Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (845)
80% - Krásně udělaný akční film, kde nehraje prim jen zběsilé pobíhání a vymlacování se navzájem, ale i zajímavá zápletka a velmi přesvědčivé herecké výkony. Moje výtka směřuje paradoxně právě k akčním sekvencím. Jakkoliv byly stylové, často mi přišly velmi naivní (myslím například způsob, jakým se nechávali ti či oni lehce odrovnávat) a to mi trochu kazilo celkový dojem. Kdyby se jednalo jen o bezduchou střílečku, neřeknu na to ani slovo, ale vzhledem k širokému spektru, které tenhle film obsáhl, mi to vadilo... ()
Zřejmě nejlepší akční film "zlaté éry" devadesátých let. Woo zde částečně odkazuje na své východní kousky, přičemž si zachovává typicky západní navoněnost a velkolepost - čili přesně tak, aby zaujal co největší spektrum diváctva. Akce je prakticky bezchybná a neskutečně strhující. Nápad s výměnou tváří je vcelku originální, což ještě umocňuje relativně "realistické" provedení. Jak Cage tak Travolta jsou dobře zvolení a svým postavám rozhodně nedělají ostudu. Face/Off je jednoduše jiný film, než většina ostatních v akčním žánru. Pocta hollywoodským blockbusterům a pravděpodobně nejlepší film Johna Woo. ()
Že sa predsa len John Woo zmohol na niečo kvalitné v Hollywoode a mal na to Travoltu a Cagea v plnej forme. Nápad originálny, vlastne už originálnejší byť ani nemohol aby to nebola úplná blbosť. Strieľa sa v lete ako za starých dobrých Hongkongských čias, obojruč aj z kríža, holuby lietajú v extrémne spomalenej prestrelke a je to fajn. Nezabudnuteľná je aj scéna na člnoch. A že sa to páčilo aj mojej matke, to je už čo povedať. ()
John Woo si v Hongkongu akčními peckami Killer a Hard Boiled vysloužil pověst výtečného akčního režiséra. John Woo se nakonec vydal i do Hollywoodu, kdy jeho první dva hollywoodské projekty s názvem Živý terč a s Jeanem-Claudem Van Dammem a Operace: Zlomený šíp s Johnem Travoltou nejde označit za kdovíjak pamětihodné kousky. Teprve až třetí hollywoodský projekt Johna Woo dokázal, že má i v Americe Woo co předvést. Opět u toho byl nejen John Travolta, ale i Nicolas Cage, přičemž Tváří v tvář spousta diváků vnímá jako film, který definitivně odstartoval cageování (Nicolas Cage předvádí šílenosti). Především jde ovšem pořád o bravurní akční řemeslo. Z dnešního pohledu možná není na kariéry Johna Travolty a Nicolase Cage nejhezčí pohled, v roce 1997 ovšem byli tito dva herci v parádní formě na vrcholu svých sil. Nicolas Cage se sice možná do role maniaka z dnešního pohledu možná vžil až příliš, zadání ovšem splnil na výbornou. Výkony Travolty i Cage jde vnímat jako lehce přepálené a přehrávané, i to je ovšem součástí hry, díky které ten film tolik funguje. Šílené zápletky s béčkovým nádechem se Woo chopil a natočil film na kterém je jeho 80-milionový rozpočet vidět do posledního dolaru. Výrazné vizuální pojetí a především dokázal do hollywoodského blockbusteru zapojit kořeny akční hongkongské školy. V Hongkongu možná Woo předváděl ještě pamětihodnější věci, jeho práce v Tváří v tvář s atmosférou, skutečně bravurní využití dvou herců a především realizace velkolepé akce definitivně dokázali, že i v Americe má Woo co nabídnout. Mnoho momentů v Tváří tvář možná hraničí s parodií, zároveň zde ovšem fungují i depresivní a emocionálně silné momenty, kdy má Travolta skutečně možnost předvést, že byl na konci 20. století na vrcholu svých hereckých sil. On i Cage skvěle fungují v téhle hře na kočku a na myš, která se navíc nebojí být v průběhu pořádně ostrá a Woo v rámci své hollywoodské kariéry nejspíš nejvíc skutečně připomněl své hongkongské kořeny. V roce 1997 prostě vznikl nejen originální, ale skutečně stylový akčňák s výraznou vizuální stránkou, velkolepou akční stránkou a dvěma výtečnými herci v jejich vrcholných silách. Chystané pokračování od Adama Wingarda se bude moct snažit, dosáhnout kvalit původní klasiky Johna Woo ovšem bude hned z několika důvodů velmi obtížné..... ()
Jelikož Travolta a Cage jsou mojí celkem oblíbení herci, tak mě tento snímek potěšil. Zábava vrcholí, když se předělaný Cage za Travoltu dostane do rodiny pravého Travolty, který má tvář Cashe : ) Dobrý nápad, vtipné situace, celkově 4* (za herecké výkony dvou hl. hrdinů) Pár chybiček: A) Na konci, když Sean s Castorem vyskočí, resp. jsou vyhozeni z lodi, která narazila na břeh, mají na sobě zpěněnou vodu (nebo co to je) a hned v dalším záběru jsou úplně čistí. Navíc jsou jasně vidět tváře kaskadérů, kteří se hercům příliš nepodobají.... B) Na začátku filmu, když Travoltu postřelí a zabijí mu syna, je vidět, že se jedná o figurínu. (Scéna kdy uchopí nehybné tělo svého dítěte) ()
Galerie (49)
Zajímavosti (34)
- Scéna, v níž má Adam (David McCurley) na uších sluchátka, z nichž zní písnička "Somewhere Over The Rainbow", zatímco kolem probíhá přestřelka, nebyla ve scénáři a studio na ni nechtělo dodatečně uvolnit prostředky. John Woo ji zaplatil z vlastní kapsy a své peníze dostal zpět až poté, co měl film veliký komerční úspěch. (NIRO)
- Jména dvou hlavních záporných postav jsou inspirovaná řeckými bájemi. Castor a Pollux jsou potomci Dia, kteří bojovali v Trojské (anglicky Troy) válce. Odtud jména Pollux Troy (Alessandro Nivola) a Castor Troy (Nicolas Cage). (duklak2)
- Při přestřelce na letišti střelí Castor Troy (Nicolas Cage) jednoho z policistů brokovnicí. Ten je vymrštěn dozadu zpětným rázem, přičemž jsou vidět lana, ke kterým je připevněn. (Corpsegrinder)
Reklama