Zajímavosti (24)
- Český režisér Jiří Weiss vzpomínal na jejich setkání: "Řekl jsem jí svůj názor, proč ty filmy odsuzuji. Ona mi odpověděla: 'Ale jděte! Vždyť je to všechno politika! Vy zbožňujete Pudovkina, ten přece dělal svými filmy reklamu Stalinovi! A co Michalangelo? Máte ho rád? Ten maloval Sixtinskou kapli pro papeže, který nechal hned vedle, sotva kilometr daleko, nechal upálit Giordana Bruna!" (NIRO)
- Jodie Foster od poloviny 90. let plánovala natočit o Leni Riefenstahl biografický film se sebou v hlavní roli. Přes deset let jednali s Leni, sama Jodie se s ní několikrát sešla, ale z návrhu nakonec sešlo. Jak sama Jodie řekla: „Chtěla jsem vykreslit její autentický a upřímný portrét, ale s tím ona nesouhlasila.“ Sama Leni později prohlásila, že by chtěla, aby ji hrála Sharon Stone. (kenny.h)
Muž z Vysokého zámku (2015)
- V prvej epizóde prehodí spolupracovník esesáka Johna Smitha, že zakázané filmové kotúče zobrazujú alternatívnu realitu tak presvedčivo, že by podobný film „nedokázala nakrútiť ani samotná Fraulein Riefenstahlová.“ Jedná sa odkaz na najslávnejšiu dokumentaristku nacistického Nemecka – Leni Riefenstahlovú. Za svoju kariéru nakrútila niekoľko dokumentov, ktoré oslavovali Adolfa Hitlera a nacistickú stranu. Veľmi pochvalne sa o nej vyjadril aj ríšsky minister propagandy, Joseph Goebbels. (Avathar)
Už je tady zas (2015)
- Úvodná scéna, v ktorej kamera ukazuje oblaky v perspektíve zhora nadol a pomaly prechádza do moderného Berlína, je priamym odkazom na nacistický propagandistický film Triumf vôle (1935) Leni Riefenstahlovej. (Arsenal83)
Od Caligariho k Hitlerovi (2014)
- Ukázky pocházejí zejména z filmů Fritze Langa, Ernsta Lubitsche, F. W. Murnaua, Roberta Wieneho, Georg Wilhelm Pabsta, Joe Maye, Richarda Oswalda, Dimitri Buchowetzkého, z žen Leni Riefenstahl a Marie Harder. (NinadeL)
Nákaza (2011)
- Steven Soderbergh chtěl původně spolu se scenáristou Scottem Z. Burnsem po jejich předchozím společném projektu Informátor! (2009) natočit film o německé režisérce Leni Riefenstahl, jež se proslavila dokumentem ze sjezdu Hitlerovy NSDAP Triumf vůle (1935), ale došlo mu, že by žádné studio na film nedalo peníze. Poté tedy přišli s nápadem na napínavé drama o celosvětové zdravotnické krizi. (JayZak)
Perfect Days - I ženy mají své dny (2011)
- Výraznou rekvizitou filmu je kniha o Leni Riefenstahl a díky ní se mluví i o jejím filmu Triumf vůle (1935). (NinadeL)
Valkýra (2008)
- Německým úřadům se nelíbilo, že na jejich území má natáčet Tom Cruise, nejslavnější propagátor scientologické církve, která je v zemi oficiálně považována za nebezpečnou sektu. Ministerstvo obrany proto těsně před natáčením zakázalo filmařům vstup do vojenských objektů. Místní protestantská církev pak přirovnala Valkýru k propagandistickým filmům Leni Riefenshtahl a Toma Cruise ke scientologickému Goebbelsovi, nacistickému ministrovi propagandy. Nakonec ale štáb povolení natáčet dostal. (zdeny99)
Padlé ženy (2002)
- Člen rady Arts Council na filmovém festivalu v Benátkách, Valerio Riva, protestoval proti ocenění tohoto díla, s tím že jde údajně o propagandistický film, srovnatelný např. s nacistickou tvorbou Leni Riefenstahlové. (Mariin)
Eso es (1982)
