Reklama

Reklama

Akčný balet, pri ktorom namiesto činelov cinkajú na podlahe vystrelené nábojnice, kde namiesto bubnov cvakajú zarážané zásobníky a namiesto huslí znie zvuk striekajúcej krvi.Trojica "hrdinov" prvého dielu sa síce na konci zmenila na dvojicu, ale to neznamená nič, čo by sa nedalo napraviť. Najmä, keď sa ukáže, že Mark Gor mal brata Kena. Ten má síce v New Yorku reštauráciu, ale keď sa do hry dostane mafia, šialený boss, mŕtve dievča a bývalí priatelia jeho brata, musí vziať do ruky namiesto varešky zbraň. A dokáže to rovnako dobre ako jeho brat... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (121)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Příslovečný krvavý balet se u Johna Woo objevil dle mého až ve dvojce Lepšího zítřku. Co na svého předchůdce ztrácí po stránce příběhu, dohání nadživotní akcí, hlavně v závěru. Některé dějové zvraty jsou však vyloženě na pováženou (už třeba to, jak se vyřešil návrat Chow Yun-Fata) a brání mi v pětihvězdičkovém ohodnocení. Na druhou stranu, kdybych měl tenhle film srovnávat s tím, co Woo natočil v Hollywoodu... ()

Trustme 

všechny recenze uživatele

Epický akční film. Strhující příběh přátelství, pomoci, soudržnosti a odplaty. Nejlepší a nejcharismatičtější dílo Johna Woo (+ Tsui Hark) s nejdokonalejší poctou jeho tolik typického hrdinského krveprolití. Impozantní Mistrovo dílo, které pro mě znamená dokonalou ukázku toho, co si na filmových Hrdinech cením nejvíc: obětování se pro blízké, pro své přátele. Kultovní film citovaný většinou filmařů západního světa. Dnes již klasický styling pro gangstera - černý funeral oblek, černá kravata, je zde vzkříšen a zpopularizován. Film se nese v relativně poklidném tempu a krásné režijní práce jakoby "plujícího" děje. Jsme svědky mnoha příkoří na hlavních postavách, které rezignují a nevěří už v lepší zítřky, ale s pomocí přátel a rozvzpomenutí se na včerejšky se vzchopí k činu, ke kterému byli dohnáni. Finální cesta za odplatou přes všechny lidské překážky, až k hlavnímu zlověstnému nepříteli je dojemně strhující! A závěrečná scéna vyčerpaných, zraněných hrdinů triumfálně sedících v křeslech nad peklem pomsty, je nepřekonatelná! ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Krvavý balet v nejdrsnější a nejpřehnanější podobě je tu dokonalý, ale bohužel příběh a hlavně styl vyprávění je ve sovnání s jinými Wooovy filmy trochu pozadu. Vyprávění souběžně v Hong Kongu a v Americe není příliš dobře zvládnuté, tempo filmu občas hodně kolísá a vůbec je děj docela zmatený, v ostatních filmech kde se Woo věnoval jen pár postavám dokázal jejich charaktery, motivace a akce podat mnohem lépe a intenzivněji. I když tady jsou hrdinové byti osudem opravdu tvrdě a scénář nabízí několik potenciálně velmi silných scén tak mě film prostě nedokázal zasáhnout tak silně jak jsem doufal (a příšerný anglický dabing v jakém jsem film slyšel tomu taky moc nepomohl). Takže mé 4* jsou tentokrát opravdu hlavně za arcigeniální přestřelky. 7/10 ()

choze 

všechny recenze uživatele

"JSTE ÚPLNEJ BLÁZEN. POŘÁD SI MYSLÍTE, ŽE SPRAVEDLNOST MUSÍ ZVÍTĚZIT." - "PROTOŽE VůBEC NECHÁPU, PROČ BY NEMĚLA." Jednička měla přímočařejší příběh zaměřený jen na Hongkong a na bratry a Marka, dvojka se rozkročila mezi Hongkongem a New Yorkem a vedle bratrů sleduje i jejich přítele-gangstera v exilu a Markovo dvojče Kena, jejichž příběh je zajímavější. Postava traumatizovaného gangstera je na jednu stranu originální a dojemná, na druhou i dost otravná. Akce je soustředěná do druhé poloviny, kdy příběh vrcholí infernálními absurdními jatky, které jsou Wooovým prvním regulérním a dechberoucím hrdinským krveprolitím. Zajímavostí budiž, že si film postavami mladých pankáčů střílí z hongkongské mládeže, která se začala po Lepším zítřku oblékat po vzoru Chow Yun-Fata. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Zklamání. Čekal jsem asi hodně a dostalo se mi velmi málo. Od Johna Woo čekáte řežbu a zde se vám první povedenější přestřelky dostane až po hodině filmu a film se celkově více soustředí na emoce, které jsou v mnoha scénách spíše směšné. Je sice pravda, že závěrečný masakr je povedený, nepřekryje nudu, která mě celý film provázela. Jeden z nejslabších Johnových film. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (7)

  • Ve filmu je scéna, kde vidíme skupinu mladých teenagerů, co nosí na sobě dlouhé kabáty. Předchozí film byl tak populární, že mladí lidé v Hongkongu se oblékali jako hlavní postava prvního dílu Mark Gor (Chow Yun-Fat) a tato scéna tento trend v podstatě komentuje. (tequilla)
  • První verze sestřihu Johna Woo trvala kolem 160 minut. Režisér s producentem Tsui Harkem měli neshody ohledně zaměření filmu. Hark měl pocit, že film by se měl více zaměřit na Johnnyho Lunga (Dean Shek), zatímco původní Wooova verze se soustředila více na postavy Kena Gora (Chow Yun-Fat) a Sung Tse-Kita (Leslie Cheung). Hark také trval na tom, že se film musí zkrátit na komerční délku, aby kina mohli film promítat osmkrát denně. Když Woo odmítl film víc sestříhávat, samotný Hark šel do střižny a začal film upravovat po svém. Ve stejnou dobu Woo tajně za jeho zády vložil zpět chybějící scény. Avšak zbýval pouhý týden před premiérou a pod nátlakem studia Woo s Harkem nakonec souhlasili, že film pošlou do „Cinema City Editing Unit“, kde jejich vlastní střihači film sestříhali podle svých vlastních představ. Tím vznikla oficiální 105 minutová kinoverze. Po zhlédnutí této verze se Woo v šoku svého filmu zřekl a kritizoval, že je film špatně sestříhaný. Jediná část ve filmu, kterou považuje za své dílo, je závěrečná přestřelka ve vile. Původní režisérský sestřih byl promítán pouze filmovým manažerům. Šestiminutový originální kinotrailer je jediným zdrojem, kde jsou některé vymazané scény. (tequilla)
  • Při sestříhávání filmu se objevily první spory mezi režisérem Johnem Woo a producentem Tsui Harkem. Týkaly se zejména některých scén, které chtěl Woo dát do filmu, zatímco Hark je nechtěl a dokonce chtěl vystříhat některé režisérem vložené scény do finální verze filmu. Podobný případ nastal o dva roky později při sestříhávání filmu The Killer (1989), také režírovaný Johnem Woo. (tequilla)

Reklama

Reklama