Recenze (1 120)
Dredd (2012)
Uff. Dobré, hodně, hodně dobré. Ba co, výborné! Naprosto ultimátní, krvavá, nelítnostná a všezobrazující řežba s pečlivým vizuálem, úžasnými zpomalovačkami a v nich krásnou hudbou. Přidá-li se k tomu nejvíc epická smrt záporné postavy, dostávám akční dílo, jaké se jen tak nevidí.
Mama (2013)
Těžké selhání. Chybí kategorie komedie. Solidní začátek, žádný strach a pár zajímavých momentů a to zrovna těch, které nejsou hororové. Největší průser je ve množství nechtěně vtipných scén a též samoúčelných lekaček. Ze skvělých Španělských hororů poslední dekády si Mama nevzala vůbec nic. Zásadně nedoporučuji. Mimochodem jeden z trailerů, který mě nalákal na kvalitní kinozážitek a pak mi byla naservírována jakási vyčpělá slátanina, až taková, že jsme se v některých pasážích s vedle sedící divačkou na sebe nevěřícně koukli a řekli si: "To jako fakt myslí vážně?"
Nevědomí (2013)
Viděl jsem v tom inspiraci z několika filmů, ale nevadilo mi to. Příběhově mnohem přímější, ale prožitější TRON: Legacy u mne stále vede na celé čáře, přestože Nevědomí umí být také poutavé, jak příběhem, tak (možná slabšími) zavraty, ale rozhodně je to ta pěkná vizuální podívaná, jako v TRONu. Hudebně skvělá spolupráce se skvělými M83, zde se nedá vytknout vůbec nic. Jsem rád, že jsem viděl v kině, vrtá mi v hlavě absence 3D, když si s třetím rozměrem režisér u svého minulého dítka uměl tak skvěle vyhrát. Jedno je snad ale zřejmé všem - Tom Cruise je profesionál a ten vložil do filmu maximum a neotřesitelně věřím, že bez jeho kvalit by byl film slabším. Dávám tři hvězdy, ale hodně silné, protože v celkovém souhrnu musím konstatovat, že Nevědomí je dobré a povedené sci-fi.
Max Payne: Valhalla (2012)
Üžasné fanouškovské video s vymakaným vzhledem a hudbou. Skvělé vzpomínky na propařené noci.
Lék (1995)
Jak už to tak u mne bývá, náhodně zhlédnuté snímky bývají kvalitní. A tenhle byl taky moc dobrý. Malý, nenápadný film se silným příběhem o přátelství. Velké doporučení.
Pí a jeho život (2012)
Vizuálně hodně povedené, příběhově docela průměrné. "Boží" omáčka již tradičně pro mne nic lahodného. Ovšem vzhled filmu je fakt parádní, 3D v mnohém pomáhá a je tak v mých očích tou největší sílou celého filmu. Schéma vyprávění domnělého příběhu v podstatě neznámému člověku mi přijde jako berlička a řeči vypravěče - aktéra mě v pravdě moc nebavily a odebíraly mi dojem z celku. Mírně negativní dojem pak přidává český dabing, který jsem nečekal a neochota tvůrců ukázat, jak tygřík docela reálně zakousne zvířátko a místo toho se musíme dívat na utrápení výraz Pičína... 60%. Nominaci na nejlepší film vnímám jako nějaké nedopatření...
Sinister (2012)
"Proč si nerožneš, frajere..." Jinak tedy solidní atmosféra, průběh i příběh, závěr také spokojenost. Inspirace úspěchem Insidious zjevná, ale ne okatá. Teď bych chtěl od stejného týmu nějaký příběh bez mysterióznosti. Šlo by? Chtěl bych...
Nespoutaný Django (2012)
Já nevím, jestli mám tento film okomenotvat chvalozpěvnou sáhodlouhou ódou, či shrnout krátkou větou "Zajdi si na to, dokud to jede v kině." Tak nějak ve zkráceně ódě: Výbornou vizitkou tohoto filmu je, že na začátku jsem zapíchl oči do plátna a po celou ukrutnou délku jsem je neodšpendlil. Tarantino je báječný vypravěč, umí skvěle skloubit setsakrametsky vtipné scény s nadcházející drsnou šlamastykou. Herecké osazenstvo si nemohl vybrat lepší a Chrostpher Waltz, ten celý film diriguje. Jako, kdo má Tarantina a jeho styl rád, nemůže být zklamán. Tohle je jeho další mistrovský film, který už teď vím, že si po vydání koupím na Blu-ray placce a znovu si ho na plátně nejednou vychutnám.
Pravá láska (2011)
Nevím, jak to ti chladní seveřani dělají, ale jejich rodinná dramata a filmy o dětech prostě mají vřelé kouzlo. Nemluvě o tom, že to ti malí pihatí nezbedníci umí přesvědčivě zahrát a to tak, že v tomhle filmu to celé bez škobrtnutí stojí na nich a to je samozřejmě dobře, když je to o nich... To bude asi tradice, jinak už si to vysvětlit nedokážu. Taky si všímám, že byť se tento a podobné dětské příběhy odehrávají na dálném severu, kde si představuju i v létě sníh, tak tu mají krásná, horká odpoledne, neb holky tam běhají v tílku a koupou se v moři. Tak zase nevím, buď propaganda, nebo lež. A taky nám tu namluvili něco o lásce v deseti letech. No, jestli další level severské propagandy, tak ji žeru i s navijákem.
Méďa (2012)
Nečekaně dobrá zábava, naprosto vzorová oddechovka a naštěstí minimum samoúčelných sprosťáren. No a plyšák nonšalantně stírá všechny okolo. Takže, příjemné překvapení, protože jsem čekal samostatně stojící fóry a ono to fungovalo docela dobře jako kompaktní celek. A Marka, toho já mám rád, takže další plus.