlova - marná sláva, jeho hudba se mi v dětství navždy zapsala do srdce, a už pro mě napořád bude spjata s obrovskou nostalgií po dětství, ten chlapík prostě uměl skládat filmovou hudbu jako nikdo jiný; 3) a konečně mě tam strašně baví i ta sci-fi linka, s fascinujícím počítačem Kecálkem (to jeho generování slov a chrlení papíru mi vyvolává mráz na zádech dnes stejně, jako když jsem byl kluk), robotem Žánem, který umí připravit kung pao s bambusovými výhonky (btw. nedělal ho Švankmajer? nikde v titulcích ale nebyl napsaný) a fascinující postavou inženýra Zachariáše (geniální herecká kreace Kaisera!), který je naprosto neodolatelný pošuk, technofil do morku kosti, s až komicky krajním odporem ke zvířatům (byť zrovna scéna, ve které chudák Zachariáš zakopne o šňůru vodítka, švihne sebou na zem, čokl té ženské se na něj ještě rozštěká a rozrhne mu kalhoty (!), ale ženskou ani nenapadne se mu nějak omlouvat, mi přijde jako kvintesence současné arogance "pejskařů", kteří mají pocit, že jejich pes je nedotknutelný). Ta myšlenka natočit spin-off Arabely byla asi svým způsobem lehce bizarní, ale osobně s tím problém nemám, a z výše zmíněných důvodů na něj osobně nedám dopustit, a ten film je zde prostě brutálně podhodnocený, sorry. Navíc mám asi tendenci v něm vidět i věci, které tam možná vůbec nejsou (např. ta slepá oddanost školského sboru vůči ptačímu řediteli školy mi trochu přišla jako paralela k společenské situaci, kdy si sice každý mohl o vládnoucím establishmentu myslet co chtěl, ale na odpor se nezmohl skoro nikdo). UPDATE 9.3.2021 - Na druhé zhlédnutí po pár týdnech znovu mě to už tak nebavilo, protože jsem to ještě měl hodně v živé paměti, ale přesto si pořád myslím, že je ten film prostě výborný a nedoceněný. UPDATE 11.2.2023 - Napotřetí mě to už zase strašně bavilo, možná protože jsem mezitím nakoukal znovu jak starou, tak novou Arabelu, a vyloženě si užíval všechny ty narážky (jak ve filmu na původní verzi seriálu, tak v nové verzi seriálu na film). Člověk obeznámený s oběma seriály si to tedy podle mě užije víc než ten, kdo je nezná. A současně si musí klást otázku, proč Rumburak ve filmu hledá kouzelné zaklínadlo pro přesun do světa pohádek, když o ničem takovém nebyla v původním seriálu ani zmínka, a k tomuto účelu sloužil cestovní plášť, podobně jako je nepochopitelné, proč Zachariáš nechává zmizet zvířata po jednom, místo aby to udělal najednou (jako Rumburak s počasím). () (méně) (více)

Galerie (8)

Zajímavosti (13)

  • Škola, kam chodili Vilík (Lukáš Bech) a Jakub (Michal Ryneš), je Gymnázium Jana Keplera v Praze. (SONY_)
  • Ve filmu je Rumburakova druhá podoba nazývána jako havran. Pravda ale je, že ve filmu se pracovalo pouze s krkavcem velkým, latinsky Corvus corax, který je oproti havranům a vránám podstatně větší a lze jej lépe vycvičit. (Prochy38)
  • Rumburakovo sídlo je v Mikulášském chrámu ve věži. (cariada)

Reklama

Reklama