Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (844)
Nejlepsi Woouv americky film a jeden z nejlepsich akcnich filmu. Ve vetsine akcnich filmu cekate hodinu nez pride akce a dialogy tam jsou vicemene proto, aby spojovali jednotlive prestrelky. To tady je akce v podstate porad, pribeh nenudi a finale je dokonaly. Samozrejme se tu najdou i nejake ty kecaci pasaze, ale nenudi a jsou docela vtipny, i kdyz by vic hlasek neuskodilo. A krome tech klasickejch prestrelek je tu nekolik dlouhejch a naprosto dokonalejch akcnich sekvenci, pocinaje totalnim masakrem v hangaru a konce zaverecnou prestrelkou v kostele a honickou. Cage je tu naprosto dokonalej, jedna z jeho nej roli, takovyhleho perfektniho psychouse jsem uz dlouho nevidel, ale jakmile se "prohodi", zacne bejt i Travolta hodne hustej, ale presto byl Cage lepsi. K tomu si pripoctete perfektni hudbu, perfektni kameru, perfektni rezii Johna Woo, v ramci zanru originalni pribeh a mate dokonalej akcni thriller. Vic takovejhle filmu. ()
Jenda Woo svoje řemeslo umí, o tom žádný polemiky, soudruzi. Výtečné choreografie obyčejných stříleček (vyvražďovačka v Buzzově domě s podkresem romantické hudby je zkrátka perverzně krásná), efektní kamera, kompozice s Jendovými milenými holuby... kdo by odolal? To se pak ztratí i pouťová zápletka, která je ale rozehraná s takřka komediální lehkostí (výtečný úchylák Travolta a jeho výchovný styl) a na druhé straně s naléhavou zoufalostí (psí oči mukla Nicholase Cage). Celé to funguje brilantně až do posledních vteřin, které však doslova rozmázne pekelný happy-end s jednou z nejhorších Wooových zpomalovaček, co jsem kdy viděl (a to jsem přežil i Živý terč, prosím!). Pokud si odmyslím závěrečnou trapnost, je Tváří tvář hodnotný člen silného akčního trojlístku druhé poloviny devadesátých, bez problémů se vyrovná Con Air, ale na druhou stranu kvalit Skály zdaleka nedosahuje. ()
Nenormálny akčný film, ktorý je ikonou spomedzi akčných filmov, čo navyše s psychologickým rozmerom, hlavne, keď to prvýkrát vidíte ako desaťročný! Vyniká celkovo hustou atmosférou a divákov drží pripútaných k sedadlu od začiatku do konca! Abnormálne skvelá story, výnimočný svojou originalitou, navyše oboma hercami aj výborne zahraný (hlavne Cage je extramegacool), čo sa v akčných filmov tak často nevidí. Nezabudnem na jeho zlaté "double 9mm"!! 100%. ()
AŽ TO SKONČÍ, CHCI ABY JSTE TENHLE OBLIČEJ VZALI A SPÁLILI ! asi vás nic nepřekvapí víc, než když sám za sebou příjdete na návštěvu. a když vám váš ksicht řekne ,,vypadáš skvěle !"- není to reklama na pořad české televize, ale víte, že všechny důkazy jsou minimálně spálený (včetně lidí). herecký souboj dua CAGE - TRAVOLTA nás nutí přemýšlet, kdo je lepší padouch a to v originálních nápadech servírovaných J.W. ale přeci jen skála je skála..... ()
Bomba. Devadesátky jsou vrcholem filmařské tvorby a vzniklo v nich mnoho legendárních filmů. Face/Off do té skupiny možná tak úplně nepatří, ale rozhodně se jedná o velmi nápaditou žánrovku (točil to skvělý John Woo, tak aby ne), ale fanoušky určitě má a i v dnešní době stojí za zhlídnutí. Co dodat, Nicolas Cage v devadesátkách válel, John Travolta taky a vzájemně se skvěle doplňují...70% ()
Galerie (50)
Zajímavosti (34)
- Scéna, v níž má Adam (David McCurley) na uších sluchátka, z nichž zní písnička "Somewhere Over The Rainbow", zatímco kolem probíhá přestřelka, nebyla ve scénáři a studio na ni nechtělo dodatečně uvolnit prostředky. John Woo ji zaplatil z vlastní kapsy a své peníze dostal zpět až poté, co měl film veliký komerční úspěch. (NIRO)
- Ve filmu Skála (1996) říká Stanley Goodspeed (Nicolas Cage), že jezdí béžovým Volvem. Když v tomto filmu Castor Troy (Nicolas Cage) ukradne po útěku z vězení na placeném parkovišti auto, je to béžové Volvo. (Okurka89)
- Pred natáčaním bolo zvažovaných mnoho hereckých dvojíc ako Sylvester Stallone vs. Arnold Schwarzenegger, Harrison Ford vs. Michael Douglas, Alec Baldwin vs. Bruce Willis, Jean-Claude Van Damme vs. Steven Seagal alebo Al Pacino vs. Robert De Niro. (Greenpeacak)
Reklama