Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (3 288)

plakát

Noc démonů 2 (1994) 

Schválně jsem vynechal jedničku s tím, devadesátkové béčko bude jistě lepší než osmdesátkové. Že budou vymakanější triky a tvůrci se poučí z chyb prvního filmu. Jak naivní představa....resp. moc nevěřím, že jednička byla horší. Kritéria castingu byla v případě dívek daná atraktivitou a ochotou ukázat prsa, v případě kluků snad jen schopností zapamatovat si text. Problém je samozřejmě ve scénáři a režii. Ten film je totiž 80% stopáže otravně nezáživný. Zbylých 20% si pro sebe kradou solidni masky a postava sestry Glorie. Stupidní béčko, jako stvořené pro druhou hodinu ranní na nějakém pofidérním TV kanálu.

plakát

Láska na kari (2014) 

Vhodnější název by byl Láska na Grenadýrmarši. Režisér Švéd, knižní předlohu napsal Kanaďan, scénář Brit, herci jsou Francouzi, Indové i Američan. A to vše v koprodukci se Spojenými arabskými emiráty...a nadabováno do češtiny. Těžko by jste našli jiný, takto multikulti filmeček. Svým způsobem je to pohádka o ideální integraci imigrantů. Óbroptimisticky laděný příběh, ve kterém přes výrazné kulturní rozdíly a počáteční těžkosti, záleží hlavně na talentu, vytrvalosti, toleranci...a lásce. Že vás z toho Grenadýrmarše začalo bolet břicho? Jasně, zní to průjmovitě, ale pokud přepnete to typicky české xenofóbní nastavení do polohy OFF, tak vás nutkání hejtit přejde a možná se budete dokonce i bavit. Nějakou dobu jsem byl kuchař a dlouho jsem pracovat ve firmě na zpracování koření. Tématicky jsou mi filmy o vaření velmi blízké. Takže i když to není bůhvíjaká komedie, sledovalo se mi to příjemně. Nečekejte ale žádné scénáristické záludnosti...děj je pro žánruznalého diváka daný, jako dvěstě let starý recept na holandskou omáčku. Takže žádná originalita ani překvapení. Dostanete kvalitní omáčku, kterou vám naservírují sympatičtí herci a herečky. Jsem s tím OK...taky jsme mohli místo Grenadýra dostat svíčkovou s bramborovým salátem. Stejně jako v předchozím případě, bych potřeboval spíš desetibodovou škálu. Tři hvězdy jsou málo, čisté čtyři moc. Dal bych 6/10. Ale dobře, abych zalátal díru po Verbalově "hodnocení", tak ještě jednou zaokrouhlím nahoru. PS: Spielberg jakožto producent? Nechápu.

plakát

Chceš mě, chci tě (2009) 

Na tomto filmu je zřejmé, jak hodně se toho za patnáct let změnilo. Přestože je to "pouhá" komedie a ne sociologická studie, nebo vědecké pojednání, hardcore feministkám se u takových filmů otevírají kudly v kapsách a povykují o sexismu, stereotypech...tvůrci dělají z žen objekty sexuálního chtíče, ten film má škodlivý obsah a navíc...navíc v něm není žádný Afroameričan, lesbičan, nebo aspoň genderový nerozhoda. A to prosím napsaly ženy. Pro jistotu jsem provedl zálohu, kdyby se cenzura rozšířila z knih i na filmy. Přitom jde o úplně pohodovou komedii, kde se kočkují na první pohled typická americká fuchtlie se svými nerealistickými požadatky na partnera a na první pohled typický představitel proutkaře, jenž v ženách nevidí víc, než dočasné úložiště pro svou virguli. A samozřejmě jak už to tak nejen v komediích bývá, po první dojmu následuje poznání, že je to trochu jinak... . Nicméně ano, spousta z toho co zazní funguje a můžete to okecávat jak chcete. Resp. ještě zatím funguje. Pokud se tomu dokážete zasmát, nejspíš se z vás ještě nestala oběť vztahové apokalypsy a máte předpoklady najít si partnera. A pokud se této komedii dokážete zasmát i s partnerem, hýčkejte si to, samozřejmost to není. Závěr filmu je sice klišoidní a hollywoodsky uslintaný, ale stejně ty čtyři dám...sedlo mi to do nálady.

plakát

Stará panna (1972) 

