Reklama

Reklama

Žádné prudké pohyby

  • USA No Sudden Move (více)
Trailer 2

Kriminální drama z 50. let minulého století, v němž se skupina zločinců domnívá, že byli při svém posledním činu podvedeni. (HBO Max)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (91)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Steven Soderbergh patří z mnoha důvodů mezi zajímavé filmaře. Kromě jeho přeskakování mezi žánry především i to, že valnou většinu svých posledních filmů točí na iPhone. Jinak tomu není ani u jeho novinky No Sudden Move. Kriminálka zasazená do 50. let 20. století rozhodně stojí za pozornost. A to nejen díky skvělému castingu, ale také díky super scénáři, který je základem pro stylový kriminální thriller patřící mezi to nejlepší od Stevena Soderbergha.   Scénář Eda Solomona (Muži v černém 1, Podfukáři 1- 2) obsahuje výtečné napsané postavy, skvěle budovaný a propracovaný příběh, který přijde s nečekanými zvraty a spousty sami o sobě skvěle fungujících momentů.   Don Cheadle, Benicio Del Toro, David Harbour, Jon Hamm, Ray Liotta, Kieran Culkin, Bill Duke, Brendan Fraser, Julia Fox, Amy Seimetz.... jednoduše jedna skvělá castingová volba za druhou. Každá postava je v příběhu důležitá, každý herec dostává příležitost se herecky předvést a i přes tak nabité obsazení se prakticky nikdo neztrácí. Del Toro a Cheadle jsou nejvíce stěžejními postavami a jsou oba naprosto skvělí.   Soderbergh se kromě režie chopil i kamery a střihu (použil přitom v titulkách své klasické pseudonymy Peter Andrews a Mary Ann Bernard) a na všech pozicích odvádí velmi solidní práci. Celý film je sice točený na iPhone a je to v jistých momentech jednoduše poznat a je zdrojem jistého vyrušení, přesto ovšem stojí obrazová stránka za to. Naprosto se podaří prodat atmosféru 50. let, hezky se na to kouká a i když se na dá na Soderberghovým rozhodnutím vše točit na iPhone tak trochu kroutit hlavou, k vyložené vizuální pohromě má No Sudden Move pořád strašně moc daleko. A v mnoha momentech vypadá jednoduše pěkně. Přesto by ovšem možná rozhodnutí využít klasickou digitální kameru dopadlo o poznání lépe.   Výprava a dobovost 50. let jde z filmu cítit, soundtrack Davida Holmese s jazzovým nádechem k celé té atmosféře dokonale sedí a pak jen stačí sledovat jak tahle kriminálka postupně utíká a scénář dokáže nadále v mnoha momentech šokovat. Soderbergh to celé točí s hravostí, která připomene časy trilogie Dannyho parťáci, ten film si diváka v podstatě snadno omotá kolem prstů a celé to navíc dost krásně vypadá. Jde o film se zběsilým tempem, který především funguje i jako neskutečně zábavný zážitek, který pořád dokáže překvapovat za pochodu. Soderbergh možná nenatočil zásadní film, natočil ovšem rozhodně solidní poctivé řemeslo, které působí dojmem, že ho jeho tvůrce točil s naprostou chutí. Téhle krimi se podlehne strašně těžko.   No Sudden Move je jednoduše bravurní kriminální thriller s elegantním scénářem, vynikajícím obsazením a solidní vizuální stránkou. iPhone sice v jistých momentech předvádí své limity, Soderbergh vlastně v podstatě točí jen velmi zábavnou podívanou a ne zásadní snímek, přesto ovšem natočil jednoduše bravurní záležitost. Nejlepší Soderbergh za posledních několik let a do jisté míry i připomínka jeho nejlepších časů...... ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Jop. Film, ktorý si nedáte len tak s chlebíkom, možno ani s dvoma nie. Vyžaduje plnú sústredenosť, inak nebudete rozumieť, nebudete chápať, stratíte sa v deji a začne vás to nudiť. Keď ale vydržíte, dostanete skvelú krimi s prvkami noir, s množstvom skvelo obsadených postáv, spletitým dejom a nepredvídateľným záverom. Pre mňa veľmi príjemné prekvapenie. 3 z 5 ()

