Režie:
John WooScénář:
Barry WongKamera:
Horace WongHudba:
Michael GibbsHrají:
Yun-fat Chow, Tony Chiu-wai Leung, Anthony Wong, Phillip Kwok, Stephen Tung, John Woo, Pai Wei, Džun Kunimura, Philip Chan, Teresa Mo, Pau-chung Tong (více)Obsahy(1)
Hongkongské obyvatelstvo je terorizováno nebezpečnými gangstery a brutálními triádami. Policejní inspektor Yuen (CHOW YUN-FAT) přísahá, že prohnilé podsvětí vyčistí. Na pomoc mu přichází tajný policista Tony (TONY LEUNG). Oba muži, oddaní stejnému poslání ale každý zvyklý hrát jinak, spojí své síly, aby se pokusili vyhrát boj proti nenáviděnému nepříteli. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (424)
Nepamatuji si, že by někdy kolem mne ve filmu létalo více kulek a ani to, že bych se dokázal s takovou chutí smát nesmyslnému jednání většiny postav. Také nepochybuji o tom, že jsem viděl „uznávanou béčkovou klasiku", ale méně náhod a častější přebíjení zásobníků bych přeci jen uvítal, a to i za cenu menšího množství vznášejících se předmětů při nekonečných přestřelkách. ()
Tak tohle je hodne velkej masakr. Woo opet dokazuje, ze co se tyce akcnich filmu je jeden z nejlepsich. I kdyz scenar neni kdovijak promakanej ani originalni, v tomhle pripade to vubec nevadi. Hlavni hrdina Tequila (vyborne zahranej Chow-Yun Fatem) je sice nejvetsi drsnak na kteryho nikdo nema, ale neni nezranitelnej coz je jedine dobre. Vsichni herci hrajou velice slusne (na akcni film) a krome Fatovo "partaka" stoji jeste za zminku "hlavni poskok hlavniho zaporaka", kterej je taky spravne drsnej a pro Fata slusnej protivnik. Taky me potesila mini rolicka samotneho rezisera. Co se tyce prestrelek, tak i presto, ze tu jsou cca 3/4 filmu nepusobi vubec nucene, jsou prehledny a hlavne to neni jen bezduchy strileni. Skutecne to je jak tanec - delaj salta, litaj vzduchem, skacou, vsechno okolo vybuchuje, miliardy vystrilenejch naboju a desitky mrtvol z cehoz polovina jsou jen nevinny lidi co se proste pripletly. Navic je to vsechno hezky krvavy. Tohle v americkym filmu neuvidite. A co se tyce zaverecneho asi 45 minut dlouheho niceni nemocnice, to je jednim slovem dokonale. Ale i pres vsechny klady stale povazuji za nejlepsi film Johna Woo Kulku v hlave. ()
Jestliže Killer disponuje akčním drajvem a vypravěčskou poetikou, které lze slovy jen těžko popsat a vystihnout, tak pro zběsilé vyvražďovací tempo Hard Boiled ve známém vesmíru pojmenování zkrátka už neexistuje. Ale asi tak - kdyby všichni ti, kteří se příběhem nedokázali prostřílet a zůstat naživu, byli židé, jednalo by se o zdaleka nejoblíbenější snímek Adolfa Hitlera (kdyby ho měl možnost zhlédnout, samozřejmě) :D Takhle bez respektu obírat o život nejen stovky záporáků, ale i desítky nevinných, v hollywoodských konvencích takřka nedotknutelných civilistů, to prostě nikde jinde neuvidíte. Jsem sice jeden z mála, komu úplně nevyhovoval charakter závěrečné nemocniční přestřelky, která už chvílemi upadala do těžké parodie, ale úroveň prožitku filmové akce s grandiózně vypiplaným vizuálem a chytře upgradovaným příběhem "v pozadí" je přesto tak čistá a intenzivní jako v málokterém jiném akčňáku devadesátých a ostatně i všech zbylých let. ()
Chápu, že filmy Johna Woo jsou pro mnohé dnešní režiséry akčních filmů zdrojem inspirace. Právě proto, že se akční žánr tolik vyvinul, k čemuž značně přispěl právě John Woo, mi přijdou jeho starší film už vyčpělé. Navíc mi přijdou přežité i vzhledem k režisérovi samotnému, ten totiž své techniky později v Hollywoodu zdokonalil. Příběh je opravdu slabý i na akční film a sledování filmu místy znepříjemňuje ohavná syntetizátorová hudba jakoby z 80. let. Pro mě je Hard Boiled dne již opravdu těžce koukatelný film, i když chápu co ve své době znamenal. ()
Smekám klobouk, tohle je opravdu maso! John Woo se s Hong Kongem mohl rozloučil různě. Mohl jít zapálit svíčku na hřbitov, mohl jít na střechu vypustit bílou holubici, mohl poprvé v životě natočit romantickou komedii... Jenomže on místo toho natočil Hard Boiled, nechal u toho rozstřílet polovinu sociálního zařízení v Hong Kongu a nastavil jím nový vrchol celému akčnímu žánru. Je možná až trochu na škodu, že akční scény jsou dělané spíš na kvantitu a na lahůdkové "baletní" vložky jako třeba přestřelku s květináči z prvního Lepšího zítřku se tentokrát nedostalo, ale i tak je to prostě nepřetržítý, nekompomisní a snad nikdy nekončící akční nářez, kterému jednoduše nemůžu dát míň než pět hvězdiček! ()
Galerie (31)
Zajímavosti (15)
- Protože byl dříve John Woo kritizován za idealizování gangsterů ve svých filmech, pro změnu zidealizoval policii. (Satan)
- Větší část scénáře byla přepsána týden před začátkem natáčení. Původně měl v příběhu figurovat muž, který plnil dětskou výživu jedem (proto se také druhá polovina filmu odehrává v nemocnici). (HellFire)
- Během přestřelky mezi Tonym a Mad Dogem utržil Tony Leung (Tony) řeznou ránu nad okem od poletujícího skla. Stalo se tak během scény, kdy na sebe střílí skrze velká okna. (HellFire)
Reklama