- Scéna příjezdu vlaku na berlínské nádraží je převzata z filmu Julia (1977). Scény z nacistického dokumentárního filmu Les Dieux du stade, který natočila Leni Riefenstahl během olympijských her v Berlíně v roce 1936, byly znovu použity se souhlasem režisérky, která znovu použila záběry Jesseho Owense na 100 metrů. (classic)
Tiefland (1944)
- Od samého počátku byl film koncipován jako zrcadlo k Modrému světlu (1932). Leni Riefenstahl Tiefland plánovala hned jako svůj další projekt, ale jeho premiéra byla až o 22 let později. Některé prvky ale v uplynulém čase dokázala zachovat, znovu točila v Dolomitech, a znovu spolupracovala s Mathiasem Wiemanem a Giuseppem Beccem. (NinadeL)
Tiefland (1944)
- Největším problémem filmu se po válce stalo "angažování" cikánských věznů. Zhruba 270 jižansky vypadajících Romů si v září 1940 vybrala Riefenstahl přímo ve sběrném táboře Maxglan poblíž Salcburgu a nechala je v doprovodu ozbrojené stráže dopravit na natáčení. V dubnu 1942 se pak 68 Romů z tábora Marzahn účastnilo natáčení v Berlíně. Nikdo z Romů za práci nedostal zaplaceno a všichni byli v únoru 1943 deportováni do Osvětimi, kde většina z nich zahynula. Leni vždy zarputile tvrdila, že většinou z cikánského komparzu po válce potkala a odmítala připustit jakoukoliv vinu na jejich životech. Nicméně několik přeživších věznů potvrdilo, že jakkoliv se k nim při natáčení chovala slušně, vždy pro ni představovali pouze snadno dostupný "filmový materiál" a o jejich osud se nezajímala. (kenny.h)
Tiefland (1944)
- Jeden z nejdražších filmů nejen německé kinematografie. Prvních pět let natáčení stálo přes 5 milionů říšských marek, po započtení inflace cca 22 500 000 eur dnes. Pro představu - původní kulisy vesnice nevyhovovaly Lenině perspektivě, postavit novou stálo půl milionu říšských marek, tedy suma, která odpovídala rozpočtu, za který se dal v Berlíně natočit celovečerní film. Ve Španělsku nakonec přeci jen Leni točila. V roce 1943 v Salamance natočila scénu býčích zápasů, pro kterou použila 600 býků. Ve finální verzi filmu však nebyla scéna použita. Navíc i v době, kdy se nepracovalo, byla celému týmu nepřetržitě vyplácena mzda. (kenny.h)
Tiefland (1944)
- Riefenstahl neváhala pro vznik filmu využít osobní kontakty s nacistickými špičkami. Harald Reinl - scenárista neuvedený v titulcích, Franz Eichberger - pastýř Pedro, Albert Benitz - hlavní kameraman, G.W.Pabst - neuvedený režisér tanečních scén, Arnold Fanck - objevitel a rádce. Tito a mnozí další byli díky zásahu Leni ušetřeni nasazení na frontě či jiných perzekucí režimu. (kenny.h)
Tiefland (1944)
- Jedná se o hraný film s nejdelší dobou vzniku - 14 let od začátku natáčení do uvedení. Některé zdroje uvádějí "jen" 13 let a o prvenství ho dělí s čínským Bethune (1977), ale podle životopisu Leni Riefenstahl od Stevena Bacha začalo natáčení na jaře 1940, přerušeno bylo 1944 a premiéra se konala 11. února 1954. Původně předpokládané šestiměsíční natáčení se vlivem nehod, Lenina špatného zdravotního stavu a chybného plánování protáhlo na pět let. (kenny.h)
Proč jsme bojovali I.: Předehra k válce (1942)
- Ve filmu jsou užity záběry ze snímku Leni Riefenstahlové Triumf vůle (1935). (tukomaster)
Věčný žid (1940)
- Posledních několik záběrů mladých německých mužů, pochodujících vojáků a nacistických vlajek, působící na city pro znovusjednocení a semknutí Němců, jsou vizuálně velmi podobné filmům Leni Riefenstahlové ze stejné doby. (Borrtex)
