Oblíbené seriály (10)
Hercule Poirot (1989)
Julie Lescautová (1992)
Další z francouzských krimiseriálů, tentokrát o ženě policistce ve vedoucí funkci. Hlavním kladem seriálu je především jeho věrohodnost, způsob jak jsou vykreslené jednotlivé postavy a jejich každodenní starosti, problémy s výchovou dětí, existenční problémy to vše jako pozadí vyšetřování závažných i méně závažných případů. Podobně jako u seriálu Žena zákona nechápu to nízké hodnocení. Tento seriál snese srovnání s kterýmikoli německými nebo americkými krimiseriály a mnohé z nich právě svojí věrohodností předčí. U tohoto seriálu se prakticky nesetkáte s debilními scénami, kdy celé policejní komando napochoduje předními dveřmi a pachatel jim uteče zady. Pak následuje nesmyslná honička, při které se zničí spousta aut, spotřebuje se spousta střelného prachu a teče spousta krve. Je vidět, že lze natočit dobrou detektivku i bez těchto nelogických a zbytečně vykonstruovaných scén. Kvalitní jsou i herecké výkony pro nás většinou neznámých herců. Proto dávám 4*.
Třicet případů majora Zemana (1974)
Chalupáři (1975)
Nevím proč až 141. nejlepší seriál. Viděl jsem jich skutečně spousty, ale pochybuji, že jich je 140 lepších než Chalupáři. Češi jsou národ chalupářů a tak není divu, že se v tomto seriálu shlédli. Že by jim ale tak trochu té ironie a výsměchu vadilo, a proto až to 141. místo? Jiří Sovák s Josefem Kemrem excelují a skvěle je doplňuje herecký koncert dalších protagonistů. Kdyby to šlo, dal bych více než 5.
Vraždy v Midsomeru (1997)
Výborný britský detektivní seriál, jednotlivé díly mají vždy slušný děj, záplatku a celkem jsou uvěřitelné. Akorát jediný fakt kalí tuto uvěřitelnost, v Midsomer Walley by už asi nebylo ani jednoho obyvatele, všichni se postupně vyvraždili. Ale v zájmu věci, tedy v zájmu dobré detektivky lze tuto "maličkost" odpustit. Celkově to vidím za 5.
Tři chlapi v chalupě (1962)
Viděl jsem některé díly tohoto seriálu jako malý kluk, když jsem se díval s tátou. Bohužel zachoval se jenom jeden nebo dva díly, protože to byl seriál, který se vysílal v přímém přenosu. O to větší je to škoda, protože když jsem s odstupem času viděl jeden ze zachovalých dílů, tak jsem pochopil, proč se můj táta tak dobře na seriálu bavil. I za něho dávám 4*.
Hříšní lidé města pražského (1968)
Četnické humoresky (2001)
St. Tropez (1996)
Seriál byl natáčen v létech 1996 – 2008 a bylo natočeno přes 400 dílů. Ve Francii měl velký úspěch a hrálo zde mnoho známých herců. U nás běželo asi 100 dílů. Nevím, kde se bere tolik kritických hodnotitelů, ale seriál si hodnocení odpad v žádném případě nezaslouží. Je pravda, že našemu divákovi neřekne seriál tolik jako francouzskému, ale stejně je tomu naopak. Proč potom tak příkré odmítání? Myslím, že 3* by byly víc než přiměřené hodnocení v té plejádě daleko horších ale i lepších seriálů. Protože se to odehrává v mém oblíbeném místě, dávám jednu hvězdičku navíc, celkem tedy 4*.
M*A*S*H (1972)
M.A.S.H. Hodně drsná tragikomedie, která naplno odhaluje nesmyslnost války. Na osudech hlavních aktérů nádherně ukazuje, že jak mezi civilisty, tak mezi vojáky jsou lidi skvělí, lidi normální a lidi svině. V tomto seriálu má člověk vždy dobrý pocit, když člověk skvělý nebo normální vítězí nad člověkem sviní. Namnoze je to boj bílých mozků s mozky zelenými. Bohužel v běžném životě mají navrch většinou zelené mozky, které se opírají o lidské svině, které disponují obrovskými finančními prostředky především díky kšeftu se zbraněmi.