Oblíbené filmy (10)
Vetřelci (1986)
Proč neudělat z komorního survival hororu mnohem větší survival horor s více vetřelci a zatraceně cool vychytávkama, jako je finální duel Ripley vs. The Queen? Ve všech ohledech, kde první díl podle me zaostává, dvojka exceluje. Opět velký bravo pro Jima Camerona.
Star Wars: Epizoda V - Impérium vrací úder (1980)
Pětka je prostě jiná. Lepší. Propracovanější. Tajemnější. Temnější. A proto je taky nejlepší. The best sequel ever.
Smrtonosná zbraň (1987)
"I guess we're both fucked!" Dodnes nemůžu uvěřit tomu, jak sympatickou a sehranou dvojku dokázal Donner vytvořit. Murtaugha a Riggse si připomínám všemi čtyřmi díly nejméně jednou do roka (vánoce), protože je zbožňuju.
Avengers: Endgame (2019)
******
Avengers: Infinity War (2018)
Temný rytíř povstal (2012)
100%. Může vůbec film být dokonalejší? Odpovědí je, že samozřejmě může. Ale už to půjde jen hodně těžko. Tento snímek je komplikovaný. Zašmodrchaný. Co je paradoxem a ironií je fakt, že i přes dlouhosáhlou stopáž je vidět, že Nolan by potřeboval spíš 200 a víc minut. Je to na škodu? Těžko říct, jedno je ale jisté - pokud jste napoprvé cítili rozčarování, zklamání, přehlcení, nelogičnost, nedoslovnost, spěch...je zde jen jedna rada - PODÍVEJTE SE NA FILM ZNOVU! A dávejte maximální pozor. Objeví se před vámi mistrovské dílo, zpletenec činů, scén a událostí, které do sebe zapadnou jako ozubená kolečka v mistrovském, seřízeném a dobře promazaném stroji. Pět koleček, která stojí za hodnocením každého mého filmu: *Režie (geniální, kamera, triky), *Scénář (spletitý a vynikající, excelentní dialogy), *Herecké výkony (brilantní, Christian Bale, Tom Hardy i přes masku představuje jednoho z nejděsivějších padouchů všech dob, ta animálnost a hrozivá, skrytá genialita!, Anne Hathaway - snad překvapení a rozčarování roku (nejraději bych se jí omluvil za to, jak jsem jí podceňoval)!, Michael Cane, Morgan Freeman, Gary Oldman!), *Hudba (výborná, osudová, epická, další plus za to, že nezapadá do klišé Hanse Zimmera!) a to jedno, nenápadné zlaté kolečko, onen *X-Factor filmu - my god, where do I start?! The Bat? Osudovost? Gradace? Geniální záporák? Christopher Nolan, I love you. Christian Bale, thank you for this role. A naopak. /// Po třech projekcích IMAX.
X-Men 2 (2003)
Jednička upoutala mou pozornost a vytvořila u mě zájem o mutantí univerzum. Dvojka je mistrovským dílem (kterým ale měla bejt spíš trojka), co se týče scénáře, režie, triků a vlastně všech věcí, který od kvalitní komiksárny čekám. Všechny postavy tu mají dost místa na to, aby se dokázaly dostatečně předvýst, a ty hlavní poznáme do hloubky. Asi ten nejlepší druhej díl od dob "The Empire Strikes Back" (a možná taky "Lethal Weapon 2").
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Frank Darabont zachytil velmi krásný lidský příběh s takovou lehkostí, že by vás klidně ukecal k tomu, nechat se s ústřední dvojkou na pár (desítek) let zavřít.
Leon (1994)
Citlivej akční film? Drsná love-story? Od obojího trošku. Co se k příběhu dá přiřknout s jistotou, je slovo netradiční. Velmi mě zde zaujal kontrast nekompromisního zkorumpovaného světa dospělých s až slepou mladistvou láskou. A ještě nikdy jsem nebyl tolik emocionálně rozhozen koncem filmu.
Sedm (1995)
Dokonale vystupňované mistrovské gílo géniálního šílence. Mluvím o režisérovi, nebo postavě, kterou ztvárrňuje Kevin Spacey? :)