Režie:
Jiří WeissKamera:
Jan NěmečekHudba:
Zdeněk LiškaHrají:
Květa Fialová, Rudolf Hrušínský, Václav Voska, Vladimír Menšík, Jindřich Narenta, Libuše Švormová, František Šlégr, Jaroslav Solnička, Věra Uzelacová (více)Obsahy(1)
Ani u bezvýznamných lidiček bychom neměli podceňovat uraženou ješitnost. Právě takovou odezvu vyvolala atraktivní, vyzývavá žena, která souhlasila, že si vezme obyčejného úředníčka z účtárny, jen proto, aby se zapomnělo na její vztah k ženatému šéfovi. Naštvaný novomanžel, když se tuhle lest dozví, začne v tichosti a s téměř nehnutým obličejem chystat důmyslnou pomstu, která navíc může přinést i hmotný prospěch... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (56)
To bylo asi takhle. Celou dobu jsem říkal, dobrý, dobrý, dobrý, áááá a teď už je to špatný a pak byl konec. Jinak to musí nasrat mít ženu a spát na lehátku. Maximální možný styk s ní byl ten, že mu šmidlala ze své postele rukou po držce. Ono vůbec jak si nechávala dát pusu jenom na tvář. Květuška Fialová nám toho Rudlu pěkně zařízla, to už i já s malarkeyem mám dúvěrnější vztah než měli tihle dva. Film je víceměně postaven na vynikajícím výkonu Rudolfa Hrušinskýho a "ťuťuňuňu" kukuč Květy Fialové. S tím, že Menšík s Voskou ve vedlejších rolí rozhodně nic neposrali. ()
Jsem trošku na rozpacích. Dvě třetiny je film naprosto výbornej, jak pro stránce herecké (jako vždy neodolatelný Rudolf Hrušínský v roli "malého českého člověka"), tak po stránce skvělé budované dusné atmosféry (podpořené tísnivou hudbou Zdeňka Lišky - zejména mě dostal opakovaný téměř minimalistický motiv klarinetu a flétny). Ovšem jakmile se to dostane do polohy těch alternativních konců, z nichž ten poslední mi přišel trošku jako fraška (i díky skoku od černobílého filmu k barevnému), je to takové divné. Prostě mám pocit, jako bych sledoval dva zcela odlišné filmy. Protože zážitek z toho prvního je výrazně delší, a protože mě zde opravdu dostala Liškova hudba, přimhuřuji oči a dávám čtyři hvězdičky. Ale je to hodně s odřenýma ušima... ()
Tak toto je další herecký koncert pana Hrušínského. ...... STOP .... ZPĚT...... VŠECKO ZPÁTKY ......Neskutečně vtipná komedie s prvkem černého humoru. Je ač s podivem, že tento film se moc nevysílá. Vynikající hudební motivy Zdeňka Lišky filmu dávají tu správnou gradaci, že divák netuší, kam a jakým způsobem se bude celý film odebírat nadále. ()
Ona by to komedie celkem byla, pokud by ovšem Liška dodržoval základní pravidla žánru a nenacpal do ní svou typickou trýznivou hudbu plnou kakofonních zvuků. Je zajímavé, kolik děl stačil tenhle skladatel vyprodukovat za svůj poměrně krátký život, takže v podstatě každý, kdo žil či se narodil v socialismu, je tím osudově poznamenaný. Třeba já dodnes pociťuju následky z dětství prožitého na animovaných pohádkách, které Liškův hudební doprovod změnil z příjemné podívané na těžkou existenciální záležitost. Dokonce mě napadlo, jestli to nebyl záměr, jestli Liška nedostal příkaz shora dělat muziku co možná nejdepresivnější a nejprotivnější, aby film divákům co nejvíc znechutil a za a) lidi by přestali chodit do kin a měli čas dělat přesčas b) lidem by začal skutečný život v socialismu připadat zcela přijatelný, když ho porovnají s obrazovou a hlavně zvukovou realitou ukázanou ve filmu. Jinak ten závěrečný konec snímku (ne, kvůli režisérovu záchvatu kreativity se vskutku nejedná o redundantní pleonasmus) je ztělesněním hesla "dohnat a předehnat", ano, Citroen ve Francii umí plachtit vzduchem, ale unese jen vyzáblého Fantomase, zato u nás si i obyčejný úředník s výrazně netwiggyovskou postavou může dovolit škodovku, která vzlétne s ním i s celou rodinou. ()
Šílený DIALOG : ALICE SOCHOROVÁ - Promiňte nemáte sirku ? FRANTIŠEK POKORNÝ - Promiňte, nemám, nezlobte se. ALICE - Se nezlobim.......... CITÁT - Čest práci, soudruhu náměstku........... Film z dob, kdy obnažené koleno bylo na R - 18 a šokující byl polibek na .... ruku. Mě to tak vzrušilo...... František Pokorný má sice pěknou ženu, ale týdny utíkají a on ještě nezasunul. Je přece taky člověk a má chuť vraždit. Stop!!!!! Zpět !!!!!!!! Jako v americké filmu - tady to někde začalo. A JEDEM ZNOVU. Ve filmu je vidět spousta aut té doby. Simca, Tatra 603, MB 1000 nebo Zástava 750. ()
Galerie (2)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (3)
- Závěr tohoto černobílého snímku je barevný. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (ČSFD)
- Představitelka hlavní postavy Libuše Švormová je manželkou scenáristy Jana Otčenáška. (M.B)
- Natáčanie filmu prebiehalo na hrade Frýdštejn, na vlakovej stanici v Brne, v pražských častiach Staré Mesto a Nové Mesto a v krematóriu Strašnice. (dyfur)
Reklama