Oblíbené filmy (10)
Duna (1984)
Napoprvé nedokoukáno, ale během roků 2021 a 2022 se z toho stal jeden z mých nejoblíbenějších filmů, ta paralela s aktuálním vývojem světa je neskutečná ❤ ... Spáč se musí probudit! Už jsem to viděl aspoň 20x a stále neomrzelo. Nová Duna asi bude věrohodnější předloze, ale přestala mě bavit už napodruhé. Druhá část Duny od Villeneuva jde ve svém megalomanství a přesnosti adaptace asi ještě dál a nabízí lepší vykreslení některých postav, ale její podstata na Lynchovu verzi stále hodně ztrácí. VIVAT LYNCH. Vtipné je, že sám Lynch tento svůj film považuje za nejméně povedený. Já si myslím opak! Otče, Spáč se probudil. (Knihu jsem zatím nečetl, ale asi se na ni brzy vrhnu při všech těch kritických hodnoceních čtenářů to musí být snad ještě větší pecka! ... EDIT: Knihu jsem trochu prolistoval a asi ji radši číst nebudu.)
V jako Vendeta (2005)
V je přece římská pětka, tak tady nemá cenu počet hvězdiček moc řešit. Film stojící na perfektním scénáři a zajímavé stylizaci se zamaskovaným hrdinou v čele, který od začátku do konce vytváří výborný dominový efekt. Je tu docela dost komentářů o chybějící akci, nedostatečném vykreslení totality apod. - ale tenhle film je dle mého hlavně o pomstě a překonání vlastního strachu a v tomto ohledu je V jako Vynikající. Po podrobnějším zkoumání lze nalézt ve filmu spoustu historických a symbolických odkazů. Dokonce mi to přišlo i lepší než komiks, podle kterého je to natočené. *** Ve zkratce: V.
Fontána (2006)
Medatitivní zamyšlení nad smyslem lidského bytí. Geniální hudba, obrazové orgie plné života, lehce komplikovaný příběh, který však při troše trpělivosti nabízí skvělý zážitek. Po třetím zhlédnutí měním ze 4 na 5 hvězdiček a dávám do TOP 10. S každým dalším zhlédnutím mi to přišlo lepší a lepší...*** Ve zkratce: Umírat je někdy fajn.
Škola demokracie? (1997)
Nejlepší dokument, jaký kdy Česká televize a možná i jakýkoli český filmař natočili. Akorát místo získávání Oscarů jej někdo potopil a velmi těžko se k němu dnes dostává. Zhlédnout jej můžete na http://www.youtube.com/watch?v=UqK2CXeL_xE
Střihoruký Edward (1990)
Emotivnější film jsem zatím neviděl. Výborná stylizace. Výborná hudba. Výborný Depp. Výborný Burton!
Zahrada (1968)
Pár slov, jeden barák se zahradou, plot z lidí, kompost, jeden pán, jeho žena a jeden host. Nestačí? Ale Švankmajer z toho mála postavil geniální krátký film s velkým emočním a nádrámcovým obsahovým bonusem, který by se nevešel ani do dvouhodinového filmu. Pro mě nejlepší český film všech dob. *** Ve zkratce: Zahrada nemusí být plná stromů a zeleniny. Nejdůležitější je kompost.
Naprosto osvětleno (2005)
Trabant + Tračimbrod + slunečnice = originální film s dokonalou atmosférou. DVD s filmem nezapomeňte uložit do plastového sáčku a připíchnout na nástěnku.
Most do země Terabithia (2007)
TOP 10 Silný a zajímavý příběh zahalený do oblaků tajemna a dětské představivosti. Vynikající výkony mladých herců. Propojení reálného a fantastického světa je realistické a magické. *** Ve zkratce: Mějte mysl otevřenou.
Muž v ohni (2004)
Dojemný, ale nepodbízivý, akční, ale ne béčko, velkolepý, ale nikterak kýčovitý. *** Ve zkratce: Crýzáááček!!!
Neboj, jsem v pořádku (2006)
Na první pohled nenápadný a slušně udělaný film. Ale když to skončí a vy si přetočíte zážitky z filmu, tak vám dojde, že tohle není jen tak ledajaký film. *** Ve zkratce: Ooo Lili... //TOPfilm (sehnat v originálním znění a kouknout znovu)