Režie:
Billy WilderKamera:
Charles LangHudba:
Hugo FriedhoferHrají:
Kirk Douglas, Jan Sterling, Robert Arthur, Porter Hall, Gene Evans, Timothy Carey, Iron Eyes Cody, Ray Teal, Frank Cady, Harry Harvey, Richard Gaines (více)Obsahy(1)
Příběh neúspěšného novináře, který začne pracovat pro okresní noviny v Novém Mexiku, protože už ho jinde nechtějí. Když náhodou objeví ve skalním indiánském sídlišti zasypaného člověka, ucítí velkou příležitost k návratu mezi žurnalistickou elitu. Věrný heslům "dobrá zpráva, žádná zpráva" a "špatná zpráva se prodává nejlíp" zorganizuje záchrannou akci takovým způsobem, aby mohl exkluzivními materiály co nejdéle zásobovat lačné noviny. Na opuštěném místě staré indiánské památky vypukne obrovský mediální cirkus s podporou tisíců čumilů, kteří se přijedou podívat i s rodinami na cizí neštěstí a hrdinskou práci záchranářů a tisku". (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (131)
Kirk Douglas vchází do vydavatelství novin, které má na zdi pověšený slogan "psát pravdu". Ta se ovšem ve skutečném světě, a v tom novinářském obzvlášť, dávno neností. A prachy ten charakter přeci taky zas tak moc nekazí. A tak když dojde k medializaci nešťastného závalu, který pohřbil muže, na místo se jako hladoví supi sjíždějí lidé i média z blízkého i širokého okolí. Tenhle snímek dost ostře kritizuje pokrytectví a hyenismus, s jakým se k sobě (i nevědomky) můžou lidé chovat. Z místa neštěstí se stává atrakce, na níž chtějí profitovat hamižní jedinci a senzacechtivý tisk. Záchrana uvězněného nebožáka je totiž v čase, kdy se peníze jen hrnou, až na druhém místě. 85% ()
Filmová výzva Reverse01 - film č.1 - (8/10). Já se zásadně vyhýbám těmto starým filmům, protože jsem na nich nevyrostl a nemám k nim žádný vztah. Proto mě velmi mile překvapil tento snímek. Ace in the Hole je bezpochyby nadčasovým dílem, které režisér Bill Wilder vypustil roku 1951 do světa. Skvěle pracuje s postupným budováním scén a atmosféry. Z napohled bizarní zápletky udělal něco impozantního. Kirk Douglas tady předvádí herecký koncert. Film ukazuje, že člověk je schopen pro svůj osobní úspěch obětovat cokoliv a jít doslova přes mrtvoly. Moc se mi líbily ty malinké a možná až nepodstatné detaily, které celý film provázely. Od filmu jsem nečekal absolutně nic a byl jsem příjemně překvapen. Tady se mi potvrzuje má teorie, že jít do filmů naslepo je to nejlepší, co může divák udělat. Ačkoliv už ani jeden z protagonistů není na světě, tak jejich odkaz tady s námi bude díky tomuto snímku ještě hodně dlouho. Já jsem toho jasným důkazem a MOŽNÁ tyto černobílé krasavce začnu vyhledávat častěji. ()
Když noirové drama, tak od Billyho Wildera, to nemůže zklamat. Samozřejmě, chce to taky mít vhodnou náladu na takový typ filmu, aby s tím člověk nešvihl do koše. Na začátku jsem si říkala- to chce opravdu vystavět film na ukecanosti Kirka Douglase? Vystavěl. Billyho hru samozřejmě znám, proto jsem věděla, že se v druhé polovině dostaví dojetí a jen trochu zvláštní konec mě vytrhl ze zadumání nad tím, jak těmto filmům vždycky podlehnu jak opilec flašce rumu. ()
Mrazivě aktuální příběh o lidském hyenismu a korupci. Kirk Douglas se uvede jako sympaťák, co si velmi stylově připaluje o psací stroj. Jenže v průběhu filmu, zjistíme co je to za amorálního chlapa. Bohužel v tom není sám a ve filmu kromě zavaleného a jeho otce snad není kladné postavy. K dokonalosti chybí málo a mě tam trochu neseděl podivný konec. ()
Bezskrupulózní reportér neváhá pro velký příběh plnící titulní stránky zdržovat záchranné práce, nakonec se v něm samozřejmě hne svědomí, ale to už je pozdě (nečekal jsem) a špatně dopadne (čekal jsem, i když ne takhle afektovaně). Přece jen mi z dnešního pohledu přišla celá ta kritika novinářské (lidské) senzacechtivosti, kariérismu a "hyenismu" až příliš naivně přímá a polopatická, takže i pro ten přetažený závěr to vidím jen na lepší 3*. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (16)
- Kirka Douglasa si spoločnosť Paramount Pictures požičala od Warner Bros. a za stvárnenie hlavnej postavy mu bol zaplatený honorár vo výške 150 000 dolárov. (westerns)
- Pôvodný plagát, ktorý bol použitý aj pri DVD a Blu-ray vydaniach, zobrazuje filmovú hviezdu Kirka Douglasa, ako sa plazí v jaskyni s úzkostlivým, vyvaleným výrazom a vyvoláva dojem, že práve on je ten, kto je vo filme zavalený v starom skalnom indiánskom sídle. Táto šikovná vychytávka fungovala dvoma spôsobmi: Po prvé, vyvolala u divákov, ktorí ju prvýkrát videli, mylnú predstavu, že je to práve hlavná postava filmu, kto sa nachádza v nebezpečnej situácii (hoci to vôbec nie je pravda...), a po druhé, táto situácia mala symbolizovať to, že sa Kirk snažil dostať z nudného malého mesta, v ktorom robil obyčajného novinára. (westerns)
- Větu: „Nechodím do kostela, klečení mi ničí silonky,“ vymyslela Audrey Young, manželka Billyho Wildera. (liquido26)
Reklama