Recenze (317)
Desperado (1995)
Kdysi davno v Mexiku existoval jeden muz, ktery ztratil vsechno, co mel rad. O vse ho pripravil jiny muz... "Hledám chlápka, co se menuje......BUCHO!!" Takto zacina jeden z nejkultovnejsich akcnich snimku, ktere se na nasem uzemi objevily. Rodriguez byl pri nataceni jak videt na koni a uzival si kazdou nataceci minutku filmu. Pri obsazovani hercu do hlavnich roli mel stastnou ruku - Banderasova prvni hlavni role prinesla ovoce a stal se tak zenskym sexy objektem cislo jedna. Mlada a krasna Salma Hayek dodala filmu patricnou drazdivost a myslim, ze se do ni pri prvnim vysilani tohoto filmu zamilovala pulka planety. Joaquim de Almeida zase ztvarnil patricne prohnileho padoucha - inspirace v klasickych westernech. Film je plny akce, az nerealisticke akce, ale nikomu to jiste nevadi, kazdy se rad jednou odpouta od reality a poradne si vychutna, kdyz vzduchem letaji lidska tela, vsude vybuchuji granaty, a do toho vseho hraje svou pisen "El Mariachi" skvely Antonio Banderas. "Tak to vidíš, obsluha je na hovno, pivo chutná jak chcanky, a furt sem někdo leze."
Jádro (2003)
No, pokud to srovnam s jinymi katastrofickymi filmy, tak je to dost podprumer - je to znacne neuveritelne - i kdyz se jedna o sci-fi, ale dejme tomu, herci nehrali spatne no nemeli prostor se predvest, takze po herecke strance to hodnotit nechci, ale dej, ten dej, nic zajimaveho - cely film byl predvidatelny, uplne vsechno, clovek ho ani nemusel videt, stacilo ho poslouchat a mohl si domyslet, co se na obrazovce zrovna odehrava. Ale originalni prvek vidim v tom, ze zatimco se vetsina "zachrancu sveta" vybira v raketoplanu nahoru do vesmiru, zde si nasi zachranci doluji cestu az k zemskemu jadru. Cert vi proc mi nesedel fakt, ze si jen tak brouzdali lavou a jejich masine se nic nestalo. Ale zase to nebyl zas tak spatny film a masovemu divakovi nabidl to co chtel videt. A Hillary Swank byla za palubni deskou tak sexy.
První rána (1996)
Perfektni akcni komedie s Jackiem Chanem, asi nejlepsi co sem zatim od nej videl. Film je vtipny, ma chytlavy dej - tajny agent James"Jackie"Bond se pousti do sve prvni velke akce a my muzeme sledovat jak si povede. Opravdu nektere sceny sou velice vtipne a Jackie tu mohl naplno predvest svuj styl - akce-komika a opravdu se mu to povedlo. Choreografie bojovych scen je bajecna - treba scena se Staflema vyrazi dech, co vsechno je Jackie schopen udelat, a tradicne jeho kaskaderske kousky nadchnou a clovek si jen rika, kolik ma tento cinan zivotu. Navic tu Jackie predvadi i pomerne slusny herecky vykon, takze clovek neni zvedavy jen na jeho akcni sceny ale i na jeho herecky projev. Tohle vse je zasazene na velice exkluzivni mista - Ukrajinu, Rusko a Australii, hlavne ta Australie potesi oko divaka a pockejte si na akvariovou scenu, to je teprve neco.
Čelisti: Pomsta (1987)
Lepsi nez IIIka to rozhodne je, ale jinak je to hodne spatnej horor, ale dobre se na to diva - Bahamske ostrovy sou opravdu kouzelne a po shlednuti tohoto filmu se tam asi vypravim - ani se nedivim Kozenemu ze zdrhnul prave tam
Chalupáři (1975) (seriál)
Dobova klasika se Sovakem a Kemrem v hlavnich rolich. Tento serial ma znamenity dej - kazdy dil byl originalni a vykony skvelych hercu z nejlepsiho umeleckeho "vrhu" byly nezapomenutelne. Je to jeden z nejlepsich ceskych serialu, a tak mu davam s klidnym svedomim 5 hvezd. "Když máš v chalupě orchestrión, nevnímáš jak ten čas letí....
