Režie:
John WooScénář:
Barry WongKamera:
Horace WongHudba:
Michael GibbsHrají:
Yun-fat Chow, Tony Chiu-wai Leung, Anthony Wong, Phillip Kwok, Stephen Tung, John Woo, Pai Wei, Džun Kunimura, Philip Chan, Teresa Mo, Pau-chung Tong (více)Obsahy(1)
Hongkongské obyvatelstvo je terorizováno nebezpečnými gangstery a brutálními triádami. Policejní inspektor Yuen (CHOW YUN-FAT) přísahá, že prohnilé podsvětí vyčistí. Na pomoc mu přichází tajný policista Tony (TONY LEUNG). Oba muži, oddaní stejnému poslání ale každý zvyklý hrát jinak, spojí své síly, aby se pokusili vyhrát boj proti nenáviděnému nepříteli. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (423)
Tak to jsem fakt čuměl. Větší počet mrtvol (a hlavně těch nevinných civilistů) jsem ve filmu opravdu neviděl. Ať jsou americké akční filmy jakkoliv násilné, tak tohle byl fakt masakr. U závěrečné demolice nemocnice jsem jen nevěřícně kroutil hlavou. Zpomalovačky Johna Woo se mi velice líbily a je vidět, že zobrazit správným způsobem chlapa s bouchačkou (případně se dvěma) je u něj denní chleba. Ale já prostě potřebuji v akčním filmu nějaký hmatatelný smysl toho všeho střílení. Tady jsem ho vůbec nemohl najít. V Hard Boiled se pálí o sto péro, postavy jednají na můj vkus velice divně (prostě jak ve východím filmu, že?) a hrdina? Pro mě tam žádný nebyl. Musím ale pochválit tu dlouhou akční scénu, kdy Chow Yun-Fat vystřílí dvě patra nemocnice bez jediného střihu. PS: Já dávám přednost americké tvorbě Johna Woo, i když je pochopitelně značně přibržděná. Mě se to tak líbí víc. FACE/OFF ()
Po prvej prestrelke je jasné, že toto je ten film kde sa záobníky nemenia. Kto má zhliadnuté Wooove hollywoodske filmy, tomu budú niektoré scénky známe. Dej je slabší ako pri Killerovi no na oplátku na konci čaká inferno so stovkou mŕtvych pri prestrelke v nemocnici, kde som len žasol ako to mohli natočiť, že to nekonečné strieľanie nevyzerá otrepane a kompozície prestreliek v chodbách nemocnice, kde si dvaja policajti prestrieľavajú cestu, si tiež zaslúžia uznanie. ()
Definitivní průkopník akčního žánru. Neuvěřitelná práce s kamerou a stříhem, revolučně pojaté sekvence střelby, dlouhé záběry bez střihů, dechberoucí práce kaskadérů. Před všemi novodobými Hunty, Bondy, Bourny a Wicky byl detektiv s parátkem v hubě a dvěma pistolemi za pasem, který kdysi udal směr, jak bude akce vypadat ještě o dekády později. ()
Tak tohle je hodne velkej masakr. Woo opet dokazuje, ze co se tyce akcnich filmu je jeden z nejlepsich. I kdyz scenar neni kdovijak promakanej ani originalni, v tomhle pripade to vubec nevadi. Hlavni hrdina Tequila (vyborne zahranej Chow-Yun Fatem) je sice nejvetsi drsnak na kteryho nikdo nema, ale neni nezranitelnej coz je jedine dobre. Vsichni herci hrajou velice slusne (na akcni film) a krome Fatovo "partaka" stoji jeste za zminku "hlavni poskok hlavniho zaporaka", kterej je taky spravne drsnej a pro Fata slusnej protivnik. Taky me potesila mini rolicka samotneho rezisera. Co se tyce prestrelek, tak i presto, ze tu jsou cca 3/4 filmu nepusobi vubec nucene, jsou prehledny a hlavne to neni jen bezduchy strileni. Skutecne to je jak tanec - delaj salta, litaj vzduchem, skacou, vsechno okolo vybuchuje, miliardy vystrilenejch naboju a desitky mrtvol z cehoz polovina jsou jen nevinny lidi co se proste pripletly. Navic je to vsechno hezky krvavy. Tohle v americkym filmu neuvidite. A co se tyce zaverecneho asi 45 minut dlouheho niceni nemocnice, to je jednim slovem dokonale. Ale i pres vsechny klady stale povazuji za nejlepsi film Johna Woo Kulku v hlave. ()
Jo tak tohle je teda nářez!!!!!!!! Přestřelky jsou naprosto vynikající a už chápu proč s vyslovením jména John Woo všechny akční magory přepadne posvátná úcta. Tohle se totiž opravdu jen tak nevidí hrdinové si to s bouchačkami dávají tak nehorázně že klerikové z Equilibria jsou proti nim hadr. Chow Yun-Fat s brokovnicí je fakt cool a když se stará o to mimino... Takhle nějak by měl vypadat Punisher, holt každej den neni posvícení. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (15)
- Stejně jako v mnoha dalších filmech Johna Woo, akční sekvence byly částečně improvizované. "Schodišťový sestup" v čajovně či zakončení stejné scény s moukou (s nápadem přišel Chow Yun-Fat) patří k nejznámějším. (Satan)
- Hodně Tequilových manýrů (jako hraní na klarinet) bylo převzato od skutečného policajta, se kterým John Woo film konzultoval. Láska k jazzu pak od samotného Woo. (Satan)
- Brokovnice schovaná v krabici s růžemi se objevila i v druhém Terminátorovi. Oba filmy s tím ale přišly nezávisle na sobě. Zbraň ukrytá v růžích byla ve filmu použita již dříve - konkrétně v Psím odpoledni a Zabíjení. (Satan)
Reklama