Kamera:
Daniel L. FappHrají:
Natalie Wood, Richard Beymer, Russ Tamblyn, Rita Moreno, George Chakiris, Simon Oakland, Ned Glass, William Bramley, Tucker Smith, Tony Mordente (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Nejslavnější muzikál všech dob, oceněný deseti Oscary, s hudbou Leonarda Bernsteina. Příběh Romea a Julie přenesený do ulic New Yorku. Strhující filmová verze slavného muzikálu skladatele, dirigenta a klavíristy Leonarda Bernsteina vznikla v roce 1961, zatímco divadelní inscenace muzikálu měla premiéru už v roce 1957. Autoři scénáře čerpali svůj námět ze Shakespearova dramatu Romeo a Julie a vytvořili parafrázi na nejslavnější milostný příběh světa. Původní Montekové a Kapuleti zde byli nahrazeni bělošskými a portorikánskými partami, žijícími v západní části New Yorku poblíž Harlemu. Výjimečné filmové dílo získalo celkem 10 Oscarů: za nejlepší film, režii (Robert Wise) vedlejší role (tanečníci George Chakiris a Rita Morenoová), výpravu, střih, hudbu, Jerome Robbins, který je zároveň spolurežisérem filmu, získal speciálního Oscara za choreografii. U nás byl film poprvé promítán v roce 1973, mezitím už slavil obrovský úspěch u diváků celého světa. V hlavní roli Marii, k níž se váže nejslavnější píseň z muzikálu, uvidíme Natalii Woodovou, v postavě Tonyho Richarda Beymera. (Česká televize)
(více)Videa (23)
Recenze (258)
JETS a SHARKS, sú dva rozhárané chlapčenské GANGY vo veľkom New Yorku, v ktorých sú lídrami : Riff ( Jets ) a Bernardo ( Sharks ). Zainteresovaní v neutrálnom vyznení budú čoskoro dvaja zamilovaní ľudia, t. j. - Mária a Tony. Mária je sestrou Bernarda a Tony je kamarátom Riffa, na diskotéke sa nájdu Mária a Tony, a láska je na svete ! Moderná muzikálová podoba Rómea a Júlie ! Od tohoto okamihu sa skrývajú, pričom predohra ku tragédii na seba nenechá dlho čakať, neústupčiví Riff a Bernardo, a ich partie sa púšťajú do nebezpečnej hry, s doživotnými následkami pre obidve strany ... Predstaviteľ Bernarda, GEORGE CHAKIRIS, získava za presvedčivé stvárnenie lídra gangu cenu Akadémie, a odnáša si domov OSCARA ! Taktiež i Máriina kamarátka Anita, alias RITA MORENO, ktorá je v tej istej partii ako Bernardo ! Vôbec, atmosféra muzikálu Roberta Wisea a Jeroma Robbinsa, vonia exotikou pre hercov, ktorí sa ponorili do úloh nadmieru autentických a zrážka je na stole. Jediný 10 oscarový snímok, ktorého prekonať, je pravdepodobne nemožné, v ktorom je prekrásna NATALIE WOOD, v hlavnej úlohe Márie, zmietanej medzi nástrahami okolia, ktoré sa blíži ku katastrofe ! Potrebné technické zložky, ako sú kamera, strih, výprava, kostýmy, zvuk, sú bezpredmetné faktory úspechu + choreografia a HUDBA vytvárajú „mega dielo”, ktoré nevidieť je veľkou chybou ! ? PS : Obľúbenejší je pre mňa jednoznačne od Wisea : THE SOUND OF MUSIC, preto tu dávam za pekné štyri ! ()
Jako muzikál je to výborné, jsou zde skvělá taneční čísla a Russ Tamblyn navíc předvádí i výborné akrobatické kousky, které mě opravdu dostaly. Jako variace na Romea a Julii je to celkem unylé a zbytečně zdlouhavé, kdy jsem měl pocit, že by se klidně hodina mohla odstranit. Stejně vám ale nějaké písně budou v hlavě znít i dlouho po skončení. ()
