Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (844)
[imdb: 7.2/10] | me: Úplna chujovina, ale totálna. Hlavná myšlienka je zaujimavá, ale prevedenie nulové, ľahko čitateľné a trápne. Nie každý akčný film môže byť Smrtonostná pasca a nie každý deň je nedeľa. Proste v tomto filme je toľko logických prešľapov a divočiny, pričom sa tvári úplne seriózne, že to je až absurdné. Manželka hlávneho agenta FBI (Travoltu) je neatraktívna podvíživnená žena, ktora by mu kľudne mohla hrať jeho matku. Od samého začiatku je film plný chýb, ktoré sa maju akože stratiť v superakčnej dejovej línii. Herecké výkony Travoltu aj Cagea su v dobré, ale o to tu teraz nejde. Totálna nelogickosť spôsobuje nechuť. Niekedy sa dá prižmúriť oko a baviť sa na dobrej akcii v dobrom akčnom filme (John McLane v Die Hard), ale niekedy to s tým nemá nič spoločné a toto je tento prípad. Možno je to už odstupom času, možno nie .. ale takú Smrtonostnú pascu si môžem dať kedykoľvek, toto už ani raz. (plusy: explózie, Travolta, Cage) ()
„Teraz ma ospravedlni, musím ísť pretiahnuť tvoju ženu. Prepáč. Pomilovať.“ Zrejme najlepší americký film ázijského pekelníka Johna Woo. Kým jeho predchádzajúce americké práce boli brzdené slabými rozpočtami, nedostatočnými scenármi, poslabšími hercami alebo hlúpymi producentmi, v TVÁRI TOHO DRUHÉHO je všetko takmer dokonalé (100% nedávam asi len preto, že je to trocha dlhé a obsahuje to scény, bez ktorých by som sa pokojne zaobišiel). Od obrovského rozpočtu, ktorý rozhodne JE vidieť, cez vynikajúci scenár (tradičná komediálna zápletka o „výmene tiel“ dostáva v ostrom akčnom trileri úplne nový, osviežujúci rozmer) plný drastických hlášok, ktoré fungujú napriek tomu, že sú cez čiaru („Ako sa má tvoj mŕtvy syn?“) až po výborné herecké výkony (nielen Cage a Travolta, ale tiež Nivola, Swain, Thomas Jane, či Joan Allen, u Cagea je každopádne pozoruhodné, že bol typicky wtf-cageovský dávno predtým, než sa z toho stal terminus technicus). Inteligentný dej, strhujúce akčné scény a špičková produkcia ostrieľaného Michaela Douglasa. Za mínus by som označil čudnú pasáž z futuristickej väznice (pôvodný scenár žánrovo spadal do sci-fi, ale Wooa to nebavilo, tak zmluvu podpísal až keď scenárista príbeh premiestnil do súčasnosti). S odstupom času je trochu zvláštne vnímať to ako trhák, celosvetová tržba 128 miliónov znie síce na 90. roky relatívne krásne, ale pri rozpočte 80 by som až taký romantik nebol. ()
Kdyby se to trochu zkrátilo, tak bych dal plný počet. Akční scény jsou bezchybné, chvílemi i originální (masakr vnímaný dítětem se sluchátky na uších). Velmi pěkně je i natočená sekvence s výměnou tváří. Oba hlavní herci mají možnost představit se jak v kladné tak záporné roli a oba si to patřičně vychutnávají - i když o něco více se mi líbil Travolta - hlavně jako padouch. ()
"Chybí ti zábava, viď? Dej se k nám. Zkus terorismus za prachy. Výbuchy. Je to sranda." Neznám platové tarifní tabulky FBI, ale jsem si poměrně jistý tím, že by mi nezaplatili dost na to, abych si nechal namontovat cizí ksicht. Agenta Archera však utáhli na vařené nudli zvané terorismus a mě ta výměna identit dost bavila. Bouchalo to, napínalo to, občas to sarkasticky kouslo a taky mě to trošku zmátlo. Já totiž vždy stojím na straně práva, ale tady jsem si nebyl jist, jestli mám fandit Archerovi hrajícího Troye nebo Troyovi hrajícího Archera. Oba totiž byli skvělí a patová situace před závěrečnou akcí mě dostala. ()
Svojho casu velmi vysoko hodnoteny film,ktory si dodnes zachoval uroven a miesto medzi tym najlepsim v akcnom zanri.Prepracovany scenar,skvele herecke vykony Nicolasa Cagea,Johna Travoltu a Joan Allen,posobive kaskaderske kusky,vyborna hudba a originalna zapletka.Na o nieco starsiu Skalu to nema,ale inak klobucik dole. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (34)
- V amerických kinech film vydělal 112,3 miliony dolarů, celosvětově pak 245,7 mil. (NIRO)
- Když měl v průběhu natáčení režisér John Woo narozeniny, dostal od Nicolase Cage (Castor Troy) a Nicka Cassavetese (Dietrich Hassler) plakát k filmu Drsný Harry (1971) s podpisem Clinta Eastwooda. (NIRO)
- Pred natáčaním bolo zvažovaných mnoho hereckých dvojíc ako Sylvester Stallone vs. Arnold Schwarzenegger, Harrison Ford vs. Michael Douglas, Alec Baldwin vs. Bruce Willis, Jean-Claude Van Damme vs. Steven Seagal alebo Al Pacino vs. Robert De Niro. (Greenpeacak)
Reklama