Recenze (82)
Nebe nad Berlínem (1987)
Tie 2 hviezdičky dávam za ponurý zimný Berlín z čias železnej opony.
Vrah skrývá tvář (1966)
Hrušínský (major Kalaš): "Proč by je (Kincl) přepadával? Ten přece může mít ženských kolik chce, ne? Na rozdíl od nás." Brzobohatý: "Já, pánové, navrhuju, aby tady mluvil každý sám za sebe." Táto česká kriminálka časom zreje a naberá kvalitu. Dokonca si tu forenzného psychiatra zahral aj Dr. Plzák.
The Alpinist (2020)
Najviac mi bolo fyzicky nevoľno v čase okolo 26 minúty filmu, pri mixovom lezení - prechode zo skaly na odlomený ľad. Ľudia si o ňom myslia, že je magor, psychopat. Naopak, aby ste dokázali to, čo Marc-André, musíte mať hlavu absolútne pod kontrolou.
Napoleon (2023)
Mám rád historické filmy. Ridley Scott je môj obľúbený režisér a ako bonus natočil dobrý film o výraznej historickej postave aj dobe.
Všechno, všude, najednou (2022)
Oskarový svet sa v riť obracia!
Zlato (2022)
Aj napriek známej pointe už v polovici, celkom fajn.
Bling Ring: Jako VIPky (2013)
Od Sofie je tento film len priemer.
Marie Antoinetta (2006)
Toto je môj druhý film, ktorý som videl od Sofie Coppola a pochopil som, že prečo som tak prepadol čaru filmu Lost in translantion. Milujem ten jej meditačný štýl, keď si môžem len tak užívať spojenie obrazu a hudby. Skvelý soundtrack, skvelá kamera, skvelý film.
Francouzská revoluce (1989) (TV film)
Doporučujem si jednotlivé zobrazované udalosti (napr. útok na Bastilu, Masaker Champ de Mars, Septembrové masakre 1792, Obdobie teroru) alebo aj osoby odkonzultovať s AI. Prehĺbi to zážitok z filmu.
Metráček (1971)
Míla Myslíková, to je krásna ženská! Ale inak, celkom fajn film. Myslel som, že posmešky spolužiakov budú nepríjemnejšie, ale Jitka si úspešne dokázala vytvoriť pozitívnu reputáciu.