Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Notář Karas je nesmělý starý mládenec, který úspěšně uniká vdavekchtivým ženám a večery občas tráví ve společnosti doktora Pacovského a Ing. Čádka. Netuší, že právě oni dva ho chtějí vlákat do podivné hry, která by ho ochránila před nástrahami žen, jež by se rády staly paní Karasovou. Například před veselou vdovou Růženkou Smutnou, která si dokonce našla pro svůj záměr spojence v panu Houžvičkovi. Karas má však oči jen pro svůj idol ženské krásy - pro obraz Dívky v modrém. Jednou večer se nechá tak unést, že vtiskne dívce na obraze polibek, a ta k jeho překvapení z obrazu vystoupí. Tím se však ubohý notář ocitne v poněkud prekérní situaci a rozhodne se vydávat ji za svou neteř, komtesu Blanku z Blankenburgu. Den ode dne pak ve stále zamilovanějším doktorovi roste žárlivost na Blančiny ctitele, kteří si v jeho domě podávají dveře. A pak se jednoho dne dívka v modrém vrátí do obrazu, i když ne nadlouho. Vyjde totiž najevo, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie, a komedii sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky? (TV Nova)

(více)

Recenze (161)

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Geniální. Už jen ta představa toho, že by se událost, kterou si prošel Jan Karas (vystoupení dámy z obrazu), mohla udát, je geniální a v tomhle Vávrově černobílém filmovém provedení se jedná o nesmírně milý a zábavný snímek. V momentě vystoupení úžasné Komtesy Blanky z obrazu, jako bych se i já vrátil o nějakých 300 let zpět. Projev Lídy Baarové je famozní a když pominu zbytek skvělého osazenstva, tak si dovolím tvrdit, že tento snímek udělala právě ona. Velké štěstí Jana Karase (Nový), že má tak pohotové kamarády, kteří pro žert nejdou daleko. A teď mě omluvte, letím zlíbat obraz Audrey... ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Aby nebyl starý mládenec Karas oblažen, musí jeho přátelé něco vykejklit. A jsou to kejkle takového druhu, že bude nakonec stejně oblažen.. Klasická prvorepubliková veselohra s větší dávkou naivity, než je zvykem a možná i záhodno, ale není důvod se mračit ať už na ni, a nebo vůbec.. Když mluví Bedřich Veverka, zkuste zavřít oči. Ne, neodejde Oldřich Nový, ale možná uslyšíte Miloše Kopeckého.. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých nejoblíbenějších, nejkouzelnějších filmů s nadpozemsky krásnou a tentokrát také nebývale vtipnou Lídou Baarovou, s Oldřichem Novým v jeho osvědčené bázlivé poloze a s Natašou Gollovou, báječnou jako vždy. Ne že by ostatní herečky a herci nestáli ze zmínku, ale v porovnání s tímhle skvělým trojlístkem jako by snad ani neexistovali. ()

hansel97 

všechny recenze uživatele

Vtipná a neskutečně miloučká komedie s jednoduchou rádoby fantastickou zápletkou, která čistě těží z konverzačního humoru a jde jí to na jedničku. Oldřicha Nového úplně nemusím, ale tady mě kupodivu opravdu velmi bavil, stejně tak Baarová, kterou popravdě vidím ve filmu poprvé. Jen škoda, že nemá více prostoru moje oblíbená Gollová. Každopádně opravdu vyvedené i se studijní výpravou. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Komedie o starém mládenci, notáři Janu Karasovi (dobrý Oldřich Nový), který je neustále loven vdavkychtivými ženštinami až je nakonec uloven svoji "zhmotnělou" představou, ke které mu pomohl jeho přítel, doktor Pacovský (Bedřich Veverka). Jednoduchá, ale přesto celkem příjemná komedie se Slavkovským zámkem. Zajímavé role: vdavekchtivá Růžena Smutná (Nataša Gollová), neodbytná paní Smčínská (Růžena Šlemrová), která chce provdat svoji dcerku Slávinku (půvabná Sylva Langová), Karasovo sloužící Otýlie (Antonie Nedošínská) a Houžvička (Jindřich Láznička). A pak je tu filozofka Vlasta, která se úplně položí do role komtesy Blanky z Blankenburgu (Lída Baarová, kterou jako symbol krásy tehdejší doby nepříliš dobře rozumím). Oddychová komedie o starém mládenci, který dlouze odolává vábení žen, ale nakonec propadne touze po ženě. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (7)

  • Hospodyně Otylka (Antonie Nedošinská) ke konci filmu, kdy se nabyvatel zámku přišel podívat se na obraz a oživlou dívku, říká Janu Karasovi (Oldřich Nový): „...šel nahoru", myšleno do knihovny. Dopustila se tím faux paux, protože svému zaměstnavateli tzv. onkala, co je v tomto vztahu nanejvýš nevhodné (oslovení leda pro služku či obecně podřízeného). Jedině správné bylo užít uctivějšího tvaru totiž „...šli nahoru". Nyní bychom to chápali jako rozdíl mezi tykáním a vykáním. (Brtniik)
  • Na prvním snímku filmu je zobrazen zámek ve Slavkově u Brna. (Lentilkatka)
  • Film patril medzi "trezorové" kvôli účasti údajného kolaboranta, herca Vladimíra Majera, ktorý stvárnil postavu kastelána. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama