Deníček (11)
Tak jo
Možná jsem po víc jak roce trošku rehabilitovanej a lowkey zpátky. Možná prostě nemůžu za boha najít jinej web, kde bych trackoval seriály. Kdoví.
Relativně příjemných 12 let
Mizím z CSFD. Můj profil víceméně zamrzne, nebudu dál hodnotit ani komentovat.
Dlouhodobě jsem přemýšlel o tom, že mi zdejší hodnotící systém vlastně nevyhovuje. To není nic proti CSFD, jen se konceptuálně míjí s tím, co potřebuju. Na inspirativní diskuze pěstuje moc toxický prostředí a minimální organizaci příspěvků, na osobní filmovej deníček postrádá statistický funkce. Tenhle implicitní popularity contest mě nutí všechno systematicky hodnotit, takže je nejvyšší čas vypadnout.
Kdyby něco, cinefilní potěšení mi přináší občasný užívání letterboxd, takže budu tam.
Čau!
2019
Pořádný degustační menu roku 2019. Deset mých nejoblíbenějších filmů v tematickým párování. Protože když už v kritických reportech z Varů frčela gastronomická přirovnání, proč to v nich nedojet.
1. Vrcholně uspokojivý a dlouhou dekádu připravovaný superhrdinský konfit Avengers: Endgame jde nejlíp v doprovodu podvratného Skleněného, tohle albedo je sice pod chladnou slupkou Gioulakisovy kamery, ale Shyamalan je poslední čtyři roky ve skvělý formě.
2. Dvě nejchutnější fusion rolls roku spojily to nejlepší z japonských příběhů v jejich amerických adaptacích – Alita: Bojový Anděl bezmála dokonale převyprávěla složitou mangu i devadesátkové anime, Godzilla II Král monster se zas nezastavil v obsedantní snaze navázat na poetiku studia Toho ve druhé polovině padesátých let.
3. Tematické casserole zase nabídlo Rumunsko a Francie v koprodukci s Německem. Petzoldův Tranzit na jedno místo hází několik promyšlených nejasností a v sofistikované variaci Casablanky komentuje nejen uprchlickou krizi, ale také pomíjivost přítomnosti. Evropský hlavní chod roku. Pekáč plný desítek surovin pak připomíná vězeňská cela v rumunské Vazbě, na jejímž omezeném prostoru se otevírá nespočet palčivých otázek.
4. Na povrchu autorsky sevřené a pevné koncepty, uvnitř uspokojivě jemné obracení se k minulosti, takové jsou letošní galantiny od Quentina Tarantina a Tima Millera. Tenkrát v Hollywoodu nabízí jeden z nejuspokojivějších konců dekády, přičemž jeho fáš tvoří geniálně ironizovaná rekonstrukce dobové poetiky, Terminátor: Temný osud zase z Arnieho modelu dělá modelového autistu s naučenou empatií. Nádherné hlavní chody.
5. Oživení dnes už vlastně přežitých postupů přišlo ze Spojených států v až obsedantní adaptaci kingova Doktora Spánka, v němž Mike Flanagan znovu dokázal, že je mistr současného hororu. Tenhle nový twist na staromilské strašení – s důsledností budující Kingův fikční svět i Kubrickovu poetiku – je víc než uspokojivá hororová pečínka en papillote. Zahlerovo Na špatné straně zase chytře provokuje a dráždí, nejen důmyslným obsazením Mela Gibsona. Kolem vynikající zápletky jsou garnýrovány samostatné scény seznamující nás se světem, ale dokonce podvracející naše žánrová očekávání.
Jako vynikající kanapky se vyplatí zmínit uzené Skryté město, české Vlastníky, sytý junk food jménem Hellboy a dlouho dušenou Manželskou historii. Asii pak dodám v samostatném shrnutí pro zahraniční web. O nejlepších zahraničních i českých filmech jsme si povídali taky na Vltavě.
