Režie:
John WooScénář:
John WooHrají:
Yun-fat Chow, Danny Lee, Sally Yeh, Paul Chu, Kenneth Tsang, Fui-on Shing, Tommy Wong, Teddy Yip, Chi-wai Wong, Barry Wong, Parkman Wong, Chung Lam, James Ha (více)Obsahy(2)
Jeffrey (Chow Yun-fat) je nájemný vrah. Vezme svou poslední zakázku, aby získal peníze a mohl zaplatit operaci ženě, kterou nechtěně téměř připravil o zrak. Za svou "práci" však nedostane zaplaceno. Naopak je na něj najat profesionální zabiják. Jeffrey se musí spojit s policejním inspektorem (Danny Lee), aby přežil útoky svých bývalých kolegů. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (332)
Nemám moc v obľube ázijské akčné kriminálky, ale táto je predsa len trochu iná. Zaujal ma predovšetkým duálny charakter hlavného hrdinu (herec bol typovo vybraný veľmi dobre), na jednej strane to bol nemilosrdný zabijak, na strane druhej verný priateľ a láskavý partner plný citov a nehy, človek niekedy nevedel čo si má o ňom myslieť. A k tomu ten jeho zasnený, romantický výraz a smútok v očiach. Herec v hlavnej úlohe teda potiahol väčšinu filmu, k tomu keď ešte pribudla výborná hudba, slušná réžia a akcia, o ktorú teda núdza nebola (hlavne ten záverečný strelecký masaker), tak tu máme celkom fajn žánrovku. Vôbec sa nečudujem, že sa jedná o Tarantinov obľúbený film. Na druhú stranu ma ale dosť hnevala nekonečnosť zásobníkov v zbraniach hlavných postáv, okaté ba miestami až smiešno-teatrálne mrhanie strelivom a terminátorovanie hlavného zloducha. 70/100 ()
Kterak se elitnímu, nájemnému vrahovi skrze pokání dostane milosti Ducha svatého a povolá jej k sobě náš Pán. Těžko uvěřit, že všechnu tu symboliku s holubicemi, rozstřelenou bohorodičkou či kostelem myslel režisér vážně. Pouze cítím, byť nevím, že ano. Pokud někdo otevře ústa, lze očekávat, že mu z nich vyleze růžové hovínko. Všechny ty řeči o přátelství připomínají zamilované řeči z třetiřadých slaďáků pro děvčátka ve věku kolem první menstruace (proto je v tom filmu asi tolik krve), div, že si Chow Yun-Fat s Dannym Lee nedají francouzáka. Skutečně to mezi nimi sexuálně jiskřilo více než směrem k osleplé zpěvačce. +++++ Woo je zřejmě posedlý ohroženými dětmi. Tři filmy jsem od něj viděl, ve dvou z nich používá záchranu dítětě před deštěm kulek jako indikátor správňáckosti hrdinů. Přímočařeji to říci snad ani nejde. Absurdní na záchranářství ve Wooově podání je, že klaďas je obvykle jediným cílem kulek pro záporáky. Nevím tedy, nakolik se jedná o zachraňování nevinných kolemjdoucích, kolemzpívajících a kolemsihrajících nebo použití lidského štítu. Logika však nemá místo ve filmech hongkongského mistra ani ve scénách, které (snad) docela umí, přestřelkách. +++++ Nejlepší střelci jsou jako malíři či sochaři, svými štětci-dláty-pistolemi komponují prchavé kompozice škubajících se těl, cákanců krve, roztříštěného skla, rozlámaného dřeva, prýskající omítky. Namísto plátna se na těla napíná bělostná tepláková souprava - na ní krev lépe vyniká. Aby estetika otvory po kulkách unikající duše dostala čas rozněžnit divákovy žlázy s vnitřní sekrecí, pomáhá jim Woo zpomalovačkami. Rychlo(p/m)alba nějakou ochotnou oběť naběhnuvší před hlaveň vždy najde, šéf, jenž poslal na smrt již desítky podřízených disponuje nezpochybnitelnou autoritou a neomezenou zásobou poskoků. Ze své rezidence vidí Hong Kong jako na dlani (ano, občas tam je pěkná kamera, v tom filmu). +++++ Podzemní garáže, komornější přestřelky, člun, město, to vše mi nakonec bylo nejmilejší. Jinak bych půl filmu trpěl a půl se smál. Ta nekompromisní přímočarost, duchovnost Strážní věže a sladkobolná buddy romantika by na mě byla přepříliš. Silné **. ()
Mělo to být mnohem lepší konkrétně v dialozích a věrohodnosti v počtu zásahů na úmrtí. Důležité postavy jsou kulkami prošpikovány jako cedník a stále bojují, nedůležitým potom stačí dvě kulky a jdou pod drn. Tenhle styl kdy postavy mají několik životů mi vůbec nesedí. Dále zůstanu u střelby, kdy gangsteři jsou na střelbu tak neuvěřitelně levý, naše ústřední dvojice má zase obrovský kopce štěstí, že to působí spíše parodickým dojmem. Jinak jsem byl celkem spokojený se vším ostatním. [6,5/10] (Film Workshop, Golden Princess, Magnum) (Barevný /// Produkce: Tsui Hark /// Scénář: John Woo /// Kamera: Peter Pau, Wing-Hung Wong /// Hudba: Lowell Lowe) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()
Z tohoto filmu Johna Woo na vás chtě-nechtě musí dýchnout osmdesátá léta. Naivita, důraz na přátelství, nadsazené záběry a hlavně záporný hrdina s tváří Chowa Yun-Fata (či Yun-Fata Chowa, chcete-li). Vidět tento snímek někdy v devadesátých letech, byl bych vedle filmů se Schwarzeneggerem či Van Dammem zařadil Die xue shuang xiong mezi akční perly mých mladých let. Dnes však, přestože jsem si akční scény vychutnal, ve mně vyvolává hlavně nostalgii a kouzlí lehký úsměv na tváři. ()
Ono je to naivní již od samého počátku, ale ten prostoduchý závěr, v němž k sobě lezou dva slepci, ten už přece musí vyvolávat salvy smíchu u každého, kdo již odrostl omalovánkám. Asi si tu sekvenci vystřihnu, a když mi bude ouvej, zasměju se u ní. Mám totiž parodie ráda. A Killer ničím jiným než parodií být nemůže. Jen by mě zajímalo, zda všichni hongkongští policisté pláčou pro Mickey Mouse. ()
Galerie (42)
Photo © Silverline Movie Channel
![Killer - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/168/858/168858636_b0g953.jpg)
Zajímavosti (21)
- Film začal natáčet kameraman Wong Wing-Hang, pak však musel z nevyřčených důvodů odstoupit. Jeho práci převzal a snímek dokončil Peter Pau. (Terva)
- Skluz po zádech s revolverem v obou rukou, oblíbený pohyb Chow Yun Fata, byl později úspěšně použit v dalších filmech, např. Quentina Tarantina nebo Roberta Rodrigueze. (Witta)
- Společnost Golden Princess Film, která částečně financovala tento film, sehnal pro film herec Chow Yun-Fat. (Terva)
Reklama