VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Videa (2)
Recenze (144)
„Look, we have a problem!“ Kolikrát tahle věta zazněla? Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Na začátku bylo žhavé zboží. A správné ruce u kormidla z něj udělají fenomén. Americký spisovatel s italskými kořeny Mario Puzo měl dluhy a těžkou hlavu z toho, že neúspěšnými romány „promarnil“ několik let života. Jeho žena nadhodí, ať zkusí mafiánský příběh. Vznikla látka z prostředí italoamerické mafie, román kombinující gangsterku s rodinnou ságou. A dodnes obrovský úkaz. Husté kotlety, silné obroučky, široké límce a mladý producent s tváří, úsporným projevem a pronikavým hlasem Milese Tellera a s peripetiemi, než svůj vysněný snímek dostane k divákům. Nahlédnutí za kulisy fajn, otázkou je, zda to muselo být v deseti epizodách. Moc situací, moc postav, řada výplňových scén. Očekával bych nějaký ten humor, přál bych si dravost, uvítal bych méně zdlouhavých scén. Ale celkově jde spíš o můj problém. Respektuju totiž, že se filmový Kmotr nesmazatelně zapsal do dějin kinematografie a najdeme ho snad v každém žebříčku nejlepších filmů všech dob, já na něm ovšem nikdy zvlášť neujížděl. Prostě viděno (první díl víckrát), splněno. Pro fanouška musí být čirá radost sledovat to, jak vznikaly legendární scény, já k nim ale jednoduše nepatřím. Navíc úplně nejsem fandou filmů a seriálů o vzniku jiných filmů a seriálů. I tak jsem si (docela) užíval prostředí, kulisy i atmosféru, herci se navíc se svými předobrazy vypořádali velmi slušně. Každopádně není to cool, je to historie. Ač obrovského fenoménu. ()
The Offer je pre mňa jednoznačne miniséria roka a keďže som sa k nej dostala s ročným oneskorením, možem povedať, že je to najlepšia miniséria za posledné dva roky! Bože, ja som si tie postavy tak obľúbila, nechcem sa s nimi už lúčiť. Počas finálnej epizódy som mala v očiach slzy. Je to Love Letter to The Godfather. Úžasne natočené. Všetko tu funguje výborne. Epizódy sú vyvážené a všetky na rovnakej kvalitatívnej úrovni. Herecké výkony sú bezchybné a vlastne ani neviem, či som doteraz v nejakom seriáli také herecké výkony videla, wow! Miles Teller, Matthew Goode, fuuu to bolo niečo, ale aj ostatní - Fogler, Gallo, Ippolito, Temple, Ribisi super!!! Hudba je tiež parádna, perfektný výber skladieb na vytvorenie potrebnej atmosféry a často trefa do čierneho. Ďalej kamera, výprava a kostýmy, ach kostýmy som sa toľko naobdivovala. Neviem koľko percent je len fikcia, ale aj tak The Offer je dokonalo odvedená práca, nad ktorou až žasnem. Nevedela som, čím všetkým si tvorcovia filmového klenotu The Godfather museli prejsť, je to až neuveriteľné. Nikdy mi nenapadlo, že tou hlavnou osobou za tým všetkým je Al Ruddy, klobúk dolu. Mám teraz ešte väčší rešpekt k celej trilógii, až mám chuť pozrieť si ju znova. The Offer má viacero skvelých a nezabudnuteľných momentiek, môžem len vrelo odporúčiť. Tých 10 hodín sa veru oplatí tomuto projektu venovať, pretože vás odmení veľmi veľmi príjemným pocitom. Hneď by som brala pokračovanie. Ruddy (about the cinema experience): "It's about the experience of it. You got 300 people all watching the same thing, reacting in real time...You can't get that experience in television. You're just in your living room, looking at a small fucking box." 90%. Dodatok: Chýbali mi tu len skutočné zábery z filmu, ale chápem, že asi nemali právo ich použiť, filmovú hudbu asi tiež nie. (júl - august 2023) 💙💙💙 ()
Klobouk dolu, že vznikla tak překvapivě skvěle napsaná, zábavou nabitá a castingově perfektní pocta hollywoodský filmařině, která navíc velmi dobře odhaluje co že sakra vůbec dělá producent... Ze všech největší palec si zaslouží Miles f*cking Teller - musím říct že zatím vždy, když byl někde ve větší roli (od Too Old to Die Young po Top Gun), tak to byla velká deviza. 85% ()
