Recenze (2 549)
Spectral (2016)
Čistokrevná military sci-fi točená v Maďarsku a na Slovensku za pár šušňů. Vizuální stránka je prvotřídní. Boseho-Einsteinův kondenzát je vysvětlení přesně na hranici uvěřitelnosti, kterou jsem u těchto filmů ochoten akceptovat. Badge Dale solidní do chvíle než začne ze šrotu stavět plazmové pušky, pak jde důvěryhodnost jeho postavy do kopru. Akční scény jsou opravdu vydařené (& Tatrovky potěší), především finále a extrakce na náměstí. Příjemné překvápko.
Lilo & Stitch (2002)
Fantastická Disneyovka, která na klasické rodinné hodnoty roubuje násilí, mimozemšťany a zbraně. Hášky se jen sypou. Hawaii serfování a hula hula tanečky tu jsou, ale spíš to staví na outsiderovství a divnosti. Dospělí se budou bavit stejně jako dečka. Navíc to očividně dělali to fandové Elvise.
Superman: Red Son (2020)
Vadí mi odklon od Millarova komiksu v klíčových aspektech děje a překroucení v něm prezentovaných ideologických myšlenek a vlastně i pointy. Jako pohádka je Rudá hvězda ale velmi podařenou variací na Supermanovský mýtus. Se skvělou akcí a řádně temnou atmosférou. Vrcholem zůstává střet s Batmankovem.
Půjčovna masa - Série 2 (2020) (série)
Slabý odvar první série. Překombinovaný příběh a méně charismatické pouzdro ještě kazí očividné šetření na výpravě. Lepenkové kulisy a laciné triky Harlanova světa jsou ve srovnání s Blade Runnerovskou Zemí směšné. Ubylo nahoty a bohužel i Dichen Lachman. Akce chaotická a nepřehledná. Jediná slušná a pochopitelná postava je Poe. Koukat se na to dá, ale spíš jde o promarněnou šanci.
Půjčovna masa - Pohřběte mě za mrtva (2020) (epizoda)
Levné a papndeklové. Pokles kvality maskují rádoby tajemným příběhem, ale už nějakou dobu to přestává dávat smysl. Mackie je pouzdro na vyhození.
Zabiják proti své vůli (2019)
Bratříček Cranků, který Stathama nahradil Harry Potterem v županu s pistolemi přibitými k rukám. Scénář je jak od zvrhlého školáka, který právě objevil Cypress Hill, ale zfilmovaný je s chutí a neuvěřitelnou dravostí. Zaujme hlavně zajímavým vizuálem a našlapanou akcí. Chvíli sice trvá než se to rozjede, ale veskrze jde o zábavnou jednohubku, která pobaví. Asi má jít o jakýsi budíček pro mileniály, aby zahodili mobily, popadli pistole a šli radši zabíjet lidi.
1917 (2019)
Vizuálně dokonalé. Deakins znovu překonal sám sebe. Rejža/scenárista/producent Mendes, který poslepoval vyprávění svého dědečka a sestavil kolem něj příběh, do 1917 vložil srdce. Technická preciznost a iluze nepřetržitého záběru dělají z celého snímku neuvěřitelně intenzivní zážitek, který ukázal, že má válečná tématika stále co říct i modernímu publiku. Přesto, ale nezapomíná přednést hluboce lidský děj v němž nejsilnější scénou je recitování básničky kojenci v temném sklepě kdesi ve Francii. Newmanova hudba silná až z ní místy mrazí.
Staříci (2019)
Nejlepší český film za posledních několik let. Formálně skvěle natočený snímek o pomstě okořeněný tím, že zabijákům je okolo osmdesáti. Problémy s orientací, pamětí, nebo upoutání na invalidní vozík jsou prostě jen překážky, které váleční veteráni překonávají s urputností sobě vlastní. Herecké výkony jsou bravurní, oběma protagonistům nejde nefandit. Cynické hlášky kontrastují se všemi děsy stáří a cestu pitoreskním světem korunuje smích ničemu v domově důchodců. Co se sakra se světem stalo? Klobouk dolů před Duškem a Provazníkem, že nesklouzli ke komedii a zachovali vážnost situace. P.S: Schmitzer je v podstatě Punisher na vozíku.
21 mostů (2019)
Černýmu panterovy umlátili tátu a tak v řadách policie čistí ulice o něco důkladněji než jeho kolegové a radši padouchy ukončí, než aby je vzal do vazby. Ideální člověk pro hoňku po Manhattanu se dvěma zloději, kteří postříleli osm policajtů a zmizeli s padesáti kily neřezaného kokainu. Akční klasika (přestřelky jsou pěkně přehledné, honičky svižné) v druhé půli malinko změní směr a je mnohem chytřejší než se na první pohled zdálo. Hlavně stále skvěle odsypá. Morální závěr paradoxně z hlavního hrdiny vůbec nedělá dobrého člověka jako spíš skvěle fungující stroj sloužící k prosazování moderního světového řádu.
Gulliverovy cesty (2010)
Pár dobrých fórů tam bylo, ale celkově dost slabá Blackovina. Závěrečná bitka s robotem to úplně zabíjí.