Recenze (617)
Ave, Caesar! (2016)
Pokud chcete ten správný film z Hollywoodu, sáhněte raději po Bartonu Finkovi. Dobrá technická stránka prostě absenci jakéhokoliv nosného prvku nevyváží.
Polednice (2016)
Uskákané přechody v chování postav a přeplácaný konec podráží nohy tomuto jinak dobře natočenému… no, horroru úplně ne. Ale řekněme lekavému dramatu. Geislerová hraje dobře, ale bohužel místy prostě nemá co.
Malý princ (2015)
První půlka klidně i na pět, ale ten směr, jakým se film vydá v té druhé. No, no nevim no. A taková je to škoda. Některé nápady jsou neskutečně nápadité a animace – především v částech představujících knihu – je na velmi vysoké úrovni. Ještě by tomu asi trošku pomohl anglický dabing, ale s tou nešťastnou druhou polovinou se smířuje těžko.
The Death of Yugoslavia (1995) (seriál)
Dokument zajímavý především díky době vzniku. Tím, že ho BBC vysílala již v roce 1995 tu jsou náhledy z obou stran, což už samo o sobě přidává na objektivitě. Drobné tendenčnosti se sice ani tady nevyhneme, v rámci možností jde ale o velmi podrobný popis událostí, které na celou dekádu ochromili velkou část Evropy.
Kam čert nemůže (1959)
Příjemná komedie s neodolatelnou Janou Hlaváčovou a výborným triem Horníček Sovák Brodský. Jednou za čas v neděli dopoledne nemůžete s tímhle filmem šlápnout vedle.
Nikdo mě nemá rád (1959)
Paříž z trošku jiného úhlu pohledu v tak civilním provedení, až to okouzluje. Místy sice krapet utahané, ale celkový dojem rozhodně dobrý.
Archer (2009) (seriál)
Po prvních pár dílech až na výjimky neskutečně odvázané, praštěně vtipné a prostě… na nic si nehrající stylový seriál.
Český žurnál - Matrix AB (2015) (epizoda)
Bizarní. Oběd s Jeanem Renem a závěrečná pětiminutovka asi nejzajímavější, celkově ale velmi dobře zpracovaný portrét muže, na kterého snad už nikdy takhle dlouho v kuse nebudu muset koukat.
Sicario: Nájemný vrah (2015)
Jestli někdo v dnešní době využívá film v plné míře ve všech jeho složkách, je to právě Denis Villeneuve (a Paul Thomas Anderson, ale o tom zase někde jinde). Sicario je pomalý, nepříjemný a neskutečně hutný film, který se nebojí jít proti všem šablonám klasických hollywoodských thrillerů. Herci jsou do jednoho výborní, Deakins vládne, soundtrack už duní ve sluchátkách… a já stále přemýšlím, jak mě tenhle film mohl udržet napjatého v sedačce od začátku do konce tím, co se nestalo.
Munro (1961)
Posledních pár vteřin odšmiknout a bylo by to za čtyři. Satira nicméně i tak trefná.