Režie:
Jan HřebejkKamera:
Martin ŠáchaHudba:
Matěj KroupaHrají:
Martin Myšička, Vincent Navrátil, Eliška Křenková, Robert Nebřenský, Jiří Lábus, Josef Prouza, Petr Prokop, Matěj Ruppert, Jiří Maryško, Jiří Bábek (více)Epizody(6)
-
Provaz (E01)
-
Spící lodě (E02)
-
Splacený dluh (E03)
-
Sekta (E04)
-
Asijská růže (E05)
-
Asijská růže - zlomená květina (E06)
Obsahy(1)
Seriál v režii Jana Hřebejka kombinuje thriller s tradicí české kriminální komedie. Váhy v rukou Spravedlnosti jsou někdy natolik zatíženy korupcí, že viník odejde od soudu bez trestu. Děj scenáristů Janka Kroupy a Jana Drbohlava přivádí na scénu partu mstitelů, kteří postrčí kola pomyslných božích mlýnů dopředu. Vždyť jak se zpívá ve známém spirituálu: „Chtěl bych aspoň na chvíli být mlynářem!“ Pokud nejde usvědčit vrahy, podvodníky a násilníky z činu, který spáchali, co jim nastražit past? Nachytat je na jiné jejich slabosti: na jejich pocit nadřazenosti, beztrestnosti, nepostižitelnosti, na jejich chamtivost a ochotu zkoušet stejné špinavé triky zas a znovu. Kriminální zápletky jsou kořeněny humorem a nadsázkou. (Česká televize)
(více)Recenze (80)
„Bylo to na hraně, ale….“ Na hraně mezi thrillerem, krimikomedií a fraškou, ale... Bývalý policista Fajt v podání Martina Myšičky předvádí místy docela ztěží uvěřitelné kousky a kejkle, přesto se při nich místy člověk docela i slušně pobaví a samozřejmě ho přitom i zahřeje u srdce, že aspoň na televizní obrazovce se boží mlýny opravdu otáčí... ()
Nemám rád polopatické vysvětlování (kamerový detail na 5 vteřin), tady navíc umocněné i slovně tím, že to pro jistotu Fait svým kolegům (a pomalejším divákům) na konci epizod celý vysvětlí. Opravdu špatné scénáristicky a herecky slabší rutina. ___ Autor tohoto komentáře byl zproštěn obžaloby, protože dle §226b hodnocení pod 3 hvězdy není trestným činem. ()
Umorousaně nevýrazné. 1) Seriál staví na podobném východisku jako o 12 let starší minisérie Vetřelci a lovci. Tam je to tajemný mstitel bezpráví pan Zahálka, zde modernější a profesionálnější tým kolem bývalého vyšetřovatele. Vždy jde o totéž: napravit jasné případy bezpráví provokací, na niž se nespravedlivě osvobozený viník nachytá. Námět je tedy jasný a záleží jen na zručném scénáři, režii a dobrých hereckých výkonech. Bohužel jak tehdy Filipu Renčovi tak i tentokrát 54letému Janu Hřebejkovi se dílo příliš nepovedlo._____ 2) Postrádám silnější příběhy, nestačí mi jen letmo načrtnuté krimihistorky na scenáristické úrovni novináře Blesku. Postrádám více vtipných akcí, i když nemohu popřít, že nějaké tu byly._____ 3) Na druhé straně nerealističnost situací i akcí mi nevadí. Tvůrci pracují s velkou nadsázkou, kterou divák musí přijmout a pak bude po této stránce spokojen._____ 4) Přesto však základním rysem je jakási umorousanost, nevýraznost, jen s občasnými pěknými okamžiky (málo jich, málo)._____ 4) 24letý Vincent Navrátil (student kriminalistiky), přitažlivý navzdory svému nadměrnému pozadí, se mi zamlouval. ()
Baví mě vizuál, herci, nápad a postupné zapracování ústředního příběhu do celého seriálu (Max Brown), nebaví mě když pasti na bídáky jsou umělé, vratké anebo rovnou protizákonné. Taková česká mission impossible, a za to má u mě tu čtvrtou hvězdu, kterou ale objektivně ztrácí slabý scénářem resp. námětem jednotlivých případů. ()
Poslední dobou nějak nemůžu s Hřebejkem najít společnou řeč,nicméně i tak jsem dal Božím mlýnům šanci a první díl mě bavil.Nebyla to sice žádná pecka,kterou bych vyhledával opakovaně,ale pokud by si seriál udržel tuhle formu,neměl bych nic proti.Bohužel ale neudržel a ve zbývajících pěti dílech jsem byl svědkem něčeho o čem nevím co si myslet.Měla to snad být parodie?Nebo nějaká místy dobře skrytá metasatira?Nebo to celé snad bylo myšleno vážně?Z indícií a z toho jak vážně se postavy berou bych tipoval třetí možnost a to je prostě špatně.Chápu,že žijeme v době,která v mnoha ohledech předčí divoké devadesátky,premiér na férovku krade,všichni to vidí a nikdo s tím nic neudělá atd atd.ale pokud Janek Kroupa zblbnul natolik ,že mu přijde v pořádku,že hlavní vyšetřovatel (který už ani navíc není u policie) může sám porušovat zákon,aby "boží mlýny" někoho semlely,je to hodně divná zpráva pro diváka.Postupem času navíc jde kvalita dolů natolik,že poslední dvě epizody vypadají,jak kdyby scénář psalo pětileté dítě a fakt sem si nebyl jistý,jestli autoři jen nezkouší co divák vydrží.A to je řeč pouze o samotném "případu".Vedle toho tu jsou totiž ještě pomyslné třešničky na dortu typu - skoro plnoletá skoro Vitenamka si bere Lábuse pro občanství,přičemž je a)úředně mrtvá a za její vraždu byl někdo (nejspíš) odsouzen b) cca pět minut před svatbou je zmíněné,že je narozená v Rumburku a tudíž má občanství od narození.Jsou to detaily,ale je jich hodně a ve výsledku jsou to další a další hřebíčky do už tak špatně udělané rakve...20% ()
Galerie (104)
Zajímavosti (41)
- Text k ústřední písni „Mlýny“ napsal český zpěvák a kontrabasista folkové kapely Spirituál kvintet Dušan Vančura, který však 16. dubna 2020 náhle zemřel. Píseň je tak věnována jeho památce. (rublik05)
- Natáčelo se v Praze a okolí, např. v Černošicích, Jesenici u Prahy či v parku zámku Štiřín. (rakovnik)
- Když se režisér Jan Hřebejk zeptal Vincenta Navrátila, jestli umí francouzsky, tak on odpověděl, že plynule. To ovšem nebyla pravda, a tak se za 10 dní musel naučit tak, aby to nikdo nepoznal. Nakonec to zvládl. (SONY_)
Reklama