Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když americké manželky opustí v létě s dětmi rozpálený Manhattan, jejich obětaví pracující manželé se věnují "kladení pastí, lovu a honu", jinak řečeno, zajišťují rodinu a "trpí" ve městě. Své utrpení a samotu si zlehčují občasným zakázaným doutníčkem, nezdravým jídlem, příležitostnou sklenkou whisky a ti nejodvážnější dokonce proměňují chtivé pohledy na ženské křivky mladých krasavic ve skutek. Také Richard Sherman je typickým manhattanským manželem, který pravidelně v červenci vyprovodí ženu Helenu a synka Rickyho na nádraží, aby si užívali venkovských radovánek. Poté se chce ve vší počestnosti soustředěně věnovat své práci v nakladatelství, protože v bytě je konečně klid, nemusí nikoho zdravit a odpovídat na stále stejné otázky. Může se věnovat například korektuře nové knihy "Člověk a podvědomí", která se sice zdá nezáživná, ale její třetí kapitola "Potlačovaná vášeň u muže středního věku, její kořeny a důsledky" je svým způsobem inspirativní. I ten nejvěrnější otec od rodiny však může podlehnout pokušení, když se o patro výš nečekaně nastěhuje blonďaté sexy stvoření, roztomile naivní a nedotčené, zato s křivkami hollywoodské hvězdy. Na scénu opět přichází Marilyn Monroe ve své nezapomenutelné roli naivní a prosté dívenky, jejíž vlající sukně nad pouličním větrákem v jedné ze slavných scén tohoto filmu probouzela fantazii mužského publika mnoha generací. Předlohou k nestárnoucí konverzační komedii Billyho Wildera se stala divadelní hra herce, scenáristy a producenta Georga Axelroda (1922-2003) s původním názvem "Sedmiroční kopřivka". Po boku M. Monroe uvidíme Toma Ewella. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 2

Recenze (157)

eye candy 

všechny recenze uživatele

vyčpělá senilní tlachárna pro pamětníky, která obsahuje celou škálu nevtipného hnusu úhledně zabaleného do štavnatého českého dabingu. Tom Ewell je jeden z těch mála vyvolených co by vypadal marně i vedle na mol sťatýho Michala Davida spícího na nádraží na svým elektrickým piánu. Další Billyho konverzačka podle pravítka..nuda a velká spousta dnes již trapných nevtipností ()