Pražské padělky (2004) (TV film)
Nic nerikajici zmet ceskych hercu pod nemeckou rezii, kterou nezachrani ani hezke kulisy stovezate Prahy. Jednotlive postavy prehravaji a divak si neni jisty koho ze to vlastne predstavuji. Potesila me jen pritomnost meho oblibeneho herce a dabera Michala Pavlaty, ktery snad jediny za neco stal.
Tři barvy: Modrá (1993)
Je tezke neco napsat k tomuto filmu. Jsou zde dominantni tri filmovi cinitele a to: Hudba, krasna hudba, ktera zvolna prolina celym filmem, a je to zakladni pilir filmu, na kterem pak stavi vykony hercu, coz je druhy cinitel. V cele s Juliette Binoche, nestastnou hrdinku, ktera ztrati v jeden okamzik vse, na cem ji v zivote zalezelo. Postupne se ji vsak dari s tezkou situaci bojovat a hlavne za pomoci pritele jejiho muze Oliviera znovu zacina zit. Presne tyto hercke vykony ladi s peclive vybranou hudbou, a vytvareji tak perfektni spojeni, ktere zachytila mistrna kamera, coz je posledni, treti cinitel filmu. Kamera je zde opravdu detailni, zachycuje vse, i to ceho by si clovek ani nevsiml, co by mu nepripadalo v dany okamzik dulezite, ale prave to nedulezite, je mnohdy zasadni a je potreba si toho vsimat. Dohromady spolu vytvareji tento nadherny film, ktery rozhodne stoji za shlednuti. Ja sem v danem zanru novacek a od Kieslowskeho je to prvni film, ktery sem shledl a tak si nemohu dovolit ten luxus srovnani s jinymi filmy, ale i bez toho film upoutal moji pozornost, a nemohu se dockat na 2 dalsi filmy teto trilogie.
Želvy Ninja (1987) (seriál)
Skvely serial o Zmutovanych zelvach ninja, ktere bojuji proti zlemu demonovi Krangovi a jeho nohsledum z dimenze X. Jako male decko sem to miloval - libila se mi graficka stranka serialu a taky hudba, jako starsi sem na tomto serialu primo ujizdel, libilo se mi bojove umeni, ktere jednotlivy hrdinove i padousi predvadeli a take se mi libil zelvi zivot - pizza, jizda na skateboardech atd. Jako Teenager sem na serial nezanevrel a sem tam se taky kouknul, a nelitoval sem - dilko neztratilo nic ze sveho kouzla, kterym me v mladi okouzlilo a i kdyz sem se snazil ho brat spise s nadhledem - nepovedlo se a zase sem byl ten maly kluk a napjate sledoval zelvi dobrodruzstvi. Na serialu spolupracoval i Stan Sakai, autor kraliciho Ronina Usagiho - ktery se v jednom dile zelvicek taky objevil. Taky sem mel rad Trhace, a priznam se, obcas sem mu i fandil ,ale ne dlouho, pak sem byl zase na strane Leonarda, Donatela, Michalangela, Raffaela a jejich moudreho ucitele, mistra Trisky. Najdeme tady vsechno - sympaticke hlavni hrdiny, nesympaticke padouchy, najdeme zde humor ale i napeti a akci. Pro me jeden z vubec nejlepsich animovanch serialu vsech dob!!
Soudce Dredd (1995)
Opravdu velice spatna adaptace komiksu. Jedine pozitivum je kus Slyovy vycnivajici tvare z pod prilby - to je jedine misto, kde film dobre ladi s komiksovou predlohou. Jinak je to film spatne natoceny - cloveka tam nic neprekvapi, akce je tam sice dost ale mozna kdyby ji spis bylo mene a poradne tak by to bylo lepsi. Efekty sou hrozne, a pripada mi to jaky by film byl natocen v roce 75. Doufam, ze se nektery reziser rozhodne legendu Soudce Dredda ozivit a da tak zapomenout na tento neuspesny pokus, ktery je jak urazkou komiksu, tak urazkou sci-fi a hercu jakbysmet. 35%
Turbulence (1997)
No des a hruza film, co si budem nalhavat, spatna rezie, scenar, hudba, proste vsechno. Jen jedina vec se mi na filmu libila a to byl vykon Raye Liotty, kteryho psychous byl k pomilovani, tyhle role mu jdou, a je mi ho docela lito, jeho mozek to zase pekne schytal, chudak :) Takze 2 hvezdy sou za Liottu, bez nej by to byl proste odpad.