Seriály
Hlavní chody: The Mandalorian (1. série), Star Trek: Discovery (2. série)
Přílohy: Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. (6. série), Kingdeom (1. série), Stranger Things (3. série), Rick a Morty (4. série), Ultraman (1. série)
Dezerty: One-Punch Man (2. série), Servant (1. série), Silicon Valley (6. série), Temné léto (1. série)
Hudba
1. O God who avenges, shine forth. Rise up, Judge of the Earth; pay back to the proud what they deserve (The Body)
2. Legends from Beyond the Galactic Terrorvortex (Gloryhammer)
3. 1000 (Hugo Toxxx)
4. Spiritual Instinct (Alcest)
5. ICY (Saweetie)
6. uknowhatimsayin¿ (Danny Brown)
7. Hallucinogen (Blut Aus Nord)
8. Cairn (Mizmor)
9. Fever (Megan Thee Stallion)
10. The Practice of Love (Jenny Hval)
Smrtící playlist mých fav songů
Videohry (ne nutně letošní, jen nejoblíbenější z těch, který jsem hrál)
1. Opakovaně Stardew Valley (PC) // Firewatch (PC, XONE)
2. Hellblade: Senua's Sacrifice (XONE)
3. Magic the Gathering Arena (PC)
4. Super Mario Odyssey (Switch)
5. Gears of War 1-4 (XONE)
6. Assassin's Creed: Odyssey (XONE)
7. INSIDE (XONE)
8. Doom (XONE)
9. everybody's sad VR (PC)
10. Phoenix Wright: Ace Attorney (NDS)
Tak zas za rok.
Konec dekády
Jako největší basic bitch si tu uložím seznam svým nejoblíbenějších filmů uplynulé dekády.
2010: Počátek || New Kids Turbo || TRON: Legacy
2011: Sucker Punch || Strom života || Manborg
2012: Lincoln || Drogová válka || Stemple pass
2013: Iron Man 3 || Velmistr || Jaký otec, takový syn
2014: Godzilla || Cesta na Západ || Zátah 2
2015: Šílený Max: Zběsilá cesta || Spectre || Kupředu smrtelně pomalu
2016: Warcraft: První střet || Rogue One || Ztracené město Z
2017: Star Wars: Poslední z Jediů || Třetí vražda || Dobrý časy
2018: Roma || Predátor: Evoluce || Na špatné straně
2019: ?
Videoklipy 2019
Konec roku. Moje nejoblíbenější videoklipy. Tak.
1. Tim Heidecker - When I Get Up
2. GLORYHAMMER - Hootsforce / Gloryhammer
5. Preoccupations - Compliance
6. Emiko Shibamura - Akindo Fighter
7. A$AP Rocky - Kids Turned Out Fine
8. The Chemical Brothers – Eve Of Destruction
10. Kanye West - Closed On Sunday
-
12. MUNICIPAL WASTE - Breathe Grease
Filmy 2018
Kratší verze:
1. Roma
2. Mission: Impossible - Fallout
3. Zmenšování
Asie:
1. Třetí vražda
3. Manhunt
4. Killing
Delší verze (se seriály a hudbou) na blogu.
A povídání o letošních světových filmech na Vltavě.
Videoklipy 2018
Už se blíží konec roku a to znamená úplně zbytečný, ale nádherný žebříčky. Tady je krátkej seznam letošních videoklipů, který moc miluju.
3. Tyler the Creator - OKRA + SEE YOU AGAIN
5. Kendrick Lamar, SZA - All The Stars
7. Migos x Tasty Whip Up Stir Fry
_
11. Kali Uchis - After The Storm
14. A$AP ROCKY X TYLER THE CREATOR - POTATO SALAD
15. Zagami Jericho: Invitation
_
Last minute přídavek: IN FLAMES - I Am Above
KVIFF 53
Filmy 2017
Kratší verze:
2. 3/4
3. Star Wars: Poslední z Jediů
4. Dunkerk
5. Dobrý časy
A povídání o letošních světových filmech na Vltavě.
+ Povídání o českých filmech a seriálech.
Videoklipy 2017
Navazuju na Steadicamův seznam letošních videoklipů. Takže tady jsou nějaký, který jsem si zamiloval.
1. Tyler, The Creator - Who Dat Boy
2016
Krátké shrnutí toho, co jsem viděl v roce 2016 zde.