Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Společnost mu dala to nejnutnější: jídlo, postel, střechu nad hlavou a základní hygienické návyky. Marian však potřebuje lásku, cit a porozumění. Klopýtá cestou svého života, uprostřed nepřátelského a lhostejného světa. Zoufale se brání, hledá a padá stále níž a níž, kdy už pak samotný život neznamená všechno...

Příběh vypráví o mladém romském chlapci, který zoufale hledá svou cestu životem ve většinou nepřístupném, nepřátelském a lhostejném světě.Chlapec z dětského domova má sice kde spát, má co jíst a je vyučen základním hygienickým návykům. Jediné, co mu však chybí, je láska, cit, porozumění, něha. Když se tyto potřebné věci vydá hledat, je vlečen sám sebou i okolním světem stále níž a hlouběji. Propadá se až na dno, tam, kde ani slovo život už nic neznamená. V současné době, kdy začínají i v naší republice vzrůstat rasové nepokoje a pogromy na Romy, se téma rasové diskriminace objevuje v podobné formě vlastně poprvé.

Díky spolupráci s matkou, Ljubou Václavovou, se mohl režisér seznámit blíže s osudy odložených, opuštěných či odejmutých dětí. Výše uvedený příběh není jen jednotlivým osudem, ale v podobné situaci se každou chvíli ocitá několik desítek dětí. Snad konečně rozvíří nejen diskusi, ale i potřebnou a nutnou pomoc ze strany nás všech. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (59)

roswelll 

všechny recenze uživatele

Smutný příběh chlapce, který nikdy nepoznal opravdový domov a v náznacích lásky a pozornosti, která se mu dostávala, přichází zlom, který ho opět srazí na samé dno. Film má ukázat, jak je třeba na vzájemné důvěře a lásce neustále pracovat, jak to názorně a vynikajícím způsobem v druhé polovině filmu ukazuje pan Radek Holub. ()

Koryntos 

všechny recenze uživatele

Tak jako Marian postrádal absenci citů od svého okolí, ani své city neuměl projevit. Tak já jsem se též citově nedokázala postavit, ani na jednu stranu barikády, Nějak jsem v tomhle filmu nevěděla, kde je ta pomyslná pravda a vlastně nikdo kromě těch dvou vychovatelů, kteří zas byli až přehnaně naivní, prostě nikdo mě empaticky neoslovil. Film sice působil depresivním dojmem, ale něco mu chybělo, nebo možná přebývalo, nevím... ()

Reklama

Qasa 

všechny recenze uživatele

Obsah včetně závěru: Tragický osud romského chlapce, odebraného jako batole matce a jeho putování po dětských domovech a ústavech. Nesmělost, touha po matce, zklamání, nedůvěra a touha po nové důvěře. Bodne vychovatelku, která ho má ráda, ale nespravedlivě ho potrestá. Při útěku z vězení mu pomůže bývalý vychovatel, který je bral na výlety ven z ústavu (? Jan Šikl – spoluscénárista), nemá kam jít, ztluče Angličana, který ho fotil na Hlaváku, vybourá se v jeho autě, když jede za bývalou vychovatelkou, platonickou láskou, jedinou kdo zbývá, utíká lesem a doběhne k ledové rozvodněné řece. ()

ja.rebel 

všechny recenze uživatele

Nemyslim si, že je to špatně udělaný film. Jen jsem celých 109 minut měla pocit, že se mě pan Petr Václav snaží přesvědčit o tom, že romská menšina je už od útlého dětsví formována naší společností k tomu, aby žila jinak, vyznávala jiné životní hodnoty a hlavně se cítila ublíženě a nedoceněně. A tak jsem sledovala příběh romského chlapce, který už v cca 8letech vzal do ruky nůž a s vychytralou větou: "Mně ještě nemůžou zavřít, protože jsem malej" ho vrazil do zad vychovatelce. Důvod? "Ona mi ublížila". Ano ublížila mu. Zranila jeho city, když mu nabídla lásku a vzápětí mu oznámila, že ji zklamal a našla si jiného klučinu "na hraní". Marian dospěl, po "pasťáku" přišel život venku, basa......a zase basa. Mladý muž lže, krade, zbije svou holku a v závěru filmu zabije člověka. Sledujete ten příběh a máte pocit, že toho kluka musíte pochopit, protože ve všech těch problémech se ocitl vlastně nevinně. Život je na něj nastražil a protože společnost mu nedala to co potřeboval, tak je prostě využil. Jenže milý autore, já ho nechci pochopit. Už proto, že musím žít ve stejném světě jako on. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Je naprosto parádní ve zdejších komentářích vysledovávat jak se do interpretace toho filmu zrcadlí životní postoje jednotlivých recenzentů, především teda jejich přístup k romům (který bývá obecně hodně polaritní). Jedni v tom vidí prachsprosté omlouvání cigošské mentality nepřizpůsobivých, jiní vidí zlý systém který nekompromisně přetváří mladé lidské bytosti ve zločince.. a v té mnohovrstevnaté ambivalenci a škále polostínů a nejasností to sežvýká málokdo. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Část filmu byla točena v králické polepšovně na Orlickoústecku. (Skarface)

Reklama

Reklama