VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(3)
Chytrá, sarkastická a tak trochu bezcitná? Wednesday Addamsová vyšetřuje sérii vražd a tu a tam se na Akademii Nevermore s někým spřátelí. Udělá si ale i pár nepřátel. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (603)
Roztomilá blbina těžící z výkonu hlavní představitelky a té správně nastavené atmosféry. A strašně mi sedl ten její černý humor a suché hlášky. A pak hlavně božská ruka a fakt, že tam Zeta-Jones nemá až až tolik prostoru, tohle všechno ve mně hlodá jak červotoč v krokvi, abych to ještě zvednul . Zatím tři a něco, zaokrouhlených po pár dnech pěkně, rychle nahoru. ()
Finále sice prokázalo, že scénář nebyl zdaleka tak dobrý jak jsem se zpočátku domníval, ale i tak se Timu Burtonovi podařilo svými čtyřmi epizodami vybudoval opravdu silné základy pro tento seriál. Ani to však nestačilo, neboť záhy se otěží chopí dvojice nezkušených aktivistů a celé to velmi rychle ztrácí své kouzlo. Z ničeho nic se tak atmosféra převrátí do prázdného teen dramatu, ve kterém se vše točí kolem vyšetřování, při němž naše hlavní hrdinka poměrně brzy ustupuje od svých základních hodnot, až je z ní vlastně jen obyčejná emo/goth holka s maskou drsňačky. Pro něco takového jsem však seriál sledovat nezačal a i když přeci jen ještě svitně naděje na úctyhodný konec, stejně to končí spíše trapasem. Abych také připsal nějaké klady, tak vizuál je úchvatný, černý humor funguje také dobře. A asi nemám vůbec nic, co bych mohl vytknout Jenně Orteze, která svou roli ztvárnila bezchybně a hlavně díky ní považuji celé dílo za vcelku příjemnou, ale ne tak temnou jak bych rád, oddechovku. Asi bude fér ohodnotit třemi hvězdami, ale vzhledem k tomu jak moc jsem si užíval první polovinu seriálu, jsem velmi zklamaný. 55% ()
Středy bylo třeba. Jednak se ze světa přiteplených slůňátek a močopudných sirotků s opětovně nabytou záhrobní hravostí vrátil velký Tim v celé své morbidní síle, druhak se ukázalo, že materiál pro náctileté retardéry nemusí nutně vypadat jako plagiátorská lobotomie typu Heryho Potrata nebo pásová rakovinotvorná ultralobotomie typu Upířích akademií, deníků a Satan ví čeho všeho ještě, třeťak se na výsluní zaslouženě dostala mimicky dokonalá nihilgotka naprosto xežrání – slečna Ortégová, no a čtvrťak si zase jednou od cévkování dědy Daglese odskočila před kameru Kateřina Zeta Jonášová a ukázala, že lze stárnout s grácií a i bez přídavků výraznějších konzervantů, přičemž samice i po datu spotřeby nemusí nutně hned zplesnivět a i ve svém požehnaném věku může pořád být skoro Alfa. Prostě milý, hravý, zábavný a scénáristicky příliš nedebilizující seroš s mnoha rozkokošnými hřbitovními detaily, plně ctící tradice Adamsovic klanu a s atmosférou silně připomínající legendární Buffy. Tudíž jedinou škodou zůstává, že se toho satanžel chytla neomarxistická platforma demagogické patodiverzity, kterou však Tim až na dva drobné pomrdy naštěstí téměř dokázal udržet na duhové uzdě. Při pohledu na nigerijskou negrosirénu by Homér patrně kapku proškrtal Trojskou válku, protože by Paris (samozřejmě senegalský mouřenín) prostě vyprcal krásného Hektora (nebinární transvestita) a vše by zůstalo doma, a to včetně Odysea a jeho náruživě žárlivého achujského manžela Agamemnóna. A to, že má příznačně zženštilý tlustý šprt bez kamarádů – Evžen – dvě maminky, není, milí soudruzi, legálně ani biologicky možné. Mohl by mít maximálně jednu maminku a jednu lesbotetu (A ne, nemusí ji říkat tati!), popřípadě dvě lesbotety, které by oslovoval třeba „matky na lízing“. Ovšem vzhledem k absenci dalších patoincidencí nic, kvůli čemu by si jeden okamžitě musel zalívat oči voskem a připoutávat se ke stěžni. ()
Tak dlouho Rowlingová Warnerům odmítala svolit k natočení seriálu z prostředí Bradavic, až si v Netflixu natočili vlastní. A do hlavní role obsadili Wednesday z Adamsovy Rodiny. Jenna Ortego je jako mladší verze Christiny Ricci vynikající, její sarkastické hlášky nepřestávají bavit a s jejím charakterem v seriálu pracují dobře - ale ona je taky to jediné co tu připomíná Adamsovu Rodinu, jinak je to fakt Potterovka jak vyšitá. Prostě až moc pro normíky, a to je trochu škoda, potenciál mnou milovaných Addams Family filmů je větší než jak tady jen variovat klasická schémata teenage komedií s trochou ostřejšího koření navíc... ale je to jen těžko překvapení, už tak je pomalu zázrak že to v úplně Netflixu nezvrtali jako jiné kultovky a vzniklo něco takto příjemného. ()
Jedna copatá a sarkastická rebelka a na platformě Netflix si mnou ruce. Sonnenfeldův fenomén z první poloviny 90. let s kouzelnými rodiči Raúlem Juliou a Anjelicou Huston i ďábelskou dcerkou Christinou Ricci mě pokaždé pobaví, seriálová Wednesday se chce zalíbit všem. Dospívajícím i jejich rodičům. A právě všechny ty středoškolské sváry, záhady i trable dospívání nestrhly. Alespoň mě, který to prostě vnímal jen jako spotřební teenagerovskou taškařici, kdy se hlavní hrdinka snaží zachránit pověst vlastní rodiny, kterou přitom upřímně nesnáší. Správně břitké hlášky, zajímavý děj, pohlcující atmosféru či zajímavé vedlejší figury si představuju jinak. Rozhodně ani o scénáři se nedá říct, že by byl nějak poutavý nebo propracovaný. Ač se Wednesday tváří vyšinutěji a vezme si ještě tmavší odstín černé, pořád je to naprosto všední a nenápaditý seriál. Postavy hlásají rozmanitost, formování vlastní identity a respekt k druhým, k jinakosti, ale seriál coby celek je naprosto konvenční a nijak osobitý. A zároveň zdaleka není takový bizár, jak se po celou dobu tváří. Kromě Jenny Ortegy mě bavila ještě Emma Myers, zbytek je docela velký omyl. Druhou sérii, ke které to všechno směřuje, si určitě nechám ujít. ()
Galerie (425)
Zajímavosti (60)
- Wednesday (Jenna Ortega) hraje na violoncello skladbu „Paint it Black“ od The Rolling Stones. (HanzoBureshi)
- Uriášův vrch (Uriah's Heep) odkazuje na slavnou britskou rockovou skupinu založenou roku 1969 – Uriah Heep. (OJan)
- Wednesday (Jenna Ortega) téměř nikdy nemrkne. (HanzoBureshi)
Reklama