Film je v principu "pouze" shluk informací audiovizuálního charakteru. Jak prosté a především nudné by ale bylo, kdyby existoval jen jeden způsob jak je divákovi doručit. A to nemluvím o tom jaké by bylo, kdybychom ty informace všichni rozkódovali přesně tak, jak tvůrce zamýšlel. Třeba tento film. Tohle není zpráva v láhvi pro každého. Kdepak, tady obsah rozklíčují jen ti, kterým je určen. A není to nutně jen o věku, nebo genderu. Nemusíte mít odžito aspoň čtyřicet let, jako hlavní postavy. Vlastně si myslím, že dnešní generace introvertních osamělečků má větší šanci porozumět, než společensky ukotvení přezralouši. Je to velmi subtilní filmeček o jednom dovolenkovém týdnu, ve kterém se ledacos stane, nebo taky nestane....důležité je spíš to, co se během něj děje jedné staré panně v hlavě. Pomalinkaté roztávání může být i návodem pro muže, aby byli s introverkami trpěliví, ale současně rozumně neodbytni(haha, chápu). Vím o čem píšu, takže je zřejmé, že jsem jeden z mnoha cílovkářů, kterým je tento film určen. Ale věřte, že i méně atraktivní ženy než Muriel, za tu snahu stojí. Annie Girardot bylo v době natáčení jednačtyřicet a vypadala (i přes tu blond hlavu) skvěle. Charisma, nedostupnost, inteligence....brutální kombinace, kterou ustojí jen muž typu Philippa Noireta...charisma, bezprostřednost, vyzrálost a nebojácnost. Tento film vám sám nic nedá. To dobré si z něj musíte extrahovat sami. A nejlíp to půjde introvertům. Pokud čekáte klasickou komedii francouzského typu, hrozí zklamání.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

S prequely to je ošemetné. Vyžadují scénář, který zohlední fakt, že divák zná "budoucnost". Scénář, který nedělá z diváka blbce a nesnaží se ho přimět strachovat se o "nedotknutelné" postavy. V tomto ohledu tvůrci obstáli na výbornou, MadMaxworld rozšířili, doplnili, využili toho co fungovalo v předchozích filmech a troufám si říct, že se tentokrát vyhnuli několika přešlapům, které mi v Šílený Max: Zběsilá cesta vadily. Ano, jsem jeden z těch zmetků, kteří si před devíti lety dovolili plácnout "jednomu z nejlepších blockbusterů 2015", pouhé tři hvězdy. S odůvodněním, že nejsem fanda ani předchozích MM filmů, že mě tento typ přestylizovaného a přeakčního postapa moc nebere... . Nicméně ocenil jsem zpracování. Což tady musím udělat taky...velké smeknutí buřinky před dědou Millerem. Dynamický, audiovizuálně bezchybný film, který je jako stvořený pro velká plátna. Film řemeslně špičkový...jenž si rozhodně nezasloužil tak chabou diváckou účast. Na druhou stranu...poptávka po tomto žánru nikdy nebyla bůhvíjaká. A přijít s tím v době, kdy strádají i žádanější kousky... . No, vraťme se zpět k chválení. Herci paráda, jedinou "vadou" je, že Charlize Theron sluší pleš mnohem víc, než Anye Taylor-Joy. Jinak se ale potvrdilo, že má před sebou zářnou budoucnost (tedy kromě zářné minulosti). Chris Hemsworth si tentokrát vystačil i bez kladiva, jen s pláštíkem a držkováním...naštěstí se další pohřbívání zaběhlé značky nekoná. Přesto se podílel na jedné ze dvou nejslabších částí filmu, to když mu scénář ukládal žvanění s Furiosou v samotném závěru. Ta druhá souvisí s poněkud za vlasy přitaženým děním po ztrátě paže Furiosy. Ano, vím, že je to jen fikce, ale do té doby vše působilo věrohodně a najednou SPOILER: jet na krosce v brutálním terénu bez jedné ruky, kterou jsem si právě urval? A pak to v klidu během pár chvil rozchodit? KONEC SPOILERU. Ale to jsou vcelku drobnosti. Takový film je potřeba brát jako akční spektákl, ostatně jinak se ani netváří. A jako takový je velmi dobrý. Doufejme, že podobně zaboduje Scott s dvojkou Gladiátora. Ne vždy, se totiž daří starým pánům včas skončit.

plakát

Ong-Bak 2 (2005) 

Sidney, sloni a pár facek. Důvod proč se z Tonyho Jaa nestal nástupce Jeta Li je stejný, jako proč se nestal Scott Adkins hvězdou kalibru Jeana C. Van Damma. Za prvé je kult těla nenávratně pryč. Dnešní generace mladých fyzičnu tolik neholduje. A za druhé má žánr akčních bojůvek velmi omezené možnosti vývoje, ale především chybí solidní scénáristé. Tady je to taková směska emocionální ždímačky a rubaček. Chvíli jsem si říkal, že takhle nějak si představuju film, který režírují kaskadéři, protože po pár filmech dojdou k názoru, že na tom nic není. Nicméně především úvod a závěr tvoří pro tu akční štípanou silný emocionální rámec. Sympatizování se zvířaty a odsouzeni všech, kdo jim ubližují, se napříč generacemi nejen nemění, ale naštěstí roste. A tady je navíc řeč o slonech. To společně s Jaamlátičkou je podle mě hlavní důvod, proč má tento film vysoká čísla a proč se dá přivřít oko nad tím, že je té akce zbytečně moc...občas nudí.

