Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hongkongské obyvatelstvo je terorizováno nebezpečnými gangstery a brutálními triádami. Policejní inspektor Yuen (CHOW YUN-FAT) přísahá, že prohnilé podsvětí vyčistí. Na pomoc mu přichází tajný policista Tony (TONY LEUNG). Oba muži, oddaní stejnému poslání ale každý zvyklý hrát jinak, spojí své síly, aby se pokusili vyhrát boj proti nenáviděnému nepříteli. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (423)

Paldini 

všechny recenze uživatele

Tohle je film, kterému odpustím úplně všechnu pitomost a hloupost, protože děj je tu až druhořadý. Hlavní je akční řežba, která snad nemá v historii filmu obdoby. Bodycount = nepočítaně, nulová korektnost. V poslední půlhodinové přestřelce je nemilosrdně likvidováno všechno co se hýbe. Bezbranní civilisti, policisté i gangsteři jsou koseni po stovkách. John Woo je megaloman. ()

Divočák 

všechny recenze uživatele

Smekám klobouk, tohle je opravdu maso! John Woo se s Hong Kongem mohl rozloučil různě. Mohl jít zapálit svíčku na hřbitov, mohl jít na střechu vypustit bílou holubici, mohl poprvé v životě natočit romantickou komedii... Jenomže on místo toho natočil Hard Boiled, nechal u toho rozstřílet polovinu sociálního zařízení v Hong Kongu a nastavil jím nový vrchol celému akčnímu žánru. Je možná až trochu na škodu, že akční scény jsou dělané spíš na kvantitu a na lahůdkové "baletní" vložky jako třeba přestřelku s květináči z prvního Lepšího zítřku se tentokrát nedostalo, ale i tak je to prostě nepřetržítý, nekompomisní a snad nikdy nekončící akční nářez, kterému jednoduše nemůžu dát míň než pět hvězdiček! ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Hard Boiled je delší než Killer a přitom ještě větší procento snímku zabírají přestřelky. Tolik střílení a výbuchů neuvidíte ani v naprosté většině válečných filmů. Na jednu stranu je to dobře, neboť dialogy o přátelství Killera posouvaly někam k nechtěné parodii. Na druhou stranu to dobře není, neb, jak se říká, dobrého pomálu. Aby se nezajedlo. To se mi bohužel stalo se zdejšími střílečkami. +++++ Střílení pojímá Woo po svém, nestřídmě, naše přísloví vyzývající k jezení do polosyta nepochybně nikdy neslyšel: výstřelů tisíce, mrtvých nejspíše stovky, zničeného nábytku, zdiva, aut, dalších dopravních prostředků, oken, elektrického vedení, oblečení, elektroniky, zbraní či dopravní infrastruktury za milióny. Vybuchují věci, jež normálně nevybuchují, měkké se stává neprůstřelným, masivní nevydrží pád drobných záporáčků a zbraně v sobě mají maličké továrny na náboje. Woo s malířskou vizí si vymýšlí důvody pro natažení svých pláten na lidi určené k zastřelení, lidi, na něž hodlá malovat červenou - krví. Overaly mohou být bílé, nemocníční uniformy jsou bílé a někdo by mohl i do mouky spadnout. +++++ Padouši se zastřelí ne jednou či dvakrát, ale pětkrát, desetkrát. Každá kulka provrtávající jejich těla s nimi škubne nebo je odhodí do dáli. Nejde o krvavý balet, jak se tu s oblibou tvrdí, ale v lepším případě gymnastiku, v horším epilepsii. Nikoliv umění, ale sport, případně nemoc - obsesi. Zdálo se mi, že čím je prostředí otevřenější, tím více střihu Woo užívá. Při "dobývání" chodby si dovolí nečekaně dlouhý záběr, při velkolepé přestřelce v přístavu nikoliv. Není tu střih s rámováním závojem, který se snaží zakrýt, že v otevřeném prostředí by protagonisté neměli žádnou šanci? Že hlavní hrdina je neskutečně na ráně? +++++ Já na tyhle za vlasy přitažené prvky nejsem, okupují-li filmového času tak moc jako v Hard Boiled - ať si je v tom záměru sebevíc. Ano, i mně se řada scén líbila, nájezd (motorky + auta) na přístavní skladiště, "jezdící" prst v knihovně, melancholické mezičasy (jachetní přístav, rybaření...) i část toho všeho střílení. Těžko ale snášet zbytekt: absurdního záporáka (posedlý penězi, pak zabíjením, pak vyhazováním všeho do luftu - proč?), v knihovně připravené zbraně (proč si je zabijáci nenosí sami? Kvůli banální symbolice se Shakespearem?), potřeba vnést do děje děti (i ty jsou projevem Wooovy nestřídmosti - nestačí mu obyčejní nevinní a bezbranní, musí mít maximálně nevinné a bezbranné)... Hard boiled se dopouští hříchu obžerství a není důvod mu za to tleskat. Silné **. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Jo tak tohle je teda nářez!!!!!!!! Přestřelky jsou naprosto vynikající a už chápu proč s vyslovením jména John Woo všechny akční magory přepadne posvátná úcta. Tohle se totiž opravdu jen tak nevidí hrdinové si to s bouchačkami dávají tak nehorázně že klerikové z Equilibria jsou proti nim hadr. Chow Yun-Fat s brokovnicí je fakt cool a když se stará o to mimino... Takhle nějak by měl vypadat Punisher, holt každej den neni posvícení. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je mazec. Kam se hrabe Hollywood se svejma akčňárnama. V tomhle filmu tvoří přestřelky snad 60% stopáže. Závěrečný asi 45min dlouhý masakr v nemocnici nebral konce. Vždycky se našla ještě další místnost, kde je co rozstřílet resp. koho zastřelit. Některý scény byly fakt parádní. Žasnul jsem jaký kousky herci a kaskadéři zvládají. Ve výsledku už na mě ale bylo toho střílení příliš. Nic víc než vizuální podívaná v tom není. Bohužel postupem času se vše neustále opakuje, pouze přibývá mrtvol a já se začínám nudit. Tenhle film mě ve svém žánru tak vyčerpal, že min. dva měsíce nemusím vidět žádnou akční řezačku. Každopádně všichni akční maniaci si tu musí přijít na svoje. 59% ()

Galerie (31)

Zajímavosti (15)

  • Rozpočet filmu byl 4 miliony dolarů. (HellFire)
  • Počet mrtvol: 307 (Satan)
  • Čajovna byla srovnána se zemí pět dní po konci natáčení přestřelky. (HellFire)

Související novinky

John Woo remakuje svůj nejslavnější film

John Woo remakuje svůj nejslavnější film

05.05.2022

Čínský filmař John Woo známý pro své kultovní snímky jako Hard Boiled, Tváří v tvář či Killer se po letech konečně dostane k režii remaku svého dost možná nejzásadnějšího filmu. Je jím právě poslední… (více)

Chow Yun-Fat – filosof nebo zabiják?

Chow Yun-Fat – filosof nebo zabiják?

12.03.2009

Filosof určitě. Podle magazínu Production Weekly začne v Pekingu už koncem března natáčet historický epos Confucius, ve kterém si zahraje slavného filosofa a státníka ze 6. až 5. století před Kristem… (více)

Reklama

Reklama