Recenze (4 769)
Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023)
Důvod, proč pořád koukám na Marvel, je upřímně řečeno ten, že se nechci vzdát časové investice, kterou jsem do toho už vložil, a možnosti o tom psát a vydělávat penízky. Ale tohle mě asi zlomilo. Představa, že budu muset v kině ještě někdy prosedět něco tak zbytečného, prázdného a nudného mě děsí.
Aftersun (2022)
Jedna scéna může udělat film. A závěrečná montáž na remix Under Pressure je jedním z nejsilnějších a nejvíc zdrcujících filmových okamžiků za hodně dlouhou dobu. To, jak k ní celý film nenápadně směřuje, aby udeřil, je úžasné. Wells ukazuje na debutantku nebývalý cit. A Meskal bud brzo sbírat Oscary. Ne letos, ale brzo.
Dealer (1996)
Tenhle film pro mě přišel ve chvíli, kdy jsem nad Refnem nadobro zlomil hůl. Není nic lepšího, než se vrátit na začátek. Dravé, energické, plné života a otevřené překvapivě mnoha interpretacím. Nejspíš jeho nejlepší film.
Marcel, ulita s botami (2021)
Agresivně roztomilé, člověku to musí sednout. A jsem přesvědčený, že tohle je námět pro sérii kraťasů, nebo spíš pro jeden kraťas, snaha roztáhnout to do celovečerní podoby a popracovat svět tomu jen ubírá tomu neuchopitelnému odcizení, které mušle v lidském světě evokuje.
Kodaňský kovboj (2022) (seriál)
Refn došel k naprosté inflaci svého stylu, kdy nabízí 10 hodin zase toho samého a já umírám nudou. Úmorné, ne tak chytré, jak si to o sobě asi myslí, a v první řadě především okoukané.
á-B-C-D-é-F-G-H-CH-í-JONESTOWN (2022)
Prvních deset minut jsem byl dost vyděšený, že mě čeká dětinská 90s MTV "já nejsem ovce" kontrakultura, ale naštěstí když se přejde k samotnému projevu, všechno to zapadne dohromady a já si to náramně užil. Místy to bylo hypnotizující.
M3GAN (2022)
Tři hvězdy jsou v podstatě nadhodnocení, remake Chuckyho z roku 2019 zvládl podobný příběh o řád lépe. Ale chápu, že to je film pro děcka, která si tuhle prodlouženou epizodu Black Mirror užijí a já jim to přeju.
Amsterdam (2022)
Občas tu probleskne lepší film, kterým to mohlo být, ale to nic nemění na naprostém fiasku, jímž je tahle monstrozita perverzně fixovaná na slavná hollywoodská herecká jména, jako by na nás Russell flexoval, koho dostane do filmu. No snad si to užil, bylo to nejspíš naposledy. A co to probůh bylo, Lubezki? Tos sežral žlutou temperu nebo co? Ani koukat se na to nedá!
Kaleidoskop (2023) (seriál)
Celkový potenciál nevyužitý, protože myslím, že když premisou konceptu je, že si můžete pouštět epizody v libovolném pořadí, neměl by divák dojít k zjištění, že na tom pořadí vlastně nezáleželo - potřebovalo by to líp pracovat s rekontextualizací a dávkováním informací. Jinak ale pěkný heist.
Babylon (2022)
Velká chyba, že na konci začne Chazelle pouštět ukázky ze Zpívání v dešti, aby ukázal, že jiný film to za půlku času zvládl o tolik lépe a bez toho, aby ze mě vysál život. Ani nevím, jestli to měla být dekonstrukce pozlátka, nebo jeho oprášení, ale snad žádný zaláskovaný metafilm si tak málo nezasloužil sebedojímavou závěrečnou montáž historie filmu. Mám rád excesivní exhibice, ale tohle je spíš úmorné. A ten podivný nice guy vibe z hrdiny platonicky imprintovaného na Margot Robbie, kterou neustále zachraňuje, a která by byla o tolik šťastnější, kdyby pochopila, že on je pro ni ten pravý, byl takový ulepený.