Reklama

Reklama

VOD (1)

Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (254)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Amíci nezaháľali a po troch rokoch od dánskeho originálu prinášajú tú svoju verziu, nakoľko ich publikum by európsky film proste nezvládlo, ale o tom potom. Pár potešení, pár sklamaní.  Gyllenhaal po dvoch rokoch opäť pred kamerou musí potešiť nejedného. Jeho slzy/emócie sú uveriteľné a potlačia na pílu v správne chvíle. Napätie je počas väčšej časti stopáže stále silné, hoci menej surovejšie, udalosti dokážu bez problémov vtiahnuť aj za predpokladu predchádzajúceho zhliadnutia pôvodného filmu, čo sa cení. A keď už sme pri ňom – aj napriek tomu, že sa filmy od seba prakticky moc nelíšia, dánsky počin mi prišiel chladný, citovo nedostupný, rozprával príbeh taký, aký je. V americkom náprotivku sa stavalo na emóciách a v niektorých momentoch som mal pocit, že práve oni sú hlavným stavebným pilierom. A je v podstate len na tebe, ktorý spôsob ti viac vyhovuje. Jeden si ale určite vyber, pretože ten pôvodný scenár je v skutku úžasný kúsok. K tým "sklamaniam" – s Pizzolatta som veľmi smutný. Namiesto toho, aby písal klon/derivát famózneho diela True Detective, radšej píše prerábky dánskej snímky... To je asi taký ekvivalent námahy ako keby po rokoch nejaký väčší rejža namiesto celovečeráku priniesol krátkometrák, prípadne spevák namiesto poctivého hodinového štúdiového albumu vydal 5-skladbové EPčko... Našťastie, nad Fuquaom som palicu zlomil už dávno, takže v tomto smere škoda reči. --- Möllerov Den skyldige (jasným) víťazom. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Scenáru Nica Pizzolatta sa nedá upierať, že šikovne aktualizuje pôvodný scenár o niekoľko nových prvkov, no samo o sebe to akosi nestačí. V princípe pritom nemám vôbec nič proti remakom, v tomto prípade však nevidím mimo výnimočného hereckého výkonu Jaka Gyllenhaala (a ktorý sa tak nejak čakal) žiadnu pridanú hodnotu. Je to skrátka až príliš veľká stávka na istotu, kde by snáď i pomohlo, ak by sa dej vzdialil od hlavného hrdinu a divák si tak mohol prežiť niektoré udalosti na vlastnej koži. Iste, to by zase niektorí vyčítali nepochopenie konceptu, či rovno neúctu k originálu, no posun k tradičnejšiemu thrilleru by ďaleko viac opodstatňoval až tak skorý vznik remaku k mimoriadne komorne vystavanému filmu. A kto vie, možno by sme sa nakoniec ani nemuseli baviť o prehre so cťou, ako v tomto prípade. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Americká předělávka thrilleru Tísňové volání vyvolávala i kvůli vysokým kvalitám dánského originálu snadno pochybnosti. I kvůli pověsti amerických předělávek evropských hitů. V hlavní roli americké předělávky se sice objevuje Jake Gyllenhaal, režíruje schopný Antonie Fuqua a hlasové výkony propůjčili například Riley Keough, Ethan Hawke či Paul Dano, přesto snadno vznikali pochyby. Várka pozitivních ohlasů z Filmového festivalu v Torontu přitom začala slibovat, že americké The Guilty rozhodně není zbytečnou záležitostí a pochyby by snadno měli jít stranou. Bohužel první várky nadšených ohlasů vždy nezaručují jasnou výpovědní hodnotu.   Po nadšených ohlasech z Toronta je Viník zklamáním. I tentokrát většinu času sází americká verze na jednu místnost, jeden telefon a jednoho herce. Jake Gyllenhaal má v podstatě prostor jen pro sebe a dokáže opět dokázat, že jedním z nejtalentovanějších herců současného Hollywoodu. Krom menších rolí a vokálních výkonů je Viník v podstatě Gyllenhaalovou One Man Show, kdy Gyllenhaal do svého výkonu skutečně dává naprosto všechno. Jestli kvůli něčemu stojí za to Viníka vidět, je to právě Gyllenhaalův výkon.   Fuqua dokáže pracovat s atmosférou, rozhodnutí, že se kamera v podstatě většinu času věnuje Gyllenhaalovu obličeji pomáhá se jeho postavě dostat pod kůži, působí to skoro tak, že je divák přímo vedle Gyllenhaala a jeho náročnou službu prožívá s ním.   