Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Lol CrawleyHudba:
Danny ElfmanHrají:
Adam Driver, Greta Gerwig, Don Cheadle, Raffey Cassidy, Sam Nivola, May Nivola, Jodie Turner-Smith, André Benjamin, Carlos Jacott, Lars Eidinger, Bill Camp (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Rodina, láska, smrt i katastrofa, která doslova visí ve vzduchu. Absurdní komedie režiséra Noaha Baumbacha, nominovaného na Oscara. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (138)
Už se párkrát v historii stalo, že se román s pověstí neadaptovatelnosti dočkal důstojné či více než důstojné adaptace. A Bílý šum Noaha Baumbacha…. mezi ně patřit nebude. Výsledek sice není rozhodně není tragédií a Baumbach i díky výtečnému obsazení nezvládne potopit solidní základ, adaptovat román s filosofickým přesahem a sázející především na myšlenkové pochody nejde očividně s kompromisy ideálně zpracovat. Dost možná ani bez nich. Výsledek je ovšem dostatečně zajímavý, aby mohlo dojít k zajímavé úvaze nad tím, co by Baumbach udělal například s adaptací Kdo chytá v žitě…. ()
Baumbach měl stejně jako jiní jeho filmoví kolegové potřebu ulovit si svého klasika mezi americkými postmoderními spisovateli, jejichž romány se často pyšní svou náročnou čitelností a nesrozumitelností pro čtenáře, natož pak snad neadaptovatelností pro filmaře, ale ono to přeci někdy jde, ač se vždy nejedná o takové nepopiratelné až hmatatelné zjevení jako Andersonovo Inherent Vice. Baumbach však na stará kolena ukázal, že je sebejistý filmař a dokáže si pohrát s experimentální látkou zadání, jež si předsevzal, a necyklí se tak ve své komfortní zóně allenovských tragikomedií, o čemž svědčí v následujícím roce plánovaná Barbie (samozřejmě u hlavního kormidla bude v tomto případě Greta Gerwig). Jedná se tedy jistě o zdařilý film, který by tento rok v americkém mainstreamu těžko hledal konkurenci (možná Dominikova Blonde?), kdy se tvůrcům podařilo v úžasných barvách a s pomocí skvělých postav (obzvláště těch menších, jako obědvající universitní sbor pedagogů) ve zvláštním nervózním rytmu a v paranoidní nejisté atmosféře skutečně dobře adaptovat komplexní román. Počin je ve výsledku jistě přijemně koukatelný, vtipný a zábavný, nicméně i tak pro standartního předplatitele Netflixu zřejmě nestravitelný. Přitom celková message jasná a srozumitelná, ač nutně oproti předloze jistě dosti zjednodušená. Titulková sekvence s LCD Soundsystem už je jen tou nejpříjemnější tečkou na konec. ()
Chtěl jsem býti velkorysým a dát tři, ale vlastně se mi nechce. Vizuál fajn - trochu mám pocit, že to poslední dobou píšu u každý recenze a že vizuál začíná přebírat slovo nad zbytkem tak nějak obecně. Jinak si to hraje na jakousi hipsteřinu a vůbec jsem se nechytal… chvílemi už to vypadalo, že opouštíme rádoby inteligentní chaos plný rádoby intelektuálního humoru mezi řádky, ale stejně to tam dřív nebo později klouže zas a znova a je to zábavné asi jako zarputilý absolvent gymnázia u vědomostní hry na party plné přiopilých pankáčů. Buď se bavme bez snahy být zbytečně chytrý, nebo se přesuňme na party gymnazistů a bavme se tak, aby to padalo ve správnou chvíli na úrodnou půdu. ()
Na striedavo vzrušujúcom a vyčerpávajúcom pokuse Noaha Baumbacha skrotiť komédiu smrti Dona DeLilla ,,Bílý šum" je veľa čo oceniť, v neposlednom rade odvážny duch a ambície, s ktorými sa scenárista a režisér a jeho herci vrhajú do zložitého materiálu. Ale len málo v tomto epizodickom šialenstve zasiahne cieľ tak dobre ako divoká sekvencia titulkov. 6,5/10 ()
Film střídal pasáže, kdy mluvili stejnou řečí jako já s těmi, kde mluvil řečí úplně jiného kmene. A přesně to ovlivnilo nejvíce moje hodnocení v momentě kdy jsem dialogům a chovaní hlavních hrdinů rozuměl mě film přišel velmi atraktivní a zajímavě podaný, v momentě kdy to bylo opačně jsem jen čekal na změnu pasáže. Adam Driver je tradiční kvalitka a filmřaský se taky jedná o povedenou práci. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (9)
- Počas nakrúcania filmu náhle zomreli až traja členovia štábu. (Arsenal83)
- Lol Crawley nastúpil ako kameraman po tom, čo režisér Noah Baumbach vyhodil pôvodného Michaela Seresina. (Arsenal83)
- Noah Baumbach píše a režíruje adaptáciu knihy na filmové plátno po prvýkrát a je to jeho druhá adaptácia po tom, čo sa podieľal na scenári k filmu Fantastický pán Lišiak (2009). (molcan2)
Reklama