Režie:
Billy WilderKamera:
Charles LangHudba:
Adolph DeutschHrají:
Marilyn Monroe, Tony Curtis, Jack Lemmon, George Raft, Pat O'Brien, Joe E. Brown, Nehemiah Persoff, Joan Shawlee, Billy Gray, George E. Stone, Dave Barry (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nestárnoucí americká hudební komedie nás přenese do Chicaga roku 1929. Jejími hrdiny jsou saxofonista Joe a basista Jerry, dva hudebníci na útěku před bandou gangsterů. Ve chvíli, kdy jsou úplně na dně a bez práce, objeví se lákavá nabídka na třítýdenní angažmá na Floridě. Věc má ovšem malý háček. Jedná se totiž o čistě dívčí orchestr Sladká Zuzi. Když ale teče do bot a gangsteři jsou jim v patách, není čas na hrdinství. Díky ženským šatům se oba rázem promění v saxofonistku Josefínu a basistku Dafne. V novém převleku se seznamují s půvabnou zpěvačkou Pusinkou Kowalczykovou, do níž se Joe pochopitelně zamiluje. Sami se brzy stávají, stejně jako ostatní dívky, terčem pozornosti mužů. Zatímco o Joea alias Josefínu se zajímá mladičký hotelový poslíček, k Dafne se přilepí obstarožní a neodbytný milionář Osgood Fielding. Začíná řada neuvěřitelných zápletek, záměn a omylů. Vynikající komedie Billyho Wildera z roku 1959 se už dávno a právem zařadila do zlatého fondu filmové klasiky. Vedle výkonů hlavních představitelů Jacka Lemmona, Tonyho Curtise a Marilyn Monroe v ní potěší také jazzová hudba Mattyho Malnecka. Film byl v roce 1960 nominován na šest Oscarů, získal Oscara za kostýmy a řadu dalších cen včetně tří Zlatých glóbů. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (741)
Tuším že první film, kde se chlapi převlékali za ženské. A nejlepší. Film má neskutečné tempo, kde ani na sebemenší chvíli není jakýkoli náznak nudy a skutečně povedený a kvalitní situační humor se nadmíru vkusně kloubí s nádechem romantiky na pozadí gangsterské prohibiční Ameriky dvacátých let dvacátého století. No, řekněte, jak to ten Billy Wilder dělal. Tony Curtis a Jack Lemmon jsou výborní, stejně tak Merylin Monroe. Jedna z těch největších světových klasik a po "Prázdninách v Římě" asi nejlepší americká komedie. ()
Klasika stříbrného plátna, která mě minula téměř o světelné roky..škoda. Čekal jsem inteligentní konverzační komedii a dostalo se mi společenské taškařice. Je to zřejmě jedna z prvních filmových "travesty show", ale to si vždy raději dám Tootsie nebo Tátu v sukni:) Uznávám, že mé hodnocení je spíš velmi subjektivní a Někdo to rád horké bude zřejmě filmovým klenotem..ale pro mě to byl prostě zapomenutí hodný snímeček s pár vydařenými gagy a sexy Marylin Monroe. ()
Niekto to rád horúce je príjemná, nezáväzná letná komédia. Dnes táto fráza pôsobí skôr ako nadávka, lenže niekedy veľmi dávno v Hollywoode to znamenalo skutočne výbornú zábavu. No a to je môj jediný problém s týmto filmom, že ničím viac nie je. To by nevadilo, ak by nebol film tak slávny a nebol považovaný za najlepšiu komédiu všetkých čias. U mnohých filmov som sa bavil viac. Pozriem si ho hocikedy v tv (čo bolo zatiaľ iba raz, prečo ho nedávajú častejšie?), ale adorovať ho nebudem. U mňa zatiaľ vedie Wilder Poistkou smrti. ()
Úsměvný film. Ale nejlepší komedie vůbec? Možná tak v roce 1959. Nepamatuji si, že bych se během sledování zasmála nahlas a to ani jedinkrát. Přesto nemůžu Some like it hot upřít jakési kouzlo, které vás chytne a nepustí do konce. Marilyn jsem nikdy neměla ráda (proč? stačí si přečíst zajímavosti), ale tady byla jednoduše nadpozemsky okouzlující. Když ne výkonem, vzhledem určitě. Curtis s Lemmonem ji ale jednoduše zastínili a jejich pitvoření v dámských šatech mě pobavilo. Co moc nechápu je odbytý konec, který mnohým připadá kultovní - pro mne byl uspěchaný. ()
(1001) Mně přijde, že tento film je naprosto dokonale napsaný. Když pominu všechny osobní vášně, kvůli kterým tento film zbožňuju (Marilyn a ty její božsky necudné šaty, roztomilý pánský ansábl, osobní konotace), tak prostě musím profesně obdivovat, jak je to promyšlené. Vypointované jsou jak jednotlivé dialogy, tak celé scény i film jako celek. Opravdu profesionální práce, a ještě navíc třeskutě vtipná. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (97)
- Edward G. Robinson odmietol úlohu Malého Bonaparta, ktorú nakoniec dostal Nehemiah Persoff. (Arsenal83)
- Celosvětová premiéra proběhla 19. března 1959 v Chicagu a Memphisu. (Varan)
- Slavná fráze „Nobody's Perfect“ ve filmu vůbec neměla být. Scenáristé jí tam přidali narychlo, než vymyslí něco lepšího. (Duoscop)
Reklama