Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (645)

plakát

Oppenheimer (2023) 

Typický Nolan, který mimo jiné jeho znaky přidává do rozsáhlých částí filmu nepříjemné, až provokativní zvuky. To je jeden z hlavních důvodů, které zapříčiňují, že hodnocení není vyšší. Dříve to nebylo tak markantní, ovšem počínaje Dunkerkem (2017) se zvuk prodírá až přespříliš drásavě a ubíjí vše kolem. Druhá věc je (a už to zde bylo zmíněno), že 3 hodiny jsou opravdu velká darda. Prolínající se děje se dají pochopit. Vyprávět příběh postupně by asi nebylo tolik poutavé, přeci jen výbuch je to hlavní, takže nemůže být v první hodině snímku. Ovšem zmatečná minimálně první hodina rozhodně je, to bezesporu. Na druhou stranu vystupňovaný závěr, odhalení, souzení a to vše zakončené (poslední hodinu stále více prosazovaným) morálním zamyšlením se povedlo na výbornou a dá se říct, že dostalo snímek tam, kde nakonec je, tedy v 80kových procentech.

plakát

Kingsglaive: Final Fantasy XV (2016) 

Téma hezké, ale .. mnohdy chaotické, nelogické a obecně smísení starých dob s králi, démony, kouzly a moderní doby s auty, letadly, vysílačkami je trochu na hlavu. Takže bohužel, to je moc.

plakát

Příchozí (2016) 

Bezpochyby se tvůrci snažili vymyslet něco originálního a jedinečného. Do jisté míry se jim to i podařilo, ale vůbec to není poutavé. Dlouhý, pro postavy emočně vypjatý, ale pro diváka v podstatě nudný film. Jediné bonusy, které jsou Adamsová a Renner, už těžko dokáží vše změnit.

plakát

Něco na té Mary je (1998) 

Přirovnat tento výtvor ke snímku Těsně vedle (2007) je více než přesný. Možná tento působí ještě o něco hůře.

plakát

Anomalisa (2015) odpad!

Naprostý bizár! Od úchylného dabingu, přes připitomělý příběh až po samotný prapodivný závěr. Proč by se na to někdo chtěl koukat??

plakát

Sluneční jas (1999) 

Když si člověk přečte obsah, dozví se, že hlavními tématy jsou osud maďarských Židů, historie Rakousko-Uherska, zmapování politických režimů a další. Bohužel tohle vše se zdá být nakonec pouze kulisou, prostředkem pro předání toho, co prosakuje opravdu celým filmem a to je myšlenka "za vším hledej ženu" nebo "to, co žena chce, dostane". Schválně si zkuste promítnout jednotlivé doby. Ano, Ralph Fiennes má téměř vždy talent, zápal a morální zásady, a vše se točí kolem něj. Ale ať již to byla Ehleová, Rachel Weisz nebo Ungerová, pokaždé zblbly tohoto v podstatě rovného člověka tak, že kvůli nim pokřivil sám své hodnoty. A jaký byl pak vděk? Skoro vždy ho vlastně nechaly na holičkách (což obzvláště v jednom případě byla tedy nebývalá "kudla do zad"!). No a pokud bychom si položily otázku, kdo je tedy v tomto snímku vlastně onou hlavní postavou, existují dva závěry. Co do hereckého obsazení samozřejmě nemůžeme jinak než označit Ralpha Fiennese. Ovšem pozor! Hlavní postava by měla procházet celým dějem, celým filmem (nebo alespoň téměř celým), neboť o ní to je, ona nás jím provází. A kdo že to je tady? Příchodem koho příběh v podstatě začíná a úmrtím pak končí? Valerie! Od počátku manipulativní, cílevědomá, využívající (když chce) a apatická (když už nechce). Obzvláště posměšná je pak její závěrečná rada Ivanovi, která jen potvrzuje, jaká to je sebestředná mrcha! Bohužel právě tahle obrovská pachuť, která byla s tímto tříhodinovým kouskem dána do jednoho balíčku, jen tak přejít nejde a jakkoliv by se herecké výkony mohli jevit jako nadprůměrné, výsledek není hoden žádné větší pozornosti. Možná tak jako exemplární případ, jak to nedělat!

plakát

Brimstone (2016) 

Brimstone hned od počátku připomíná snímky Quentina Tarantina. Ať už jde o členění příběhu na kapitoly (i když pravda ne na tak moc) nebo o surovost, s jakou se tu s postavami zachází. Dokonce se tu tvůrcům opravdu daří vystihnout bezmoc, zranitelnost a hrubé rysy doby a prostředí pro "divoký západ" tak typických. Jak už tu je psáno, herecké výkony jsou také bravurní a hlavní podíl na tom má dozajista právě Dakota Fanning. Co ale nelze odpustit a hází to na celý snímek zbytečně stín, to je logika některých činů. Nebylo by dobré, přímo zde rozebírat jednotlivé kroky, ale mnohé události se mohly stát jen díky činům, které sice nebyly pochopitelné, ovšem rejža řekl "nechť se tak stane, potřebujeme to do příběhu". A bohužel z toho se pak divák dá málem na prášky. Škoda toho!

plakát

Last Christmas (2019) 

Ou, Emilie, kam jsi se to dostala?!! Vánoční "komedie", ovšemže! Tohle ale vůbec nemáš zapotřebí! Jak zde již někdo napsal, Emilia Clarke by dokázala rozzářit i nejtemnější film (obdobně jako Lily Collins), ale některé za to vážně nestojí. A pokud tento snímek není právě jeden z nich, má k nim tedy zatraceně blízko. Clarke a Golding k sobě vůbec nepasují, Thompsonová potvrzuje své "takyhraní" a další a další šílené věci čekají netrpělivě ve frontě. Dialogy jsou prapodivné, zápletky ještě prapodivnější a nebýt posledních 15 minut, asi by si tento snímek neodnesl ani hvězdičku (no dobře, možná tu jednu za Emilii i tak).

plakát

Tesla (2020) 

Nikola Tesla byl tak záhadný, uzavřený a odtažitý člověk, že i film inspirovaný jeho životem nemá sebemenší šanci na úspěch. Na druhou stranu, kdo by se divil, když tu hraje Ethan Hawke..?!