Recenze (2 464)
Iluzionista (2006)
Scénář: Neil Burger .. Mdlý příbuzný Dokonalého triku.
Erasmus 2 (2005)
Scénář: Cédric Klapisch .. Pecka pokračování. Pár let uběhlo a návrat k původním hrdinům nemá slabin. Vyzrálejší a dospělejší přístup s hravým tvůrčím zápalem.
Zažít Woodstock (2009)
Scénář: James Schamus .. O hipících vlastně bez většího než malého množství hipíků v ústřední roli. Podle zvolené předlohy se ani nedá čekat film, kde bude legendární koncert a jeho návštěvníci hrát hlavní roli. Zato zde máme okolnosti rodinné, homosexuální, mizérii jednoho maloměsta a především ze zákulisí příprav, které svou nabídkou sám Elliot Tiber odstartoval. Určitě zarazí až nemístně komerční pozadí celé akce a především stále usměvavý Jonathan Groff, který létá helikoptérou a peníze rozdává na potkání. Kdekdo asi čekal "taking" v nějakém ze stovek tisíc příběhů návštěvníků, ale o ty se děj jen občas otře a o samotné koncertující ikony nezavadí vůbec. Režie sice poskytne pár hezkých nápadů, hrátek s obrazem a dobová výprava je velice precizní, problém ale je, že to není nijak pohlcující a podání se místy dost vleče. Za vidění přesto určitě stojí. Na poctivou koncertní hudbou a pravými drogami si můžete zajít kdykoliv sami...
Extrakt (2009)
Scénář: Mike Judge .. Nijak zázračné a nepříliš vtipné, snad díky přemíře přihlouplých postav na kterých se staví. Z omletého námětu je vylouhován extrakt, který při přípravě doznal několika změn, které nejsou plně ku prospěchu. Ovšem nikterak neurazí při servírovaní za sychravého odpoledne.
Tlukot mého srdce se zastavil (2005)
Scénář: Jacques Audiard, Tonino Benacquista .. Moc zajímavé. Zejména díky mé slabosti pro klavír, který je zde jedním z ústředních motivů. Přesto to není tak jednoduché. Jacques Audiard tvoří osobité, po příběhové i žánrové stránce různorodé až roztěkané filmy a tady může ledaskde narazit. Pokud se ovšem naladíte na jeho vlnu, zažijete příjemné chvíle s jedním rozpolceným realitním hráčem. Romain Duris jednoznačně válí.
Shuang shi ji (2008)
Scénář: Yao Wang, Zhao Tianyu .. Co chvílí vypadá jako romanticko-kulinářský film se postupně změní v složitě aranžované vztahové drama tří osob. Průběh je vláčný, přesto precizně natočený s dobrými hereckými výkony a kořeněn porcí psychologie. Lehčí tón by však byl ku prospěchu více, protože některé dramatické momenty a jednání jdou proti logice.
Lekce neslušného chování (2008)
Scénář: Stephan Elliott, Sheridan Jobbins .. Lovely.
Fanny a Alexandr (1982)
Scénář: Ingmar Bergman .. Bergman někam dozrál, ale já stále zraji a společnou řeč zatím nenacházíme.
Zataženo, občas trakaře (2009)
Scénář: Phil Lord, Chris Miller .. Přijatelný pokrm z diskontních surovin.
Přenašeči (2009)
Scénář: Àlex Pastor, David Pastor .. V kostře tak trochu (jako vykrádačka) Zombieland a tak trochu otření se o libovolnou pandemii (chřipky). Umírněné, až utlumené a to i v jakémkoliv zajímavějším momentu, který by Carriers oddělil od subžánrové konkurence a vytrhl z hlouby středu pole. Takhle jde jen o (polo)rodinné dramátko, naštěstí s příjemnými herci na pozadí .. na pozadí vlastně vůbec nezáleží. Záleží na plné nádrži pohonných hmot a ty zde vydrží na zázračně mnoho mil.