Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Animovaný

Recenze (333)

plakát

Survivor Česko & Slovensko - Série 3 (2024) (série) 

Před začátkem sledování jsem měl z amerického Survivoru pouze mlhavé vzpomínky ještě někdy z počátků fungování YouTube a předchozí československé série jsem neviděl vůbec, protože obecně české reality show poměrně úspěšně a dlouhodobě ignoruju. A ignoroval bych i tuto sérii Survivora, nebýt dvou aspektů. Prvním z nich je Ondřej Novotný, který ať už v rámci Oktagonu nebo třeba v Kudy běží zajíc své relevantní konkurenci nakládá o několik tříd, takže po určité době jsem seznal, že spojení jeho jména s nějakou reality show mi dávalo alespoň nějakou naději, že v rámci (skoro) domácí produkce vznikne i u nás zajímavá a zábavná reality show. A to se potvrdilo, protože jeho výslechy na kmenových radách, by dokázaly dostat zajímavé informace i z třikrát vymačkaného citronu a celkově jeho moderování bylo z mého pohledu v topu (pokud teda zrovna byl na ostrově). Druhým a hlavním aspektem pak byla (asi jako u velké spousty lidí) účast aktuálního krále českého internetu Mikýře, bez jehož účasti by tato série kolem mě prošuměla naprosto bez povšimnutí, stejně jako ty předchozí. S jeho účastí se Survivor dočkal 100 jednotek mé pozornosti a já se zaháčkoval u nějaké televizní soutěže snad nejvíce od dob boomera tohoto řemesla, což byla první řada české Superstar. Jako každá show měl i tento Survivor svoje silnější a slabší části, ale hejt od lidí, kteří to davově odstřelili (kolikrát sotva po 1 dílu), byl nesmyslný, protože po vyházení slabých kusů a hlavně po sloučení to celé nabralo neskutečné obrátky. Všechny díly za mě super, ale epizoda s vyhlasováním Mikýře a jeho návratem patří příběhově i produkčním zpracováním do zlatého fondu české televizní zábavy. Laťka pro 4. sérii byla nastavena vysoko, ale jestli si na Nově každou uplynulou sérií více a více ověřují, co funguje a co naopak příště vynechat, a pokud trefí casting, tak sem s tím.

plakát

Kaskadér (2024) 

Dvouhodinové promo za 125 milionů dolarů s cílem opět obnovit diskuzi a třeba i konečně protlačit na Oscary vlastní kategorii pro kaskadéry.

plakát

Oscar 2024 (2024) (pořad) 

Nejlepší Oscaři co jsem kdy viděl. Rychlé, vtipné, prakticky bez otravných politických agitací a po delší době s nominovanými filmy, které aspoň někdo viděl. Pohotový Jimmy Kimmel, nahý John Cena a geniální Ryan Gosling. Prakticky všechny ceny zasloužené, ale samozřejmě opomenutí I'm Just Ken byla (očekávaná) krádež v přímém přenosu, protože vtipnější/citovější píseň se skvělou choreografií (ve filmu i na oscarovém ceremoniálu) a se skutečným významem pro příběh snad nepamatuju.

plakát

Marvels (2023) 

Nesouhlasím se Scorseseho výrokem, že MCU není cinema, ale spíš zábavní park. I v tom zábavním parku totiž musíte makat, aby to trochu vypadalo a vy jste tak mohli něco vydělat. Marvels je ale jenom produkt, který kašle na logiku, příběh a hlavně na diváka. No a divák dal svou peněženkou jasně Disney najevo, že takhle fakt ne. Respektive ten film asi točili pro nějakou cílovku, ale určitě ne pro takovou, která z MCU udělala svého času fenomén. Není to tak špatný film jako Eternals a některé akční scény jsou dokonce i opravdu solidně natočené, ale ta znuděnost a až bezradnost toho všeho je do očí bijící. Kdybych měl ze všech otravných věcí vypíchnout jenom jednu, tak to bude znuděný výkon Jacksona, který tady předvedl jeden z nejvíc odfláknutých výkonů kariéry, kdy si přišel odříkat pár dialogů, sebral výplatu a fuck off. 4. fáze MCU byla omyl a 5. fáze poctivě drží nastolený trend směrem ke dnu.

plakát

Air: Zrození legendy (2023) 

Pohodové pojetí po celou dobu stopáže a aura (ne)přítomného Michaela Jordana navozuje pocit povedeného filmu, ale v jádru je to neskutečně rutinní snímek, na kterém není vidět ani náznak pokusu o cokoliv neotřelého.

plakát

Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023) 

Dokonalost! Originalitou, propracovaností, nápaditostí a opět naprosto božským vizuálem je druhý Spider-Man světelnými roky vzdálen veškeré konkurenci a ještě zvýrazňuje všechna pozitiva prvního dílu. Toto je skutečně animovaná první liga. Famózní snímek v každém detailu.

plakát

Strážci Galaxie: Volume 3 (2023) 

Labutí píseň MCU. Obávám se, že třetí díl Strážců Galaxie bude (asi na dlouhou dobu) posledním filmem MCU, kde mi nebyl zcela ukradený příběh či osud jednotlivých postav. Hlavně je to ale super film natřískaný emocemi, skvělými momenty a jak už je u Gunna zvykem, tak naprosto luxusním soundtrackem. Ano, je to trochu přeplácané, občas cringe a možná je tam zbytečně moc postav, ale od konce 3. fáze tady nebylo nic tak zajímavého, zábavného a nejen na konci dojemného. Poslední závan starého dobrého prostředí, které, ať si to připouštím nebo ne, podstatným způsobem ovlivnilo můj filmový vkus, zájem o komiksy a vůbec mě osobně. Díky, Kevine.

plakát

Mariupol: Očima obyvatel (2022) (TV film) 

Russko je teroristický stát a ti sráči v Kremlu patří před soud v Haagu. Tečka.

plakát

Operace Fortune: Ruse de guerre (2023) 

Film, který nebavil nejenom mě, ale evidentně ani herce a Guye Ritchieho. Synonymum totální rutiny a nulové nápaditosti. Jedinou zajímavostí je naprosto nezajímavý název filmu, kterým byl snímek (ať už ho finálně odsouhlasil Ritchie nebo marketéři) předurčen k failu, protože téměř nikdo normální nedojde k pokladnám kin s tím, že "prosím 2 lístky na Operace Fortune: Ruse de guerre", uff.

plakát

Shazam! Hněv bohů (2023) 

Klasický případ filmu, u kterého si hlavouni filmového studia usmyslí, že by nebylo od věci vysypat více jak 100 milionů dolarů za druhý díl, který ale ve skutečnosti nikoho nezajímá. A po zásluze přijde v kinech totální výplach, ze kterého budou mít účetní Warnerů těžký bolehlav. Uznávám, že druhý Shazam je mnohem lepší a především vtipnější než totálně zoufalá jednička, přičemž je zde víc hlášek, frků, uvědomělých narážek a roztomilý kukuč Rachel Zegler, ale ve výsledku je to pořád odporně vypadající béčko, které celý superhrdinský žánr posouvá někam do pravěku. Některé vizuální efekty jsou skutečně příšerné a je pro mě nepochopitelné, za co tvůrci utratili ty prachy. Bohužel ani zdaleka to není tak příšerné jako herecký "výkon" Lucy Liu, kterým si hlasitě řekla o nominaci na Zlatou malinu. Celkově všechny scény s Lucy Liu nebo Helen Mirren byly tak moc cringe, až je zázrak zhlédnout celou stopáž až do konce a jejich scény nepřeskakovat.