Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (845)
Že sa predsa len John Woo zmohol na niečo kvalitné v Hollywoode a mal na to Travoltu a Cagea v plnej forme. Nápad originálny, vlastne už originálnejší byť ani nemohol aby to nebola úplná blbosť. Strieľa sa v lete ako za starých dobrých Hongkongských čias, obojruč aj z kríža, holuby lietajú v extrémne spomalenej prestrelke a je to fajn. Nezabudnuteľná je aj scéna na člnoch. A že sa to páčilo aj mojej matke, to je už čo povedať. ()
Cage s Travoltou se předhánějí kdo bude větší frajer a někdy mívám pocit, že snad není možné, aby to oba zahráli takhle skvěle. Oběma totiž jde jak záporná, tak kladná role na jedničku a když připočtu vizuální stránku se scénou se zrcadly nebo vrchol filmu při pohřbu, tak těžko se hledají chyby. Film nadupaný od začátku do konce, nejlepší Woo vůbec a jako třešnička na dortu Dominique Swain, která definitivně zabraňuje jít pod 100%. ()
Co chybělo do dokonalosti Operaci Zlomený šíp (originálnější a fatálnější zápletka a funkční chemie postav), to tady Woo dorovnal a výsledkem je vrcholný biják jeho hollywoodského období a jeden z nejlepších akčňáků vůbec. Scénář s rozměry antické/shakespearovské tragédie, Travolta i Cage mají co hrát a oba jedou na max a akční scény jsou wooovsky infernální, vizuální a nápadité, včetně několikerých cool mexican stand-offů (letecký hangár, zrcadlová síň a Wooův nejepičtější na pohřbu) a závěrečné, vůbec nejlepší filmové honičky motorových člunů. Rád bych ten námět viděl přetavený do quality TV seroše, který by samozřejmě musel ubrat na akci, ale zase by přidal na realističnosti a ještě víc vytěžil boží zápletku. ()
Kdyby se to trochu zkrátilo, tak bych dal plný počet. Akční scény jsou bezchybné, chvílemi i originální (masakr vnímaný dítětem se sluchátky na uších). Velmi pěkně je i natočená sekvence s výměnou tváří. Oba hlavní herci mají možnost představit se jak v kladné tak záporné roli a oba si to patřičně vychutnávají - i když o něco více se mi líbil Travolta - hlavně jako padouch. ()
Keď Q.Tarantino vyhrabal z hnoja J.Travoltu tým,že mu ponúkol úlohu gangstra v Pulph fiction,ani možno netušil ako naštartuje jeho kariéru.J.Woo ho obsadil v skvelom akčnom snímku Operácia zlomený šíp a o rok táto pecka.Dokonalý herecký koncert Travolta-Cage a Cage-Travolta.Režisér výborne vsadil nielen na akciu,ale aj na dokonalú psychológiu postáv.Aj keď nerealistické,ale tak výborne zahrané a zrežírované,že na to nebude čas pomyslieť.Najlepší akčný film roku 1997. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (34)
- Scéna, v níž má Adam (David McCurley) na uších sluchátka, z nichž zní písnička "Somewhere Over The Rainbow", zatímco kolem probíhá přestřelka, nebyla ve scénáři a studio na ni nechtělo dodatečně uvolnit prostředky. John Woo ji zaplatil z vlastní kapsy a své peníze dostal zpět až poté, co měl film veliký komerční úspěch. (NIRO)
- Ve scéně, kdy se Castor (Nicolas Cage) probudí z komatu a sundá si obvaz, sáhne si pravou rukou na obličej, načež následuje záběr, v němž má prsty od krve. Poté se okamžitě otočí a jde se podívat na obličej, který je v nádobce s tekutinou a pravou rukou přejede přes žaluzie. Měla by se tam tím pádem objevit krev, ale žaluzie zůstane čistá. (sury)
Reklama