Recenze (3 654)
Osadné (2009)
Sympatický pohľad do života jednej odľahlej komunity na čele s dlhoročným starostom a veľmi milým pravoslávnym kňazom. Filmu nemožno uprieť zábavnosť, príbeh, myšlienku a príjemnú dávku nostalgie za zašlými časmi, ale všetky tieto veci sú režisérsky nedotiahnuté a roztrieštené. V podstate ide o rovnakú vec, ktorá mi vadila pri Iných Svetoch. Keď sa pozerám na oba filmy, tak vidím, že mali na viac, ale akosi končia na polceste.
Satanico Pandemonium: La Sexorcista (1975)
Amatérska réžia (akože budovanie napätia = dlhé zábery na kláštor, či na chodiace sestry), biedni herci, strašný nezmyselný dej, nudná erotika i násilie, žiadna atmosféra, proste nič. Záverečný deus ex machina ma nechal chladným. Bohužiaľ film nie je natoľko zlý, aby bol zábavný, i keď nejaké momenty sa nájdu...
Zpátky do školy (2009) (seriál)
Úžasne napísané postavy, skvelé zápletky, brilantný casting, popkultúrne odkazy a jemná sebaparódia. Chevy Chase ma našliapnuté na riadny comeback - priam exceluje... tak ako všetci ostatní!
Taková zvláštní rodinka (2001)
Vzostup, pád a znovuzrodenie jednej absurdnej rodinky v bizarných kulisách a kostýmoch a v ešte bizarnejších životných situáciách. Wes Anderson je génius a úžasný rozprávač. Kto dokáže tak krásne a absurdne rozprávať o tradičných rodinných hodnotách?
Bestián: Kupředu, zpátky jen krok! (1999)
Na Black Adder až príliš predvídavé. Až príliš sa to podobá na obdobné time travel filmy, kde je strašne veľa historických postáv a gagy sa týkajú toho istého. Na druhej strane aj tu dokážu Curtis a spol. prekvapiť - napr. pasáž s Williamom Shakespearom. Poteší účasť v podstate celého hereckého ansámblu (až na to, že McInnerny hrá Darlinga a nie Percyho), ale nezmení dojem toho, že ide len o akýsi vývar z toho, čím bol typický pôvodný seriál.
Černá zmije - Černá zmije IV (1989) (série)
Asi najslabšia séria. Vidieť dochádzajúci dych. Oholený Baldrick vyzerá čudne, Tim McInnerny je v role, ktorá mu nedovoľuje vyniknúť a trademarky série (napr. nekonečné Black Adderove prirovnania) začínajú trošku vadiť. Napriek tomu sa jedná o vynikajúce zakončenie série. PS: Z konca posledného dielu mi zovrelo hrdlo...
Černá zmije - Černá zmije III (1987) (série)
Jediným negatívom tejto série je, že Tim McInnerny neobsadil žiadnu z hlavných rolí a iba sa pár krát ukáže v tých podporných. Inak je to opäť vynikajúca dobová fraška s pár vtipmi do súčasnosti. Sort off Baldrick!
Černá zmije - Černá zmije II (1986) (série)
A zrodila sa legenda... Black Adder tak ako ho milujeme - uštipačný, sarkastický, prefíkaný, chytrý a pekelne zlovestný. Najlepšia séria. Miranda Richardson je na zožranie. A Tim McInnerny ako Percy je brilantný.
Černá zmije - The Black Adder (1983) (série)
Black Adder sa v tejto sérii síce správa ako kus vola, ale jednotlivé vypointované scénky sú absolútne dokonalé. PS: Netreba čakať žiadnu sofistikovanú frašku na britské dejiny, iba brilantný britcom v historickom pozadí.
Darjeeling s ručením omezeným (2007)
Námet skvelý, casting úžasný, lokácia nádherná ... ale scenár otrasný. Mohla to byť ďalšia klasická (sebavykrádajúca?) andersonovská rozprávka o znovunájdení jednej bizarnej rodinky v polobizarnom svete, ale námet na výborný film nestačí. Chcelo to, aby každá jedna scéna fungovala sama o seba a aby neboli na seba len tak naukladané, ale mali aj hlbší súvis a prepojenosť, chcelo to viac magických momentov a originality... chcelo to položiť do šuflíka a vytiahnuť o rok. PS: Inak keď sme pri Darjeelingu - moja obľúbená čajová oblasť! Čaj za 100%, film za 70%.