Recenze (37)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/679/166679578_cebce5.jpg)
Wednesday (2022) (seriál)
Velké zklamání. Seriál dodržuje parametry pro debily, vše je vysvětleno, postavy vše analyzují a jsou analyzovány, všechno je řečeno. Divákova představivost není vůbec nucena pracovat. Tenhle psychoterapeutický způsob všech moderních krávovin je iritující. Nuda a propadák. Tohle se Burtonovi nepovedlo. Seriál nemá nic z původního Burtonova vesmíru. Postava Wednesday není ani tragická, ani správně záškodnická a není ani natolik výjimečně divná, abych s ní souznila. Nebaví mě ani její okolí. Všichni jsou prvoplánovi, předvídatelni a podléhají standardizovaným klišé. Nakonec i Wednesday sympatizuje se členy většinové společnosti a není zas takový bizar, aby nemohla mít kámoše mezi dobromyslnými dětmi. Opravdový fanoušek Tima Burtona tuhle netflixovou, konzumní slátaninu nepodpoří. Ne, ne, ne, ne a ještě jednou ne.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/165/930/165930827_60641f.jpg)
Vládce Paříže (2018)
Nevěrohodné, nelogické, pouze násilné, nechutné, pornografické, ale nic víc. Bez funkce, bez hloubky, bez poselství. Prázdné, otravné, protivné. Pseudohistorický paskvil.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/245/163245169_5c4a29.jpg)
Skleněný pokoj (2019)
Toto se opravdu nepovedlo. Duchaprázdná slátanina, jejíž děj je vystavěn na oplzlých scénách, které by rády evokovaly artový dojem. Příběh o dvou bisexuálních lesbách neosloví, neohromí, nepřekvapí. Celým filmem diváka provází mrtvolné výrazy nehezkých, nevýrazných a nezajímavých hereček, prázdné dialogy a prostor bez duše, který vlastně nemá ani žádný význam. Kdyby se Skleněný pokoj odehrával ve sklepě a bez světla, vůbec nic by se nestalo. Jedna hvězdička za onyx z pohoří Atlasu.
Legenda jménem Dracula (2018) (TV film)
Kultivovaná analýza literární i filmové postavy Draculy. Dokument jde skutečně do hloubky, o postavě upíra hovoří literární vědci, filozofové a historici. Propracovaný a kvalitní.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/221/164221532_d242bb.jpg)
Hrom do toho! (1965)
Zařazení "komedie" je trochu zcestné, nicméně se jedná o krásný film z dob, kdy film byl ještě filmem, kdy se herečky vyznačovaly neobyčejnou krásou a kdy herci uměli ještě hrát. V Gabinovi nevidím žádného vesnického suchara ani burana, dokonale ztvárnil postavu skeptického, stárnoucího muže se smyslem pro pravdu a spravedlnost, který svoje úzkosti a smutek nad životem a světem zapíjí alkoholem. Brilantní dialogy, nádherná hudba, rozkošná Michèle Mercier, to vše činí z filmu opravdový film a já ho náležitě oceňuji.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/160/442/160442359_c6eb03.jpg)
Já, Olga Hepnarová (2016)
První onanistickou půlku filmu si mohli tvůrci klidně odpustit. Soft porn scény nijak zvlášť nepřispívaly k posouvání děje, spíš se během nich v divákovi kumulují pocity trapnosti. Estetický ztvárnění celýho filmu bylo docela syrový, osekaný, žádná hudba, žádný emoce, jen chození, čumění a mlčení hlavní postavy. Té holce přitom stačilo tak málo k tomu, aby si víc věřila a nezbláznila - stačilo, aby si s ní někdo povídal, aby ji někdo vyslechl a chápal ji. Nekomunikování a zametání problémů pod koberec je bohužel tristní jev českých domácností doposud, no ale roztahovat o tomhle film, nevím nevím. Možná mu chybělo víc estetična, možná tam měla být hudba, možná míň lesbických scén a žádná masturbační, možná to prostě nějak nedopadlo... Ale záměr chápu a ten je jistě ocenění hodný.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/158/597/158597673_0ad082.jpg)
Dnes neumírej (2002)
Sračka jak bič! Nehezkej tuctovej Pierce Brosnan totálně Bonda pohřbil. S příchodem devadestátých let ztratily Bondovky punc originality a veškerou svou poetiku. Nejlepším Bondem všech dob byl, je a navždy už zůstane Roger Moore.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/005/5799_bafb81.jpg)
Modrý samet (1986)
Tolik jsem se těšila a tak jsem se zklamala. Tento druh psychedelie mi nic moc neříká, přijde mi jednoduše ireálný. Ireálnost mi normálně nevadí, ale v tomhle případě, kdy je to fakt přehnaný a lidský pudy jsou tady dohnaný do extrému, se mi to vážně nelíbí. Určitě je to dobrej film, ale myslím si, že perverze za fasádou upravených zahrádek, by se dala ztvárnit i jinak a dost možná i lépe.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/405/162405815_c299f7.jpg)
Hořký měsíc (1992)
"Ty ses nezabila? -Ne, proč, když už jsem byla mrtvá?" Geniální dialogy a morfologicky přesný popis rozkladu vztahu založeném na fyzické přitažlivosti a sexuální perverzi.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/158/724/158724364_60784b.jpg)
Hráči se smrtí (1990)
Dala bych o hvězdičku více, kdyby se na konci příběhu odhalilo mystérium posmrtného života. Takhle film vyústil "pouze" v křesťanskou morální zásadu "nečiň druhému to, co nechceš aby kdo činil tobě."