Dokonale zpracovaná dramatizace výroby jednoho z nejlepších filmů všech dob. Tak asi nějak takto lze v jedné větě popsat seriál The Offer, který se do pomyslné hollywoodské továrny na sny zanořuje opravdu důkladně. Veškeré myslitelné atributy jsou zde totiž absolutně podřízeny vysoké míře realističnosti - byť samozřejmě s několika příběhovými, lehce povrchními zkratkami. Z každého políčka na Vás tedy dýchá neopakovatelná dobová atmosféra, kterou navíc ještě tvrdí drsné kontury nelítostných zákulisních hollywoodských machinací, díky kterým je "porod" mistrovského díla Francise Forda Coppoly o to více intenzivnější. V této části je záhodno zmínit herecké výkony, jenž jsou precizně vyumělkované (Miles Teller a Matthew Goode!) a do celkového vyznění příběhu dokonale zapadají. Sladkou třešničkou na dortu jsou pak drobné pomrknutí směrem k divákovi, které zahřejí snad každého filmového fanouška u srdce. Co tedy dodat na závěr? Pokud si všechny výše zmíněné ingredience sečtete dohromady, vyjde Vám opulentní desetihodinová jízda, v níž si každý filmový nadšenec opravdu něco najde. Všechno zde funguje jako dobře promazaný stroj, pročež Vám tento vybroušený klenot mohu s čistým svědomím jen a jen doporučit. No a já? Já si jdu znovu pustit epickou ságu rodu Corleone! (SkyShowtime) „Maybe We Don't Kill, But Maybe This Book Is About Finding The Reason We Would.“ ()
Asi najlepšia dramatizácia vzniku nejakého filmu akú kedy celuloid, resp. televízna obrazovka uzreli a asi najprekvapivejší fan service, ktorých sa posledné roky rodí dosť, ale naozaj by som nečakal, že nerdovskú radosť budú mať fanúšikovia ani nie možno najprioritnejšie Krstného otca ako filmu (logicky ale aj tí), ale skôr fanúšikovia, ktorí dobre poznajú tento Hollywoodsky folklór a nespočetnekrát opísaný príbeh o tom ako film vznikal. Dnes už si to možno človek ani neuvedomí, ale začiatkom 70-tych rokov gangsterské/krimy filmy boli ako žáner niekde predsa len inde - skôr komerčné, zábavné a spotrebnejšie záležitosti, ktoré málokto vnímal ako prestíž - spravidla žánrovky tak ako sú nimi dnes akčňáky so Stathamom, slashery á la Halloween. Aj preto Krstnému otcovi počas vzniku cestu hatilo toľko prekážok - trojhodinová dráma o gangsteroch s ambíciami a záberom pomaly antickej tragédie? A v hlavnej úlohe s už dlhšie za zenitom polobláznom Brandom čo mal za sebou sériu prepadákov a kadejakých verejných/profesionálnych faux pas, a s neznámym talianskym (aby som citoval) "skrčkom" Pacinom, a na režisérskej stoličke tvorca jedného lacného hororu, komédie, muzikálu a akéhosi dramatického čohosi, z čoho určite nebolo zjavné že pre adaptáciu tejto knihy je práve on ten pravý? No kto by tomu vtedy veril, že táto zostava s týmito ambíciami dá dokopy film, ktorý formálne, obsahovo a inak budú kopírovať a vykrádať mnohí aj 50 rokov od jeho vzniku a ktorý sa vo svojom čase stane najúspešnejším filmom v histórii? Paramount nemohol dať sebe a fanúšikom na 50. výročie Krstného otca krajší darček - všetky známe momenty, či povinné zastávky, ktoré by človek čo ten príbeh pozná čakal tam sú a aj veľa navyše. Je trochu prekvapivé že to bez problémov vydá až na 10 epizód a ani sa nevarí z vody a nenaťahuje, ale je to tak. Má to vtip, švih, a síce človek logicky vie ako to dopadne, ale napriek tomu je zábavné celý proces sledovať. Je to aj pekné okienko do old school Hollywoodu alebo filmového biznisu ako takého a toho aký je to cvokhaus. Herecky je to tiež až prekvapivo silné na všetkých frontoch - Matthew Goode Roberta Evansa vystrihol tak, že to hádam bude jeho životná úloha. Celkovo je zjavné, že za minisériou stáli ľudia, ktorí mali dobrý cit a odhad ako celú vec poňať, kde pridať, ktorý moment nechať vyniknúť. ()
Galerie (199)
Zajímavosti (21)
- Al Pacino (Anthony Ippolito) hovorí Albertovi S. Ruddymu (Miles Teller), že keď sa dozvedel, že nebude obsadený do Krstného otca (1972), prijal hlavnú úlohu vo filme Gang, ktorý nevedel poriadne strieľať (1971). Tento film bol založený na živote "Crazy" Joe Galla (Joseph Russo), ktorý sa tiež objaví v tejto epizóde. (Arsenal83)
- Juno Temple (Bettye McCartt) na adresu Janis Joplin povie: "Je smutné zomrieť kvôli nejakej zrušenej švédskej trojke." Je to narážka na informácie, že v dobe svojej smrti, 4. októbra 1970, mala Joplin dvoch partnerov: snúbenca Setha Morgana a milenku Peggy Casertu. Joplin na túto noc pozvala obidvoch k sebe, kde sa mali "zabaviť". Ani jeden z nich sa však nedostavil, a tak si nachystaný veľmi silný heroín (údajne až desaťkrát silnejší než bežne) dala sama a podľahla smrteľnému predávkovaniu. (Arsenal83)
- Keď Robert Evans (Matthew Goode) hovorí so svojou sekretárkou o obsadení Waltera Matthaua do filmovej verzie Podivný pár (1968) (postavu, ktorú Matthau na Broadwayi vytvoril), je viditeľná rámovaná fotografia Matthaua na stene za ním. (Arsenal83)
Reklama