Príbeh o imigrantoch a domorodcoch, o ich rivalite, o nenávisti medzi nimi, ktorá bude stáť životy ľudí. Je to dosť poučné a poukazuje na nezmyselnosť nenávisti a ukazuje, že pomsta nemá konca, lebo vždy ak niekto niekoho zabije, jeho blízkym sa tým vytvára priestor na pomstu a táto zlosť nemá konca a ničí lásku. Film bol však pre mňa nepresvedčivý, tá láska vzplanula akosi rýchlo a divne, herecké výkony sú podľa mňa slabé, naozaj ma nebavilo počúvať oh Mária oh. Morálne volili radšej útek pred zodpovednosťou, taktiež mnoho ďalších vecí bolo nemorálnych z tej dobrej strany, čo sa mi nepáčilo. Muzikál to bol dosť slabý, okrem piesni o Márii to bolo skoro o ničom. Tance sa sem tam podarili, ale tá spoločná tancovačka mi zdvíhala žalúdok, naozaj nemám rád niečo takto organizované, pripomínalo mi to viedenský bál. Opäť je to prepálené dĺžkou, nuž scenár o gangoch zaujímavý, no to pubertálne stvárnenie bolo už horšie, takže viac nedám. ()
O zkopírování Romea a Julie už psát nemusím-ohraná písnička, ale R a J je tragédie, kdežto tohle je zhudebněná tragédie:) Jinak řečeno vlastní nápad asi nepřicházel, proto se sáhlo do starších, známých, okoukaných příběhů a z něj se vyklubalo tohle velkolepé dílo s melodiemi, které si mnozí čas od času možná zpívají a ani neví, že jsou z wss. Já sama jsem byla překvapená, kolik jich znám. Viděla jsem i české divadelní představení v Kongresovém centru a oboje se mi moc moc líbilo. Bernstein rulezz:) ()
(Viděno v kině v rámci Projektu 100) Jeden z největších audiovizuálních zážitků, jaký jsem kdy viděl. Promyšlenost West Side Story naplno vynikne až na velkém plátně, především úchvatná barevná kompozice, kdy film hýří celou paletou barev a dotváří tak jedinečnou atmosféru do sebe uzavřeného světa jedné newyorkské čtvrti. Slovní výměny jsou precizně komponovány jako taneční a pěvecké souboje, ve kterých musíte docenit přepečlivou choreografii Jeroma Robbinse. Velmi účelně je využíván střih - hudební čísla jsou snímána v dlouhých záběrech a nájezdy kamery dávají vyniknout jednotlivým tanečním i pěveckým výkonům. Celou dobu jsem si myslel, že tvůrci museli prostředí vytvořit kompletně v ateliérech, protože udělat takovouhle barevně dokonale sladěnou výpravu a přesně ji nasvítit určitě vyžadovalo dlouhou technickou přípravu, ale jak vidím, téměř vše se podařilo natočit v reálu. Klobouk dolů. Tak proč tedy ne plné hodnocení? Uhodli jste, hlavní romantická linka je natolik přecukrovaná, že by si i Limonádový Joe s chutí odplivnul. Oba protagonisté se navíc ani nesnažili dodat svým výkonům trochu přesvědčivosti, přičemž Richard Beymer je celou dobu naprosto mimo a písně přezpívané Natalie Woodové mi často trhaly ušní bubínky, takže jsem při romantických sólech raději zavřel oči a čekal na další dechberoucí kolektivní výstup při účasti vynikajících herců ve vedlejších rolích. Je to škoda, ale ruku na srdce - nebyli jste i přesto v závěru dojatí? ()
Galerie (149)
Photo © United Artists
![West Side Story - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/711/162711721_1c0ca6.jpg)
Zajímavosti (40)
- Původně se měl Jerome Robbins postarat o realizaci pěveckých a tanečních scén, zatímco Robert Wise měl mít na starosti dialogové sekvence. Robbins ale na placu neustále měnil choreografii a opakoval natáčení jednotlivých záběrů, což vedlo k překročení rozpočtu a následnému režisérovu vyhazovu zhruba v půlce natáčení. Zbytek filmu tak dotočil sám Robert Wise. Jerome Robbins nakonec dokončil celkem čtyři výstupy, a to úvodní scénu a písně "Cool", "I Feel Pretty" a "America". (MrCreosote)
- Za Natalii Wood zpívala Marni Nixon, jež například pěvecky předabovala i Audrey Hepburn v muzikálu My Fair Lady (1964). Natalie z toho byla zklamaná. (janejudyjune)
- Při studiovém nahrávání hudby skladatel Leonard Bernstein vyčetl Jose Carrerasovi, známému opernímu pěvci, který nazpíval Tonyho (Richard Beymer) árie, že neumí správně dýchat, neumí vyslovovat a že jako přední operní pěvec nestojí za nic. (Eratashi)
Reklama