Scénáře se chopil Nic Pizzolaneto, autor mimochodem takového nenápadného seriálu jménem True Detective. Jeho scénář dle očekávání není adaptací dánského filmu 50: 50, s takovým hlavním hrdinou pracuje zcela jiným způsobem. Viník se celkově snaží útočit více na emoce, Tísňové volání bylo ovšem o poznání více vtahující a zajímavější. I s hlavním hrdinou ve finále pracovalo o poznání zajímavěji, Viník v tomhle ohledu zklamává a zamrzí to i kvůli faktu, že scénář psal právě Pizzolaneto. A momenty, kdy se to celé jaksi pokouší o sociální komentáře jsou vyloženě nefunkční.   V průběhu to vypadá, že i přes fakt, že se film odehrává většinu času v jedné místnosti s jedním hercům to celé bude vizuálně nápadité. Fuqua a kameraman Maz Makhani skutečně přichází se zajímavými vizuálními nápady, ve finále jich ovšem není zas tak moc. Časem se navíc vlastně definitivně ukáže, že i přes fakt, že nejde o kopírku 50: 50 je Viník pořád tak trochu film navíc, kterému nemá člověk důvod dávat přednost právě před Tísňovým voláním. Americká verze má sice skvělého Gyllenhaala, Tísňové volání ovšem mělo zase skvělého Jakoba Cedergrena a celkově v něm vše fungovalo o poznání působivěji. Americká předělávka samotný námět kdovíjak nepozměňuje, krom pár stěžejních rozdílů nepřidává nic nového. A i proto se jen tak nezbaví pachutě zbytečnosti.   Viník neurazí. Díky faktu, že trvá pouze hodinu a půl rychle uteče, má skutečně skvělého Gyllenhaala, v první polovině slušné vizuální uchopení a i hudba Marcela Zarvose slušně podporuje atmosféru, kterou Fuqua v rámci možností servíruje. V průběhu se ovšem definitivně ukáže, že Viníka svět nepotřebuje, protože po Tísňovém volání přeci jen nic nového nepřináší. Krom sledování fascinujícího výkonu Gyllenhaala vlastně snad neexistuje důvod, proč by měl někdo dávat před Tísňovým voláním přednost právě téhle americké předělávce. Pro neznalce původního filmu možná bude fungovat o poznání silněji, ta pravá kvalita ovšem v případě této látky pochází z Dánska....... () (méně) (více)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Komorní a tak dobře napsaný film, že na mě působil skoro jako nějaká adaptace velmi dobré rozhlasové hry. Originál jsem neviděl, a tak jsem mohl být (sympatickou hodinu a půl) napjatý a čekat, co se z toho vyklube, protože od začátku v té zvláštní noční atmosféře viselo ve vzduchu něco podezřelého. Jake Gyllenhaal je skvělý a pointa se povedla - vzhledem k ní a k celkovému vyznění chápu, proč měli Američané potřebu natočit (přetočit) si právě tento film a právě v této době. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Objektívne jeden z najzbytočnejších remakeov všetkých čias, čo ale znamená skôr to, že prišiel príliš skoro po origináli a neprináša nič špeciálne nové, než že by bolo všetko zle. Čo ale dobré nie je, je pocit, že v momente, kedy sa Vinník začne rozbiehať, tak zrazu skončí. Osobne by som si celkom rád užil nejaký zásah v horiacom Los Angeles a pozrel by som sa aj na súd. Ale Pizzolatto a Fuqua chceli byť tak iní a verní atmosfére originálu, až im to publikum neakceptovalo. No a tie hviezdne mená v titulkoch sú okrem Gyllenhaala čistý blud. Ak vám samozrejme nestačia ku šťastiu iba ich hlasy. 50% ()

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • Film byl natočen za pouhých 11 dní. (SONY_)
  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles. (Real Tom Hardy)
  • Pár dní před natáčením filmu byl režisér Antoine Fuqua v kontaktu s covid-19 pozitivním člověkem. Proto musel podstoupit karanténu, při které režíroval z dodávky, kde byly monitory. (dan4815)

Související novinky

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

30.01.2024

Lamentovat nad tím, že vznikají anglicky mluvené remaky světových filmových hitů, by už nemělo příliš smysl. Občas z toho může alespoň vzejít fajn snímek, který podnítí zájem o danou látku, případně… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Reklama

Reklama