Oblíbené filmy (10)
Karlík a továrna na čokoládu (2005)
Yeonae soseol (2002)
Průvodce (2008)
Lovec draků (2007)
Lovec draků byl pro mne velké překvapení. Byl jsem rozhodně zvědavý na filmovou verzi knihy Khaleda Hosseiniho, ke které se rád a opakovaně vracím a nebyl jsem zklamán. Příběh o přátelství, zradě, touhách, zvycích, odlišnostech v myšlení a způsobu dělení společnosti do kast. Doufám, že se Marc Forster ujme i druhé knihy Khaleda Hosseiniho, neb dle mého se mu povedlo vystihnout složitost afghánské společnosti a těžký úděl lidí žijící v tomto zbědovaném a válkou prorostlém koutu světa, kde spousta lidí trpí chudobou, ale jsou schopni se -přes všechny těžkosti afghánské historie-radovat i z malých věcí jako je tradiční pouštění draků. mimochodem Khaled Hosseini sám založil nadaci, které pomáhá v Aghánistánu.
Hledání Země Nezemě (2004)
Karamazovi (2008)
Zelená míle (1999)
Přízračný svět (2001)
Nevěřím, nemůžu uvěřit, že něco tak kouzelného jako je tento film jsem přehlédl a neviděl. Film o svérázném přátelství, protkán ironizujícím a nekompromisním humorem, dopadajícím na všechny strany společnosti a který je spíše jakousi obrannou náplastí vnitřně zraněných, jemných duší toužících po lásce a pochopení. Film krásně zachycuje tu vnitřní roztěkanost mladých lidí, hledajících smysl své existence a objevujících tvrdou realitu života. Bravo 5*
Velká nádhera (2013)
Jak je povrchnost krásná a zároveň smutná, naprostá obrazová fascinace a dechberoucí herecký výkon Toniho Servillo, který ležérně proplouvá životem obklopen přepichem a naprostou svobodou, však s věkem sžírán vnitřně se rodící osamělostí. Někdy je člověk obklopen lidmi a zároveň naprosto sám. Jinak soundtrack také nemá chybu. 4-5*