Reklama

maddy 

všechny recenze uživatele

Steven Soderbergh sa už pár rokov vyhráža, že ukončí kariéru režiséra a natočí posledný film a za mňa by to možno nebolo na škodu, napriek tomu, že No Sudden Movie nie je vôbec zlým filmom. Posledný vynikajúci film (Side Effects) totiž Soderbergh natočil v roku 2013 a všetky jeho ďalšie kúsky za posledných 8 rokov sú iba "fajn", ničím viac. To isté platí aj o No Sudden Movie, ktorý má výbornú gangsterskú dobovú atmosféru 50. rokov 20. storočia v USA, fantastické herecké výkony všetkých zúčastnených, dobrú hudbu, prepracovaný scenár, ktorý prepája osudy niekoľkých postav do jednej síce trochu prekomplikovanej, ale hravo zrozumiteľnej mozaiky a silnú ruku skúseného režiséra, ktorá to po celý čas  vedie do solídného záveru, kde každý podráža každého. Jediné čo tu tentoraz technicky ruší je kamera s neustálym fisheye skreslením, ktorá tomu na začiatku pridáva zaujímavý look, ale s pribúdajúcimi minútami dosť ruší. Celému tomuto dianu však chýba výraznejšia gradácia, o čosi lepšia práca s tempom a aj o niečo viac emócií. Všetky postavy sú skôr než životaschopnými postavami, s ktorými by sa divák akokoľvek zžil figúrkami na šachovnici, ktoré je síce fajn sledovať, ale vy s nimi tentoraz tú šachovú partiu nehráte, iba ju nezaangažovane sledujete. Rovnako ako predošlé Soderberghove filmy z posledných rokov je aj No Sudden Movie fajn filmom, u ktorého však badať jemne premárnený potenciál. Ono tu totiž hravo mohlo byť našlápnuté na kultovú gangsterku rovnako ako pri Unsane na kultový psycho horor alebo Logan Lucky na kultový buddy movie. V konečnom dôsledku to tam však opäť nie je a na viac ako jedno pozretie nebude ani No Sudden Move, ktorý až príliš rýchlo vyfučí pri záverečných titulkách z hlavy. Čo je aj v tomto prípade rozhodne škoda. Taký Guy Ritchie by sa s tým vyhral omnoho viac. CELKOVO: 6/10 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,RÁD JSEM VÁS OBA POZNAL. JSTE INDIVIDUALISTÉ. POPÍRAČI PRAVIDEL. DVA MUŽI, KTEŘÍ SE NAVZDORY VŠEMU POTKALI NA TOMTÉŽ MÍSTĚ, I KDYŽ JICH MĚLI NA VÝBĚR SPOUSTU. PŘEJI VÁM ÚSPĚCH PÁNOVÉ...“   Ze začátku to vypadá jako další gangsterská hříčka z dílny G. Ritchieho. Hříčka s postavama zvláštních charakterů a zvláštním úkolem. Jenže postupně je vidět ten rozdíl… Soderbergh totiž nechává ty svý hlavní postavy zbytečně moc mluvit a konat věci, který nejsou k věci. Často to ti dva „sympaťáci“ (DelToro a Cheadle) zachraňujou sami sebou. Naštěstí jim to kecání život nijak nezpříjemňuje, takže se z těch svejch sraček musej vylízat sami. A sami si zase způsoběj další… a tak furt dokola. Takže to nějakej dějovej náboj má! Navíc tady máme morálního vítěze, což se často u takovejhle příběhů nestává….     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hraju mimo svojí ligu. 2.) Zajímaj mě počátky katalyzátoru v USA. /// Thx za titule „saurix“.   PŘÍBĚH ****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Sodenbergha mám hodně rád a jeho filmografie se u mě většinou dělí na skvělé filmy a na ty divné/nudné. No Sudden Move je opět takový malý film, tentokrát s parádní retro atmosférou 60. let minulého století. Jedná se o nenápadnou kriminálku, která vypadá a působí jako klasické filmy noir. Seznamujeme se s hlavními hrdiny o kterých nevíme prakticky nic ale vychutnáváme si herecké kreace všech zúčastněných, (hodně mě potěšil v menší roli Brendan Fraser) kteří nijak nevyčnívají, ale naprosto si své postavy vychutnávají. Zápletka není nijak výrazně vysvětlena, jen je dán jasný úkol a jak to tak bývá vše se podělá. Bohužel ve chvíli, kdy film přejde do své druhé půlky a měl by se rozjíždět, začal jsem o něj ztrácet zájem a měl pocit, že v něm nejde o nic závažného, i když zde několik postav zemře. Film tak začne vyznívat do prázdna a nijak to nezmění závěr ani přítomnost Matta Damona. Ze začátku jsem si to opravdu vychutnával a měl velkou radost z filmu, kde jsou tak parádní herci, ale scénáristicky je film obyčejnější, než by se mohlo zdát. Jako výlet do minulosti ale funguje dobře. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Brendan Fraser poměrně výrazně přibral a média hodně spekulovala o jeho zdraví. Nebylo to však kvůli postavě Douga Jonese – skutečným důvodem byla příprava na nadcházející film The Whale (2022) od Darrena Aronofskyho, v němž si Fraser zahrál jednu z hlavních rolí. (HellFire)
  • V některých scénách (například v čase 1:26:38) si může pozorný divák všimnout podivně zakřiveného obrazu podél okrajů, kterého Steven Soderbergh docílil nasazením anamorfního objektivu značky Kowa – který sám o sobě značně zaobluje obraz po stranách – na předimenzovaný digitální senzor. Touto technikou chtěl režisér replikovat nedokonalosti tehdejších filmových objektivů. Film má ve skutečnosti neobvyklý poměr stran 2.16:1, protože Soderbergh původně počítal s mnohem tradičnějším anamorfním formátem 2.40:1, který však zkresloval okraje filmu do takové míry, že byly při sledování velmi rušivé. Soderbergh byl nucen přeformátovat film od začátku do konce a rozšířit jej z horní a dolní strany, aby odvedl pozornost diváka. (HellFire)
  • Okrem réžie sa Soderbergh na filme podieľal pod pseudonymami zároveň aj ako strihač a kameraman. (rowdys)

Související novinky

Zemřel herec Ray Liotta

Zemřel herec Ray Liotta

26.05.2022

Ve věku 67 let zemřel herec Ray Liotta, známý například z filmů Mafiáni, Identita, Kokain nebo Země policajtů. O smrti herce informoval server Deadline, podle kterého herec zemřel poklidně ve spánku.… (více)

Reklama

Reklama