Reklama

Reklama

VOD (1)

Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (254)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Na tento americký remake jsem se podíval zhruba den po dánském originálu a musím souhlasit s těmi, kteří tvrdí, že je minimálně o třídu horší než původní kousek. A to po všech stránkách. Nepomohl tomu ani zbytečně afektovaný Jake Gyllenhaal ani to, že tvůrci lehce pozměnili samotnou zápletku – zvláště pak závěr – který svým způsobem postrádal logiku (jak dlouho že ten malý synek ležel rozřezaný u nich doma, zatímco policie a tísňová linka pátrali po matce a dodávce…?). Ať jdou amíci do prdele, takhle rozjebat solidní komorní drama vlastní fantasmagorií…A ty genderové hajzlíky na konci?… ()

Vyhy 

všechny recenze uživatele

Nebýt to remake dánského filmu, hodnotím lépe, jelikož samotná zápletka je zajímavá a utáhne devadesáti minutový film. Ikdyž se Jake snaží, prostě to už známe a díky tomu nás to nedokáže překvapit. Jo, možná jen někoho, kdo dánský originál neviděl, což nedoporučuji - z těchto dvou rozhodně severský vede. ()

Reklama

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Stejná zápletka, podobné zpracování a přesto, jakkoli nerad hejtím remaky již viděných filmů, někdy se prostě nedá nesrovnávat. To, co bylo u Den skyldige napínavé, přiměřeně emocionální, režijně precizní a vlastně i dost věrohodné, tady prostě nějak nefunguje. Kde byl Jakob Cedergren lidsky bezprostřední, tam Jake Gyllenhaal zbytečně tlačí na pilu, je nepříjemně hysterický a ke konci už vyloženě přehrává. Nechápu změny finálních scén jen proto, aby se daly napasovat na současnou otázku Spojených států ohledně policejní brutality. Teda vlastně chápu: Netflix. Z filmového hlediska ale přidanou hodnotu tyhle změny nemají, právě naopak. Padla tím za oběť bohužel nejsilnější scéna originálu (přiznání), která dost možná udělala i celý film. Druhý nejsilnější moment (osud Olivera) zase naopak padl jako ústupek mainstreamovému publiku. Je fajn, že američtí tvůrci updatovali prostředí a zalátovali některé do očí bijící nelogičnosti, kterými trpěl dánský originál, ale zároveň je to celé až zbytečně doslovné, přehnaně afektované a vlivem některých necitlivých změn ani zdaleka ne tak vyspělé, intenzivní a dopointované. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Americká předělávka thrilleru Tísňové volání vyvolávala i kvůli vysokým kvalitám dánského originálu snadno pochybnosti. I kvůli pověsti amerických předělávek evropských hitů. V hlavní roli americké předělávky se sice objevuje Jake Gyllenhaal, režíruje schopný Antonie Fuqua a hlasové výkony propůjčili například Riley Keough, Ethan Hawke či Paul Dano, přesto snadno vznikali pochyby. Várka pozitivních ohlasů z Filmového festivalu v Torontu přitom začala slibovat, že americké The Guilty rozhodně není zbytečnou záležitostí a pochyby by snadno měli jít stranou. Bohužel první várky nadšených ohlasů vždy nezaručují jasnou výpovědní hodnotu.   Po nadšených ohlasech z Toronta je Viník zklamáním. I tentokrát většinu času sází americká verze na jednu místnost, jeden telefon a jednoho herce. Jake Gyllenhaal má v podstatě prostor jen pro sebe a dokáže opět dokázat, že jedním z nejtalentovanějších herců současného Hollywoodu. Krom menších rolí a vokálních výkonů je Viník v podstatě Gyllenhaalovou One Man Show, kdy Gyllenhaal do svého výkonu skutečně dává naprosto všechno. Jestli kvůli něčemu stojí za to Viníka vidět, je to právě Gyllenhaalův výkon.   Fuqua dokáže pracovat s atmosférou, rozhodnutí, že se kamera v podstatě většinu času věnuje Gyllenhaalovu obličeji pomáhá se jeho postavě dostat pod kůži, působí to skoro tak, že je divák přímo vedle Gyllenhaala a jeho náročnou službu prožívá s ním.   