Režie:
Steven SoderberghScénář:
Ed SolomonKamera:
Steven SoderberghHudba:
David HolmesHrají:
Don Cheadle, Benicio Del Toro, David Harbour, Jon Hamm, Amy Seimetz, Brendan Fraser, Ray Liotta, Kieran Culkin, Noah Jupe, Craig muMs Grant, Julia Fox (více)Obsahy(2)
Kriminální drama z 50. let minulého století, v němž se skupina zločinců domnívá, že byli při svém posledním činu podvedeni. (HBO Max)
Videa (2)
Recenze (91)
Nevím, jestli to tak blbě měli na HBO Max nebo to tak bylo záměrně, ale po stranách byl celou dobu obraz zkreslený... Jak ve vypouklém zrcadle nebo spíš jak když ve foťáku na mobilu dáte takové to oddálení zoomu. Strašně mě to celou dobu sralo. Mimo jiné. Druhá věc byla, že to bylo na mě až moc zamotané. Ono už to u takových podrazáckých filmů bývá, že ten šije boudu na toho a ten zas na toho, ale těch stran tady bylo nějak moc. A už i vzhledem k tomuto faktu, tam bylo nějak málo násilí. Vím, že to je z jiné doby, kdy se spíš vyjednávalo a jinak mluvilo a chovalo se k ženám gentlemansky, ale o to víc nudněji to pak vyznívá v dnešní době. Asi jsem moc rozežranej. Skoro jak Brendan Fraser, u kterého si najednou nejsem jistý, jestli fakt tak přibral (viz jeho další film Velryba) nebo to byla jen maska. Potěšila účast herců jako Kieran Culkin, Ray Liotta (zas to nepřežil), Jon Hamm, David Harbour, Bill Duke nebo Matt Damon (toho jsem tam vůbec nečekal). Ženské role mi tak nějak splývaly, škoda. Dvojka Cheadle-Del Toro sice neurazí, ale ani ničím nevyniká. Povedly se hlídací scény u rodiny v domě, ale pak to totálně ztratí dech. Je to takovej film na jedno životní skouknutí a pak víte, že už to podruhé vidět nepotřebujete. Aspoň že ta hudba Davida Holmese stála za to. ()
Narkoleptická utahanost této patrně nezamýšlené pseudogangsterské komedie (každopádně thriller fakt néé…) je bohužel nešťastně kompenzována zmatenou překombinovaností, kterážto mi až do závěrečných titulků nedovolila usnout. Tohle musel Býčijo vzít asi jen proto, že urgentně potřeboval drobné na botox. ()
Jak tenká je hranice mezi zapamatovatelným a zapomenutelným filmem? Soderbergh rozhodně umí (alespoň v minulosti uměl) točit skvělé pohodové filmy a většinou k tomu nepotřeboval áčkové herce. Dokonce i vedlejší postavy ztvárněné ne-tak-známými herci měly tunu charismatu a děj utíkal závratným tempem, protože sem se jako divák náramně bavil. No Sudden Move je pomalý ve špatném slova smyslu, bez jakékoliv invence nebo snahy vybočit z řady. Při sledování jsem často myslel na Ritchieho, který by stejnou látku pozvedl na úroveň legendární podívané. Soderbergh mezitím jen rozestaví kamery a nechá herce hrát, což by nebylo samo o sobě nič špatného, ale kluci tady nemají co hrát. Další naprosto zapomenutý film roku 2021, který právem pohořel v kinech a nedočkal se dokonce ani uvedení v USA a prakticky od začátku šel rovnou na HBO Max. Za měsíc nebudu vůbec vědět, že jsem se na film kdy díval. ()
(6/10). Steven Soderbergh měl obrovské štěstí v tom, že naverboval na svůj snímek takové hvězdy. Bez nich by byla tahle gangsterka úplně bez života. Takhle tomu nefungovala "jenom" jedna plíce. Těšil jsem se na pořádnou, špinavou a temnou jízdu. Místo toho jsem dostal docela ustrašenou a celý film jsem nepocítil žádný ostrý náboj. Takže to chudáci museli zachraňovat herci, z nichž se mi v paměti nejvíce obtiskl rozhodně Brendan Fraser, který hlásí herecký comeback. Tady to byla docela zaměnitelná postava, ale svou proměnou mě herec šokoval. Steven tady prostě šlápnul vedle. Mělo to svoje kouzlo, hudba byla ucházející a přicházely i docela nečekané zvraty. Chyběla tomu ale nějaká jiskra. Koneckonců když vám tu pomyslnou jiskru nevykřeše ani Matt Damon, tak už je něco hodně špatně. ()
Soderbergh patrí medzi moji najobľúbenejších režisérov. A áno, jeho tvorba lieta od 1* k 5*. Venuje čas niečomu tak zbytočnému ako bolo High Flying Bird (1*). Donúti Matta Damona vyžrať sa na nadpriemernú váhu v rámci podpriemerného Informátora! (2*). Poteší vidlákov prostredníctvom Loganovich parťákov (3*). Natočí jeden z najlepších filmov roku 2018, a to prostredníctvom iPhonu (Nepříčetná 4*). Dopraje Judeovi Lawovi jeho životnú rolu (Vedlejší účinky 5*). Kam sa na škále soderberghovosti zaradí No Sudden Move? Určite k tým vydareným voľbám. Príbeh síce nie je sám o sebe nijako extra zaujímavý či strhujúci, ale neustále prináša skvelo pôsobiace pokusy niekoho s niekým vyjeb*ť. Opísať film jednou vetou? Ako keby Coenovci natočili Dannyho parťákov. Bolo mi medzi všetkými tými postavami strašne príjemne a mrzelo ma, keď prišiel koniec. Len tie hrátky s čočkou kamery si mohol odpustiť. Ale odpúšťam mu, pretože mi naservíroval Juliu Fox ako sexy paničku z 50. rokov. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (5)
- Okrem réžie sa Soderbergh na filme podieľal pod pseudonymami zároveň aj ako strihač a kameraman. (rowdys)
- Pôvodne sa s filmom spájali aj herci Sebastian Stan, John Cena, Nicolas Cage, George Clooney či Josh Brolin. Hlavným dôvodom prečo sa vo filme nakoniec neobjavil ani jeden z nich bola epidémia Covid-19. (MikaelSVK)
- V některých scénách (například v čase 1:26:38) si může pozorný divák všimnout podivně zakřiveného obrazu podél okrajů, kterého Steven Soderbergh docílil nasazením anamorfního objektivu značky Kowa – který sám o sobě značně zaobluje obraz po stranách – na předimenzovaný digitální senzor. Touto technikou chtěl režisér replikovat nedokonalosti tehdejších filmových objektivů. Film má ve skutečnosti neobvyklý poměr stran 2.16:1, protože Soderbergh původně počítal s mnohem tradičnějším anamorfním formátem 2.40:1, který však zkresloval okraje filmu do takové míry, že byly při sledování velmi rušivé. Soderbergh byl nucen přeformátovat film od začátku do konce a rozšířit jej z horní a dolní strany, aby odvedl pozornost diváka. (HellFire)
Reklama