plakát

Banda - Pozor na Tlachapouda, synku (2024) (epizoda) 

Bizár na farmě a masakr v nemocnici. Vampyrovečkin Shaun a dost vostrý kuřecí, muselo skalní fandy potěšit, na druhou stranu to byla poněkud pofidérní sešlost s podivným průběhem. V nemocnici to atmosférou nesedělo k tomu zbytku, ale chápu proč to tam bylo. Tato epizoda byla vcelku bohatá na události, ale dramaturgicky je podivně nekompaktní. Na druhou stranu, co by kdo pořád chtěl? S každou další řadou se násobí očekávání namlsaných fanoušků, ale ono to donekonečna nahoru šroubovat nejde. I proto vítám zvěsti o ukončování seriálu. Ono už v této řadě vše spěje k nějakému masakru, který nepochybně několik silných postav nepustí do té poslední, takže čekám silné finále. Butcher se totiž zase předvedl, Homelander je jen krůček od exploze a Banda pořád dostává na všech frontách za uši-jednotliví členové jsou na sračky... .

plakát

Záhrobní komando (1987) 

Shane Black měl rok 1987 velmi pestrý. Zahrál si v Predátorovi a realizovaly se jeho scénáře Smrtonosné pasti a Záhrobního komanda. Na šestadvacetiletého cápka dobrý. Zvlášť když zvážíme, že se dva z těch projektů staly úspěšnými značkami. Potíž Záhrobního komanda je v tom, že to není horor s dětskými postavami, ale horůrek pro děti. Takže žádný praděda Stranger Things se nekoná, ba ani strejda To. Absence hororu a dětské hlavní postavy by nutně nemusely vadit, pokud by byl aspoň trochu nápaditý příběh, nebo kdyby lépe fungoval humor. Nějaké náznaky Blackovského špičkování se objevily, ale bylo jich málo. Takže jediné co se dá pochválit jsou masky, triky a umírněná stopáž. I když...ono to sice vypadá jako filmový pravěk, ale v druhé půlce osmdesátek už nebyly dobré triky výsadou jen pro vysokorozpočtové filmy a kvalitní masky byly k vidění čím dál častěji (Predátor, Vetřelci, Moucha nebo Hellraiser). Takže pokud bych bral vizuál Záhrobka jako skorosamozřejmost, nezbylo by mi těch pozitiv moc. Podruhé si tento film jistě nepustím - jako dospělý nejsem main target group. Velmi slabé tři.

plakát

Star Wars: Akolytka - Noc (2024) (epizoda) 

Podle Star Wars od George Lucase....píše se v úvodu závěrečných titulků. No, to bych taky mohl dát k chlebu s máslem cedulku, mazáno podle Zdenka Pohlreicha. Spokojení budou frflalové, kterým chyběly souboje se světelnými meči v Plechohlavovi. Taky ti, kterým připadaly dosavadní seriály moc zašmodrchané. Tady se nemusí bát, nároky na IQ jsou minimální. Taky budou nadšení věční rýpalové. Ti budou rozebírat co je to čestný boj....Jediové neútočí na neozbrojené, ale nemají problém útočit zezadu, případně v přesile x na jednoho? Hm... . Co by se tak dalo vyzdvihnout? Úroveň soubojů, smrt mě nesympatické postavy, odvaha zabít sympatickou postavu, výrazný záporák s překvapivě neklišoidními motivy a...to je za mě asi tak všechno. Akolytka opět oplývá stupidními dialogy(a to je jich oproti první epě třetina) a nelogičnostmi, ...pořád je to jen vážně se beroucí kosmopohádka. Holt si musím počkat na Andora...to je aspoň chytrá kosmodramůvka.

plakát

Letadla, vlaky, automobily (1987) 

Americká sváteční pohádka o překonávání překážek, které hlavní postavě brání dostal se domů za rodinou, ale také o toleranci. První půle byla nezáživná....patřím ke generaci, která strávila ve vlacích, autobusech, letadlech ekonomy třídy a MHD spoustu hodin, takže mi většina nepříjemností kterým Neal čelil nepřipadala vtipná. Navíc já tolerantní nejsem a opruzáka bych sroloval pod sedadlo už v letadle. Ale jak se začaly hromadit překážky a tvůrci se trochu odvázali, začalo to být vcelku OK. Závěr byl zcela cíleně proemočně vytuněný na volume 100...milujme se a žerme krocany. Nic podle mého gusta, ale chápu...cílovka byla jistě spokojená.