Recenze (3 654)
Ministerstvo strachu (1944)
Pohlcujúce tajomstvo jedného koláča je možno prezradené priskoro, ale aj tak je to skvelo vystavaná a zamotaná noirovka. Svojimi motívmi ideálny materiál pre Hitchcocka.
Crime Wave (1954)
Príjemne krátke béčko s na noirovské pomery sympatickým hrdinom, ktorý sa chce držať preč od zločinu, ale bývalí kumpáni ho so sebou ťahajú dole.
Třetí muž (1949)
Rozum vraví 4* ale srdce 3*. Je to bezpochyby skvelý noir zasadený do povojnovej Viedne, ale tá hudba strašne ale strašne uberá na atmosfére. A Orson Welles je vo filme asi 15 minút.
Krycí jméno U.N.C.L.E. (2015)
Priemerný blockbuster s krásnymi kostýmami a výpravou 60tych rokov.
Velikonoční přehlídka (1948)
Má to krásne farby, kostýmy sú nádherné, aj viaceré piesne sú chytľavé, ale príbeh je strašná nuda.
Objížďka (1945)
Vynikajúca jednohubka s množstvom exteriérov vrátane nádherných záberov na púšť v okolí Arizony. Príbeh je síce jednoduchší, ale tajomstvo je dobre nadávkované a film má adekvátnu stopáž.
Asfaltová džungle (1950)
Priemerný heist bez atmosféry, na ktorom je najlepšia čarovná Marilyn vo vedľajšej role.
Bouřlivá dvacátá léta (1939)
Matka všetkých epických gangsteriek s bohovským Cagneym a so skvelým príbehom, ktorý rámcuje celé obdobie od konca prvej svetovej vojny až po Veľkú hospodársku krízu.
Svědek obžaloby (1957)
Famózna súdna detektívka s množstvom hlášok, fantastickým castingom a bohovským noirovským rozuzlením.
Nebudou mi věřit (1947)
Presne ten typ noirovských príbehov, ktoré mám rád. Krásne nesympatické postavy, smrť, sexuálne dusno a zápletka plná zvratov. Škoda, že to do rúk nechytil šikovnejší režisér.