Scénáře se chopil Nic Pizzolaneto, autor mimochodem takového nenápadného seriálu jménem True Detective. Jeho scénář dle očekávání není adaptací dánského filmu 50: 50, s takovým hlavním hrdinou pracuje zcela jiným způsobem. Viník se celkově snaží útočit více na emoce, Tísňové volání bylo ovšem o poznání více vtahující a zajímavější. I s hlavním hrdinou ve finále pracovalo o poznání zajímavěji, Viník v tomhle ohledu zklamává a zamrzí to i kvůli faktu, že scénář psal právě Pizzolaneto. A momenty, kdy se to celé jaksi pokouší o sociální komentáře jsou vyloženě nefunkční.   V průběhu to vypadá, že i přes fakt, že se film odehrává většinu času v jedné místnosti s jedním hercům to celé bude vizuálně nápadité. Fuqua a kameraman Maz Makhani skutečně přichází se zajímavými vizuálními nápady, ve finále jich ovšem není zas tak moc. Časem se navíc vlastně definitivně ukáže, že i přes fakt, že nejde o kopírku 50: 50 je Viník pořád tak trochu film navíc, kterému nemá člověk důvod dávat přednost právě před Tísňovým voláním. Americká verze má sice skvělého Gyllenhaala, Tísňové volání ovšem mělo zase skvělého Jakoba Cedergrena a celkově v něm vše fungovalo o poznání působivěji. Americká předělávka samotný námět kdovíjak nepozměňuje, krom pár stěžejních rozdílů nepřidává nic nového. A i proto se jen tak nezbaví pachutě zbytečnosti.   Viník neurazí. Díky faktu, že trvá pouze hodinu a půl rychle uteče, má skutečně skvělého Gyllenhaala, v první polovině slušné vizuální uchopení a i hudba Marcela Zarvose slušně podporuje atmosféru, kterou Fuqua v rámci možností servíruje. V průběhu se ovšem definitivně ukáže, že Viníka svět nepotřebuje, protože po Tísňovém volání přeci jen nic nového nepřináší. Krom sledování fascinujícího výkonu Gyllenhaala vlastně snad neexistuje důvod, proč by měl někdo dávat před Tísňovým voláním přednost právě téhle americké předělávce. Pro neznalce původního filmu možná bude fungovat o poznání silněji, ta pravá kvalita ovšem v případě této látky pochází z Dánska....... () (méně) (více)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Scenáru Nica Pizzolatta sa nedá upierať, že šikovne aktualizuje pôvodný scenár o niekoľko nových prvkov, no samo o sebe to akosi nestačí. V princípe pritom nemám vôbec nič proti remakom, v tomto prípade však nevidím mimo výnimočného hereckého výkonu Jaka Gyllenhaala (a ktorý sa tak nejak čakal) žiadnu pridanú hodnotu. Je to skrátka až príliš veľká stávka na istotu, kde by snáď i pomohlo, ak by sa dej vzdialil od hlavného hrdinu a divák si tak mohol prežiť niektoré udalosti na vlastnej koži. Iste, to by zase niektorí vyčítali nepochopenie konceptu, či rovno neúctu k originálu, no posun k tradičnejšiemu thrilleru by ďaleko viac opodstatňoval až tak skorý vznik remaku k mimoriadne komorne vystavanému filmu. A kto vie, možno by sme sa nakoniec ani nemuseli baviť o prehre so cťou, ako v tomto prípade. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • Film byl natočen za pouhých 11 dní. (SONY_)
  • Pár dní před natáčením filmu byl režisér Antoine Fuqua v kontaktu s covid-19 pozitivním člověkem. Proto musel podstoupit karanténu, při které režíroval z dodávky, kde byly monitory. (dan4815)
  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

30.01.2024

Lamentovat nad tím, že vznikají anglicky mluvené remaky světových filmových hitů, by už nemělo příliš smysl. Občas z toho může alespoň vzejít fajn snímek, který podnítí zájem o danou látku, případně… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Reklama

Reklama