Recenze (82)
Polní lilie (1963)
Lahůdka pro nedělní večer.
Nebe existuje (2014)
Jako přesvědčený křesťan (zejména právě proto!) se domnívám, že se jedná o příliš velký kýč.... Ale pár hezkých momentů tam bylo.
V nitru Llewyna Davise (2013)
Není to na první pohled výrazný film. Ale vzhledem k tomu, že velmi pěkně popisuje folkové hnutí počátku šedesátých let, které mám moc rád, tak mi sedl. Nejvyšší hodnocení dávám zejména za dvě scény - za "dojetí" Llewynova otce a za moment, kdy jen tak mimochodem v klubu na pozadí zahraje Dylan. Myslím, že speciálně tenhle jmenovaný se u filmu musel velice, velice bavit...
Pohrdání (1963)
Aneb jak kdysi napsal jeden můj oblíbený spisovatel - všechno zůstane jinak.
Evropa (1991)
Nemám rád, když je děj filmu založen na jedné myšlence, na jednom přirovnání, byť by se jednalo o nadčasové nebo existenciálně sebetíživější moudro...
Uranus (1990)
Takovéto filmy bychom u nás potřebovali jako prase drbání.
Knězovy děti (2013)
No, nevím, podle mě pěkná blbost...
Můj strýc Benjamin (1969)
Naprosto neobjektivně vzhledem ke kvalitám zpracování, psychologii postav a já nevím čeho všeho ještě, hodnotím plným počtem, protože tohle je životní filozofie Jacqua Brela, s níž sice idově nesouhlasím, ale tolik obdivuju. Vive la vie!
Gabriela (1941)
škoda, kdyby nebylo toho nesmyslného happyendu, mohl bych jít s hodnocením i výš. Glázrová pro mě v poněkud netradičně kladné postavě, nicméně zahrála ji velmi dobře.
Žíznivé mládí (1943)
Celkem zdařilý film, žádná selanka a nadšený obdiv přírody. Akorát vůči scénáři mám výhrady a chybí mi hlubší pohled na psychologii jednotlivých postav.