Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 2

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (273)

castor 

všechny recenze uživatele

Solidní tvůrce Alexandre Aja se umí vyřádit víc, to už jsme si párkrát ověřili. Zkusil to s jedním hercem a s jedním místem. Dostatečně stísněným. Ovšem nezvládl to klíčové: nedostal se hlavní postavě (a tím pádem ani divákovi) co nejvíce pod kůži. Žena středního věku se probouzí v uzamčené zdravotnické kryokomoře. Nemůže ven, neví, proč tam je a vlastně ani netuší, kdo je. Navíc jí pomalu dochází vzduch. Jasně, občas musí vytáhnout kanylu z těla, občas řeší laboratorní myši v komoře, hlavně jí ale chybí odpovědi na otázky, které (ne)přicházejí od systému umělé inteligence, se kterým hrdinka komunikuje. Aja, jenž kdysi ve vyprahlé pustině nechal zmutované potomky horníků útočit na jednu rodinku (Hory mají oči), pak nechal stovky piraní ochutnat nejedno odhalené ňadro (Piraňa 3D), později s rozčertěným Danielem Radcliffem zkusil ambicióznější látku s přesahem (Rohy) a naposledy i přes z nohy trčící zlomenou kost nechal jednoho z hrdinů vzdorovat jednomu z nejobávanějších predátorů (Kořist), dokáže vykouzlit sympaticky klaustrofobickou atmosféru a na malém prostoru je vizuálně nápaditý. Mélanie Laurent, která skvěle pracuje s mimikou i s hlasem, si zaslouží palec nahoru. Ten druhý je pro Aju, od kterého si ale pro příště přeju zase nějakou stylovou jízdu plnou krvavého násilí. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

A zase budu za misogyna. Protože po prvních pár minutách už jsem vduchu nelibě prskal "sakra to snad napsala ženská!". Protože opět další scifárna, jejíž děj se orientuje především na iracionální (a místy dost mozkorvoucí) dialogy mezi člověkem (mírně hysterická ženská) a strojem (ohavně vlezlý mužský hlas), v níž se řeší všelijaké otázky a otazníky, nastolují různá morální dilemata a vysílají různá humanistická poselství, aniž by v ní ovšem šlo primárně o nějakou tu vědeckou fantastiku. Prostě užvaněná a moralizující "one woman show" konverzačka, zabalená do scifistického oblečku. Navíc dáma v hlavní roli často po francouzsku nepříjemně přehrává. Postupně jsem ovšem ocenil pár zajímavých překvapení (dějové zvraty by byl příliš silný výraz) a taky docela obdivuju, že tvůrci dokázali natočit stominutový film v interiéru dvou tří metrů krychlových. Výsledný dojem nakonec ca průměrný. ()

Reklama

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

V jadre je to vymyslené dobre a disponuje i niekoľkými zaujímavými momentami, no nie je ich až toľko, aby to opodstatnilo celovečerný formát. Viem si pritom predstaviť, že vo forme krátkej sci-fi poviedky, a podporenej patričnými literárnymi kvalitami, by sa mohol dostaviť adekvátny účinok. Vo filmovej podobe je však sto minút priveľa a hoci dokážem akceptovať, že scenár narába s časom, ako sa mu práve hodí, predvídateľnosť diania nejde dokopy s až príliš odosobnenou réžiou, kde je problém dostať sa hrdinke pod kožu. Keď podobná látka ani na chvíľu nenapne, niečo je skrátka zle a viac než čokoľvek ma Kyslík utvrdil v tom, že Aja by mal radšej venovať žánrom, ktorým rozumie lepšie. 50% ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Ajův Kyslík mě zaujal svým komorním pojetím - "one-woman-show" Mélanie Laurent - a scenáristickou hrou s divákem, která však měla své trhlinky a slabší místa. Od začátku se mi hlavou honila různá vysvětlení, proč se hlavní hrdinka ocitla v rozbité kryokomoře, a osobně mi samotná zápletka nepřišla až tak předvídatelná. Poněkud mě však rušil "kámoš Milo", jenž fungoval v příběhu téměř jako "deus ex machina" a chvílemi házel ledabyle s vývojem děje. Rovněž by Kyslíku slušela o čtvrt hodiny kratší stopáž. Závěr filmu byl vizuálně podmanivý a titulkový hudební podkres měl rozhodně své kouzlo. P.S. Kyslík dává spojení "vidět bílé myši" zcela nový rozměr! ()

rollman1 

všechny recenze uživatele

Jednoduchá premisa+šikovný režisér+nohy nepodkopávající scénář+šikovná herečka v hlavní roli=Kyslík. Úplně v pohodě film, který ze základního děje tahá maximum a dodává divákovi přesně to, co má. Nechybí tísnivá atmosféra, zajímavá pointa a překvapivě minimálně jedna jumpscare, která dokáže nemile zaujmout. Osobně jsem spoko a těm, kteří dali Buried za 4* a tomuhle za 2*, přeji aby se ráno probudili v krabici odeslané do Bangladéže. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Ve finále se konečný odpočet času do vyčerpání kyslíku zrychluje a zpomaluje tak, aby to vyhovovalo zápletce. (Nathaniell)
  • Když Liz (Mélanie Laurent) z kryokomory telefonuje se „svou“ matkou Alice, tak ta by podle věku skutečné Liz měla být již v extrémně vysokém věku nebo po smrti. Vylučuje to její poklidnou nabídku, že se za dcerou zastaví. (TaNya_)

Reklama

Reklama