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Herecká "monologová" excelence Toma Ewella, který si roli uvědomělého, ale kouzlem Marilyn ošáleného, manžela dává s gustem, je bezmezná. Vyváděl bych v jeho situaci přinejmenším úplně stejně. No a Marylin je opět naivní a jako vždy božská. Už asi nikdo nedokáže zahrát tyhle naivní chraktery, tak velkolepě a nezapomenutelně, jako právě MM. Aź se mi nechce věřit, že taková nebyla ve skutečnosti :) ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nemam rad Normu Jean a.k.a. Marilyn Monroe - to hned na uvod. A nikdy som ju nemal rad /to u mna vzdy viedla taka Rita Hayworth ....../. Vdaka tomuto filmu aj viem preco. Prilis afektovana, hrat ani poriadne nevedela, akurat ten jej osud ma dost mrzi .... taky som jej fakt neprial. Teraz k filmu : Podla mna je The Seven Year Itch dost precenovana komedia, a samotny Billy Wilder ma na konte podstatne lepsie filmy - napriklad taky Sunset Boulevard. Tom Ewell mi prisiel zbytocny. 70 % ledva ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Úžasné dialogy plné dvojsmyslných narážek a úchvatná Marilyn, královna všech hloupoučkých naivek. Její "Mohla bych zavolat instalatéra, je mistr na vyndávání věcí z jiných věcí." a spousta jiných sladkých blbůstek z jejích křiklavě rudou rtěnkou namalovaných úst neztrácí kouzlo i po padesáti letech. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Nemohu uvěřit, že tohle natočil Billy Wilder, ten film je prostě hrozný. Tom Ewell mi byl nesnesitelně protivný, je to takový ten prototyp nýmanda a nudného šediváka s kalhotami, co mu končí někde pod krkem. Je to stejný typ herce jako třeba William H. Macy, vzhledově ošklivý a nesympatický bezvýznamný týpek z kanceláře. Nad replikami, které bez ustání chrlil, popisujíce tak děj a své stupidní negativistické fantazie, jsem si k zbláznění zoufal. Tak křečovité a neurotické bláboly, krátce před startem použití voiceoveru ve filmu, prostě bída nad bídu. A postavě tohoto pošuka, který zřejmě nikdy neslyšel o zázraku masturbace, sekunduje Marylin. Jistě, že je kouzelná a odzbrojujícím způsobem sexy - na tom je přece hrome i celý ten film založen - ale její postava je neuvěřitelně debilní. Tady někde se rodil stereotyp prostoduché blondýny, která vlastně ani nemá tušení, jak moc je pro muže vzrušujícím a současně snadným cílem, vinou, řekněme, své "intelektuální nekomplikovanosti". Předpokládám, že místní vysoké hodnocení je zapříčiněno tím, že většina lidí na tu Wilderovu hru přistoupila, ale já prostě nemohu, mé svědomí by mi to nedovolilo. Ten film není ani vtipný, ani klasický, je prostě jen hloupý a primitivní a tak strašně jiný než cokoli jiného, co jsem od mistra Wildera viděl, že mám po jeho zhlédnutí pocit, jako by na mně provedli důkladný brainwashing. A "ta scéna" se zvednutou sukní je jen kvintesencí toho, nad čím tady celou dobu žehrám - postava, kterou hraje Marilyn, se v ní chová jak jak totální kráva, to se nedá jinak nazvat. Ach bože, vidím-li podobné filmy, jako je Slaměný vdovec, vždy si potvrdím, že lidé nejsou nic jiného než lehce kulturně zamaskovaní lidoopi, ale to by bylo na dlouho. UPDATE 11. 8. 2016 - Na druhé zhlédnutí jsem si uvědomil, že jsem tomu filmu křivdil. Vše, co jsem mu kdysi vytýkal, jsou ve skutečnosti jeho klady. Hlavní postava - neurotický ženáč s přebujelou fantazií - mi byla strašně sympatická, a Marilyn je zde prostě tak úchvatná, že pro to nejsou slova. Při sledování této klasické komedie si člověk mimo jiné uvědomí, že už žádná nikdy nebude jako ona, a že pokud existuje důvod, proč koukat na takto staré filmy, pak je to zde právě MM. Naprosto dechberoucí zjev, naprosto oslňující žena, naprosto dokonalé zjevení, které člověka omráčí a zbaví slov. V tom filmu si ji prostě nejde nezamilovat. Velká filmová libovka pro každého, kdo to dokáže docenit. Překvapivě mi i přijde, že ten film za ty roky ani zas tak nezestárnul - Billy Wilder se zkrátka nezapře. Řemeslně dokonalý film, který strčí většinu současné romantické produkce do kapsy. Osobně mě na filmu snad mrzí jen jeho závěr - osobně by se mi asi víc líbilo, kdyby film skončil jinak, ale co naplat. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (33)

  • Premiéra filmu připadla na 29. narozeniny Marilyn Monroe (01.06.1955). (Teres)
  • Billy Wilder dával přednost natáčení černobílých snímků, ale jelikož Marilyn Monroe měla ve smlouvě s Fox napsané, že její filmy musí být barevné, černobíle se nakonec netočilo. (bfa)
  • Billy Wilder byl velmi šetrný při nákupu drobností a tak postel, kterou jednou již zakoupil pro film Slaměný vdovec (1955), musela hrát v dalších filmech. Nejdříve ve snímku Byt (1960), potom v Sladká Irma (1963) a také v Líbej mne, hlupáčku (1964). Zlí jazykové tvrdili, že v jeho filmech budou hrát stále lehčí herečky, aby postel posloužila co nejdéle. (Snorlax)

Reklama

Reklama