Reklama

Reklama

Sběratel

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý bankovní úředník (Terence Stamp) vyhraje ohromnou sumu ve sportovních sázkách. Rozhodne se, zakoupit odlehlou nemovitost a tím si začne plnit svůj utajený sen. Je vášnivý sběratel motýlů, ale příběh bohužel odkrývá, že ne jen to mu stačí k životu. Unese mladou, pohlednou studentku(Samantha Eggar), kterou zná ze základní školy. Snaží se jí přesvědčit, že i v zajetí se do něho časem zamiluje. Dívka se díky náhodě málem osvobodí a divák zjištuje, že (T. Stamp) není úplně duševně v pořádku. Ať už to dopadne, jak to dopadne, nechová se k lidem nijak špatně, ale v závěru snímku přijde nečekané zjištění... je to opravdu sběratel ... (Svata)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

pepo 

všechny recenze uživatele

Veta "Pod si pozriet moju zbierku motylov" naberie po tom to filme novy vyznam. Vyborny minimalisticky thriller, ktory si vystaci s jednou hereckou dvojicou, silnou atmosferou a perfektnym zaverom. Cas sice jeho hrany otupil (pretoze podobnych filmov sme odvtedy videli stovky), ale stale ide o spickovu a nekompromisnu zanrovku od jedneho z najlepsich hollywoodskych reziserov historie. 9/10 ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Jeden by nevěřil, jaký nervák může být voda tekoucí ze schodů... Tak copak to máme ve sklepě? Housenku, ze které je třeba vypěstovat motýla. Motýla do sbírky. Příjemně se tvářící Terence Stamp dokáže na svém obličeji vykouzlit takové grimasy, až z nich běhá mráz po zádech. Unesená Samantha Eggarová za ním trochu pokulhává, ale je jen o malinko horší. Skvělé konverzační drama ze starého sklepa s gotickou křížovou klenbou, které má nakročeno ke špatnému konci. Výborná kamera, hudba...zkrátka poctivě udělaný film po všech stránkách, i když současný divák by nemusel pomalejší tempo zcela unést... ()

Reklama

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Pozdní a velmi slabý Wyler. Zpočátku se zdá, že nás čeká prakticky až horrorová podívaná založená na minimalismu, aby se film následně transformoval na drama, ze kterého jsou snad i cítit květinové děti a v samém závěru se zase dočkáme jakéhosi pokusu o vysvětlení Stockholmského syndromu. Herci jsou velmi špatní a protože se na scéně objevují prakticky jen ti dva, tak si asi dovede představit, jak se jich po čase zatoužíte zbavit. Vše trochu zachraňuje úplný závěr, ale když si vzpomenu na to příšerné tvrdé světlo a nijakou dramatickou linku, nemohu hodnotit jinak než velmi podprůměrně. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Opravdu jsem byla mile překvapena, když jsem zjistila, že film se drží originálu (tedy knihy od Johna Fowlese). Jistěže všechno podchytit nedokázal a trochu ubral psychologicko-filosofickému střetu dvou odlišných mentalit, nicméně je dokázal alespoň nastínit (ve scéně s knihou asi nejsilněji). Prostě krásné podobenství o společnosti a lidech, horror bez krve, psychologické válečné drama ... já vlastně ani nevím jak bych ho charakterizovala ... podivnost, při které řvu vzteky. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Psychologická komorná dráma, ktorá sa skvele hodí do svojho obdobia, dnes už pôsobí predsa len menej presvedčivo a trochu naivne. Terence Stamp si ale svojho zakomplexovaného ešte stále mladíka vystrihol s veľkou gráciou, zase je tu ale ten problém, že dnes na vás budú pôsobiť dialógy medzi ním a jeho "láskou" proste divne. Výhodou naopak je, že vôbec netušíte, kam to celé smeruje a je to tak, záver vás vopred, dokonca ani pár desiatok minút pred koncom, zrejme nenapadne. Skrátka v dnešnom globalizovanom a virtuálnom svete tento slušný film už nemá svoje nadčasové miesto. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Wyler provedl oproti předloze jednu zásadní změnu, a sice eliminoval její duální perspektivu (v knize je dívčina linie příběhu vyprávěna formou nalezeného deníku), aby mohl zaujmout objektivnější stanovisko. Jinak vytvořil celkem věrnou adaptaci, odehrávající se prakticky v jediném prostředí odlehlého venkovského domu pouze mezi oběma protagonisty. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Film měl být původně černobílý. (Chatterer)
  • Wyler pracoval se dvěma štáby, s britským v exteriérech hrabství Kent a okolí Londýna a s americkým v hollywoodském studiu společnosti Columbia, kde vznikla podstatná část snímku. Celé natáčení probíhalo víceméně chronologicky, především kvůli malým hereckým zkušenostem Samanthy Eggarové, jejíž zářivě rudé vlasy také Wylera přesvědčily o nutnosti použití barevného materiálu. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama