Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (2)
Recenze (98)
Originální seriálová korporátní dystopie vizuálně velmi zajímavě pojatá - zaměstnanci korporátu coby laboratorní myši v labyrintu...korporát substituující moderní formu otroctví... Dílo výrazně komorní, až minimalistické, s úspornou výpravou, rozdělené na dvě vizuálně odlišená pásma - pásmo zaměstnání charakterizované studeným umělým světlem a jakousi korporátní estetikou a designem s prostředím až sterilním a pásmo civilní charakterizované nedostatkem světla, odehrávající se většinou za šera v přítmí... Jak už jsem psal dříve u jeho předchozích režijních projektů - Ben Stiller je mnohem lepší režisér než herec a osobně bych ho v budoucnu raději viděl už jen na režisérské stoličce než před kamerou...Odloučení sice není takový seriálový masterpiece jako Stillerovo předchozí Útěk z vězení v Dannemoře, ale i tak jde o seriál vysoko čnějící nad běžnou seriálovou produkcí... ()
Hodně lidí by určitě uvítalo, kdyby své starosti a bolesti z běžného života mohli aspoň na pár hodin, třeba v práci hodit za hlavu a nemyslet na ně. Ale i obráceně. Spousta lidí si takzvaně nosí práci domů, neustále řeší nějaké pracovní problémy. Výborný, originální nápad, který však řeší už mnohokrát zpracované téma. Ve jménu všeobecného blaha jsou lidem odepírána základní lidská práva. Prostě totalita! Lidé nastupují do nesmyslné práce, kde jsou jim vymyty mozky a ztrácejí svobodu. George Orwell by tvůrce pochválil. Děj se rozbíhá pomalu, ale napětí se stupňuje a skvěle graduje a ...... pak se zase otevřou vrata do druhé série. Pro Krista pána, proč aspoň jeden seriál nemůže být ukončen normálně? Každopádně zatím seriál roku! ()
Asi začnu tím, že Severance je jeden z nejzajímavějších seriálů, které jsem za poslední dobu viděl. A rozhodně ho budu doporučovat, kudy chodím. Žánrově je to sci-fi a má to nápad, který si dovedu představit jako součást Black Mirror. Má to výbornou atmosféru, která se naprosto skvěle postupně buduje a je jasné, že se chystá něco velkého. Hudba navodí pocit deprese, který dokreslují prázdné kanceláře, sníh a minimum postav. Rozdělení vnitřního a vnějšího světa je dokonalé a vážně chytré. Sledování pochybností, které se podstupně dostávají pod kůži Markovi S. (vnějšímu i vnitřnímu) funguje na výbornou. Každá postava má své kouzlo a jedinečnou osobnost a ty, které začnete nesnášet, ty nesnášíte naplno v každé scéně, kde se objeví. A každá scéna má co říct a něco znamená. Je to znepokojivé, ale závěr každého dílu vás prostě nutí k dalšímu sledování. A já se nemůžu dočkat, co dál se bude dít. ()
Vôbec som nevedel, čo od seriálu očakávať. Aj keď väčšinou sci-fi nevyhľadávam, kvôli recenziám a vysokému hodnoteniu som Severance skúsil a veru že som dobre spravil. Skvelé, originálne dielo ktoré sa nepodobá ničomu, čo som do teraz videl. Celý koncept oddeleného vedomia a neschopnosti uchovať si niektoré spomienky je skvelý, no zároveň znepokojujúci a dokonalá rovnováha napätia a humoru je podmanivo vťahujúca. Veľmi inteligentné dielo s filozofickým podtónom, ktoré vás núti premýšľať. A aby som nezabudol, intro je dokonalá súhra obrazu a zvuku ;) ()
OK... Když pominu brilantní kameru, kterou seriál má (a já si obvykle kompozice a práce s ohniskem na první dobrou nevšímám) a to, že první řada je neuzavřená (což je obecný problém amerických seriálů), tak Severance patří mezi absolutní špičku v seriálovém storytellingu posledních let a doufám, že druhá řada tenhle trend udrží. O kameře se nechci bavit, protože nejsem kameraman a nedokázal bych správnými slovy popsat, co se na obrazovce děje, a americké vs. britské seriály jsou téma samo o sobě, ale klaustrofobické drama Dana Ericsona (v režii Bena Stillera) je ztělesněním Čechovovy pušky - celá řada detailů, které se v seriálu objevují (počínaje Irvingovou fascinací uměním, konče fotografiemi, které na firemních párty dělá Milchick) má později v příběhu odůvodnění. A to je něco, co velice obdivuji... Pro mě tenhle způsob vyprávění (pokud má každý setup odpovídající payoff) představuje vrchol scenáristiky. ()
Galerie (174)
Zajímavosti (15)
- Ben Stiller si scenár k pilotnej epizóde prečítal najmenej päť rokov pred premiérou seriálu a nazval to „najdlhšia vec, na ktorej som kedy pracoval“. (Arsenal83)
- Ve 2. minutě, když Irving (John Turturro) začne malovat svůj obraz, slyšíme v pozadí skladbu „Ace of Spades“ od britské heavymetalové skupiny Motörhead, které vyšlo na stejnojmenném albu v roce 1980. (Trajektt)
- Dan Erickson si je blízky so svojimi súrodencami a uvádza, že boli inšpiráciou pre niektoré postavy v seriáli. (Arsenal83)
Reklama