Přehlídka národů (1938)
- Aby vynikla atletická těla sportovců, dala Leni Riefenstahl vykopat přímo na stadionu šest šachet, do kterých umístnila kamery, které snímaly sportovce proti nebi. (Jirka_Šč)
Přehlídka národů (1938)
- Film mal premiéru 20. apríla 1938, v deň Führerových 49. narodenín v berlínskom Ufa Palast. Počas nekonečných ovácií sa na javisku objavuje autorka snímky a preberá z rúk vodcu kyticu bielych ľalií a červených ruží. Leni Riefenstahlová sa na krátku dobu stala najoslavovanejšou ženou nacistického Nemecka. (Raccoon.city)
S. O. S. ledovec (1933)
- Leni Riefenstahl během natáčení filmu dostala zánět močového měchýře a riskovala život, když neposlechla lékaře a neodletěla z Grónska zpět do Německa. Antibiotika nexistovala a Leni Riefenstahl měla štěstí, že natáčení vůbec přežila. Nechtěla se vzdát hlavně kvůli nenávisti k režiséru Fanckovi, který jí natáčení stěžoval a dělal nesnesitelným. (korbitch22)
Související novinky
Egon Schiele, Anne Franková
19.10.2016
Bezmála čtyři desítky filmů od historických dramat, přes thrillery, žánrové a artové filmy až po komedie nabídne již příští týden festival DAS FILMFEST. Přehlídka německojazyčných filmů odstartuje ve… (více)
Režisérka
Filmy | |
---|---|
1944 |
Tiefland |
1932 |
Modré světlo |
1926 |
Svatá hora - Madonna sněžných hor |
Dokumentární | |
---|---|
2002 |
Impressionen unter Wasser |
1940 |
Polní tažení v Polsku |
1938 |
Oslava krásy |
Přehlídka národů |
|
1936 |
Unsterbliches Marathon Olympia 1936 |
1935 |
Tag der Freiheit! - Unsere Wehrmacht |
Triumf vůle |
|
1933 |
Vítězství víry |
Střihačka
Filmy | |
---|---|
1944 |
Tiefland |
1932 |
Modré světlo |
Dokumentární | |
---|---|
2002 |
Impressionen unter Wasser |
1938 |
Oslava krásy |
Přehlídka národů |
|
1935 |
Tag der Freiheit! - Unsere Wehrmacht |
Triumf vůle |
|
1933 |
Vítězství víry |
Producentka
Filmy | |
---|---|
1944 |
Tiefland |
1932 |
Modré světlo |
Scenáristka
Filmy | |
---|---|
1944 |
Tiefland |
1932 |
Modré světlo |
Dokumentární | |
---|---|
1938 |
Oslava krásy |
Přehlídka národů |
|
1935 |
Triumf vůle |
Herečka
Filmy | |
---|---|
2002 |
Ich wollte nie so alt werden - Eine persönliche Begegnung mit Leni Riefenstahl (TV film) |
1944 |
Tiefland |
1933 |
S. O. S. ledovec |
SOS Iceberg |
|
1932 |
Modré světlo |
1931 |
Bílí ďáblové - Horská legenda |
1930 |
Peklo nad Montblankem |
1929 |
Bílé peklo |
1928 |
Das Schicksal derer von Habsburg |
1927 |
Velký skok |
1926 |
Svatá hora - Madonna sněžných hor |
Divadelní záznam | |
---|---|
2015 |
LENI - a.z. |
Kameramanka
Filmy | |
---|---|
1944 |
Tiefland |
Dokumentární | |
---|---|
2002 |
Impressionen unter Wasser |
Účinkující
Pořady | |
---|---|
2004 |
76. Annual Academy Awards |
1973 |
Je später der Abend ... |
Související novinky
Egon Schiele, Anne Franková
19.10.2016
Bezmála čtyři desítky filmů od historických dramat, přes thrillery, žánrové a artové filmy až po komedie nabídne již příští týden festival DAS FILMFEST. Přehlídka německojazyčných filmů odstartuje ve… (více)
Fanklub
(52)- e.stoner režisérka
- dusan666 režisérka
- letorost režisérka
- Humphrey Bogart režisérka
- uplnavopice režisérka
- grrant herečka
- SandroCZ kameramanka
- SupTDi režisérka
- Haakon režisérka
- Werewolf1982 režisérka
- evalotta režisérka
- evalotta kameramanka